V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koossa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
SMR
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Kesä 2012, 07:12

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja SMR »

Futurage kirjoitti:Mainittakoon tässä vertailun vuoksi: tallikaverilla on 2005 mallin Suzuki Hayabusa.Ymmärrykseni mukaan vakio. Ajoi nyt Hallissa 4 lähtöä: 3 ekaa 267-269 , viimeiseen lähtöön käänsi sivupeilt runkoa vasten ja ajoi 272 kmh.
Eli kyllä autolla voi pärjätä moottoripyörälle kadulla....huolimatta siitä että kyseessä on vähän sama asia jos henkilöauto ajais bussia vastaan.

Terve Futurage,

En ole jenkkiauton omistaja mutta kiinnostunut sekä autojen että moottoripyörien kulkupuolesta. Saabistina bongasin kys. merkin foorumilta linkityksen tänne.

Sinulla ei selvästikään ole kovin laajasti tietoa liittyen moottoripyörien nopeuteen. Ensinnäkin varmasti voi pärjätä moottoripyörälle kadulla sinunkin autosi tasoisella kulkineella, mutta eri asia pärjääkö jos kyseessä on sporttinen mp ja osaava kuski. Kuskin ajoasennon ja ajovarusteiden vaikutus pyörän huippunopeuteen on helposti 30km/h haarukassa. Tuollainen gen1 Hayabusa millä työkaverisi ajoi, pitäisi kulkea rajoitettuna(186mph limited) n.290km/h todellista tuolla mailin matkalla. Parhaat ovat niillä madallettuna ja putkiviritteisenä(+5hp) nopeudenrajoitin poistettuna ylittäneet 300km/h Suomen tapahtumissa. Varttimaililla ei kyllä yli 230km/h loppuja pitäisi mennä, pikemminkin 220-225km/h hyvällä kuskilla. Huippunopeus tuskin on kellään tiedossa, kun täällä ei niin pitkiä pätkiä vedetä että viimeistä saataisiin selville. Gen2 mallisella Hayabusalla nopeudenrajoitin poistettuna menee osaavalla kuskilla 308-310km/h, jolloin ottaa kutosella kierrostenrajoitin vastaan jo maililla. Välitettynä mahdollista päästä enemmän.

Itse ajoin 2011 Hallissa vakiolla 2001 vuosimallin 750 gsx-r:llä 275km/h. En ole mikään Valentino Rossi ajamaan tai Mika Kallion kokoinen(180cm/+90kg), mutta pyrin kuitenkin hakemaan mahd. aerodynaamista asentoa pyörän päällä nahkapuvussani. Välitystä oli hiukan tihennetty(vakiot liian pitkät) ja matka-tv:n kokoiset vakiovilkut korvattu katemallisiin. Peilit oli poistettu vedon ajaksi. 0-100km/h oli tossa vedossa n.5s(lähtö kuin liikennevaloista) ja varttimailin kohdalla nopeus n.200km/h, kun tuollaisella pyörällä osaavat kuskit vedelleet vajaan 220km/h loppunopeuksia vartilla. Joten erotus varttimailin ja mailin nopeuksissa tuolla gsx-r:llä oli n.75km/h siinä vedossa. Hayabusa on huomattavasti painavampi, tehokkaampi ja hieman aerodynaamisempi pyörä, joten aivan varmasti tuo nopeusero pitäisi olla ainakin samaa luokkaa. Gsx-r:n todellinen huippunopeus minun ajamana loppukiihtyvyydestä arvioiden hieman päälle 280km/h tarkkaa ei tiedossa koska en kokeillut. Pienellä ja osaavalla kuskilla varmaankin hieman lisää. Mp-lehtien testit niin vaihtelevia ja lyhyillä matkoilla vedeltyjä, ettei niihin paljon luottoa ole.

Monet katukuskit kun eivät saa edes 80% irti pyöränsä suorituskyvystä, niin on mahdollista kadulla sellainen jättää kohtuullisen hitaallakin autolla. Mutta jos tekijämies laitetaan pyörän puikkoihin, niin kiirettä pitää todella tehokkaalla ja rakennetulla autollakin. Tuleehan vielä tuollaisella Futuralla varttimailin jälkeen tuollaiselle k1 750 gsx-r:lle selvästi takkiin, jos lähdettäisiin suljetulla alueella vetämään kisaa. Toki varttimailillakin, mutta tuskin olisi meikäläisen käsittelyssä hyviin aikoihin mennyt vartilla. Nopeimpia vakiopyöriä uusien Hayabusien ohella tällä hetkellä lienee BMW:n s1000rr:t, sillä tosiaan eräs puhkaisi Hallissa 200mph rajapyykin madallettuna ja välitettynä+ putki vaihdettuna. Vakiona menee 304km/h rpm-limitteriä vasten, johon vaatii matkaa vain n.1000m. Oli 247km/h 400m kohdalla nopeus siinä erään 200mph mailin vedossa, vaikka tietenkään ihan vartin tavoin siitä ei monikaan lähde liikenteeseen kentällä. Ihan hyvin käytännössä vakiopyörältä. Vartilla pääsee noilla alusta modattuna jo melkoisiin lukemiin;

Olimme Hallissa 16.6. kiitoradan varressa katselemassa ajoja, ja kyllä työkaverisi ajosuoritus pisti silmään, pää pystyssä kuin pöllönpoikasella lepattavine ajovarusteineen, arvelin jo siinä vaiheessa ettei nyt 280 ylity, ja oikeassa olin. Laitan tähän pari kuvaa mistä voit havainnolistaa kuskin vaikutusta moottoripyörän aerodynamiikkaan, nämä on Hallista: http://eetun.otokset.fi/kuvat/Nopeusmit ... 6.06.2012/

Kopioida tähän ei voi ilman lupaa mutta vertaa: DSC5099 vs DSC5142 : Putkiviri bmw1000 322,7km/h vs gsx-r 1000 260km/h

Hayabusista : DSC5404(ettei olisi ollut se työkaverisi?) vs. DSC5277

Siitä moottoripyörän tehontarpeesta vs. nopeus muuten, Hallissa veti yksi vapaastihengittävä Hayabusa 351km/h ja risat maililla, ei turboa ei ilokaasua. Ja n.250hp on taidettu saada ulos kireimmistä moottoreista vaparina tässä maassa.

Meni OT:ksi, mutta toivottavasti tämä jotain selvensi. Terveisin SMR.

PS. edelliseen viitaten. Vääntö ei kumoa ilmanvastusta, vaan teho on se joka määrittää ns. työntövoiman. Ei 100hp 250Nm tdi kulje yhtään lujempaa kuin 100hp 160Nm bensa. :) Lähdöllä ei tosiaan noin pitkässä vedossa ole loppunopeuteen juurikaan merkitystä, onhan Joensuussa autoilla yrittäneet lentävälläkin lähdöllä, missä joku 40-50km/h lähtönopeus kiitoradalle, mutta ei ollut mitään merkitystä.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

on se hyvä että on vielä näitä kaikentietäviä olemassa.

tästä saadaan vielä kunnon vääntö jos ei ylläpito puutu asiaan :nenu:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Ville K »

No vielähän tuo on ihan asiallista keskustelua, ei ylläpito puutu kun ei henkilökohtaisuuksiin mennä :wink:
Tämä noin niinku vinkkinä, asiat saa tapella mut ei ihmiset.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Ville K kirjoitti: asiat saa tapella mut ei ihmiset.


Juuri näin, kyllä tänne palstalle asiaa ja mielipiteitä mahtuu. Kiva näitä lueskella on, kun asiat vaan tappelee .. :wink:
- Juha -
SMR
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Kesä 2012, 07:12

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja SMR »

Joo kyllä käsittääkseni jokaisella oikeus kirjoitella tänne. Eri asia jos mennään asiattomuuksiin, jota ei mielestäni tapahtunut. Tästähän ei ole tarkoitus tehdä mitään kenen ajopeli kulkee koviten keskustelua, vaan heittää faktoja siitä paljonko mikäkin menee todellisuudessa ja mitkä asiat siihen vaikuttavat. Oli jo monta viestiä sivunnut em. aihetta. Eiköhän ne kovakulkuisimmat pelit löydy sitten sieltä top10-listalta, jos sellaiset taas nopeusmittauksen sivustolle vielä tulee. Aika vaikeaa olisi foorumikeskustelut, jos jokainen vähänkin aiheen vierestä menevä viesti johtaisi lukottamiseen.

E: En huomannutkaan, että moderaattorikin oli jo vastannut.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SMR kirjoitti: PS. edelliseen viitaten. Vääntö ei kumoa ilmanvastusta, vaan teho on se joka määrittää ns. työntövoiman. Ei 100hp 250Nm tdi kulje yhtään lujempaa kuin 100hp 160Nm bensa. :)
Jaaha, nyt tuleekin ihan uutta teoriaa. Perustele miksi 500 hv 550 Nm bensa on yhtä nopea huippunopeudessa mitä 500 hv 750 Nm bensa mikäli kummatkin on lähes optimaalisesti välitetty moottorin dynokäyrien mukaisesti max viidellä vaihteella tai no vaikka kuudella vaihteella? Onko ajotilapiirros tuttu työkalu.

Vääntö vs teho? Ovatkohan toistensa laskennallisia suureita?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Futurage »

SMR kirjoitti:
Futurage kirjoitti:Mainittakoon tässä vertailun vuoksi: tallikaverilla on 2005 mallin Suzuki Hayabusa.Ymmärrykseni mukaan vakio. Ajoi nyt Hallissa 4 lähtöä: 3 ekaa 267-269 , viimeiseen lähtöön käänsi sivupeilt runkoa vasten ja ajoi 272 kmh.
Eli kyllä autolla voi pärjätä moottoripyörälle kadulla....huolimatta siitä että kyseessä on vähän sama asia jos henkilöauto ajais bussia vastaan.

Terve Futurage,

En ole jenkkiauton omistaja mutta kiinnostunut sekä autojen että moottoripyörien kulkupuolesta. Saabistina bongasin kys. merkin foorumilta linkityksen tänne.

Sinulla ei selvästikään ole kovin laajasti tietoa liittyen moottoripyörien nopeuteen. Ensinnäkin varmasti voi pärjätä moottoripyörälle kadulla sinunkin autosi tasoisella kulkineella, mutta eri asia pärjääkö jos kyseessä on sporttinen mp ja osaava kuski. Kuskin ajoasennon ja ajovarusteiden vaikutus pyörän huippunopeuteen on helposti 30km/h haarukassa. Tuollainen gen1 Hayabusa millä työkaverisi ajoi, pitäisi kulkea rajoitettuna(186mph limited) n.290km/h todellista tuolla mailin matkalla. Parhaat ovat niillä madallettuna ja putkiviritteisenä(+5hp) nopeudenrajoitin poistettuna ylittäneet 300km/h Suomen tapahtumissa. Varttimaililla ei kyllä yli 230km/h loppuja pitäisi mennä, pikemminkin 220-225km/h hyvällä kuskilla. Huippunopeus tuskin on kellään tiedossa, kun täällä ei niin pitkiä pätkiä vedetä että viimeistä saataisiin selville. Gen2 mallisella Hayabusalla nopeudenrajoitin poistettuna menee osaavalla kuskilla 308-310km/h, jolloin ottaa kutosella kierrostenrajoitin vastaan jo maililla. Välitettynä mahdollista päästä enemmän.

Itse ajoin 2011 Hallissa vakiolla 2001 vuosimallin 750 gsx-r:llä 275km/h. En ole mikään Valentino Rossi ajamaan tai Mika Kallion kokoinen(180cm/+90kg), mutta pyrin kuitenkin hakemaan mahd. aerodynaamista asentoa pyörän päällä nahkapuvussani. Välitystä oli hiukan tihennetty(vakiot liian pitkät) ja matka-tv:n kokoiset vakiovilkut korvattu katemallisiin. Peilit oli poistettu vedon ajaksi. 0-100km/h oli tossa vedossa n.5s(lähtö kuin liikennevaloista) ja varttimailin kohdalla nopeus n.200km/h, kun tuollaisella pyörällä osaavat kuskit vedelleet vajaan 220km/h loppunopeuksia vartilla. Joten erotus varttimailin ja mailin nopeuksissa tuolla gsx-r:llä oli n.75km/h siinä vedossa. Hayabusa on huomattavasti painavampi, tehokkaampi ja hieman aerodynaamisempi pyörä, joten aivan varmasti tuo nopeusero pitäisi olla ainakin samaa luokkaa. Gsx-r:n todellinen huippunopeus minun ajamana loppukiihtyvyydestä arvioiden hieman päälle 280km/h tarkkaa ei tiedossa koska en kokeillut. Pienellä ja osaavalla kuskilla varmaankin hieman lisää. Mp-lehtien testit niin vaihtelevia ja lyhyillä matkoilla vedeltyjä, ettei niihin paljon luottoa ole.

Monet katukuskit kun eivät saa edes 80% irti pyöränsä suorituskyvystä, niin on mahdollista kadulla sellainen jättää kohtuullisen hitaallakin autolla. Mutta jos tekijämies laitetaan pyörän puikkoihin, niin kiirettä pitää todella tehokkaalla ja rakennetulla autollakin. Tuleehan vielä tuollaisella Futuralla varttimailin jälkeen tuollaiselle k1 750 gsx-r:lle selvästi takkiin, jos lähdettäisiin suljetulla alueella vetämään kisaa. Toki varttimailillakin, mutta tuskin olisi meikäläisen käsittelyssä hyviin aikoihin mennyt vartilla. Nopeimpia vakiopyöriä uusien Hayabusien ohella tällä hetkellä lienee BMW:n s1000rr:t, sillä tosiaan eräs puhkaisi Hallissa 200mph rajapyykin madallettuna ja välitettynä+ putki vaihdettuna. Vakiona menee 304km/h rpm-limitteriä vasten, johon vaatii matkaa vain n.1000m. Oli 247km/h 400m kohdalla nopeus siinä erään 200mph mailin vedossa, vaikka tietenkään ihan vartin tavoin siitä ei monikaan lähde liikenteeseen kentällä. Ihan hyvin käytännössä vakiopyörältä. Vartilla pääsee noilla alusta modattuna jo melkoisiin lukemiin;

Olimme Hallissa 16.6. kiitoradan varressa katselemassa ajoja, ja kyllä työkaverisi ajosuoritus pisti silmään, pää pystyssä kuin pöllönpoikasella lepattavine ajovarusteineen, arvelin jo siinä vaiheessa ettei nyt 280 ylity, ja oikeassa olin. Laitan tähän pari kuvaa mistä voit havainnolistaa kuskin vaikutusta moottoripyörän aerodynamiikkaan, nämä on Hallista: http://eetun.otokset.fi/kuvat/Nopeusmit ... 6.06.2012/

Kopioida tähän ei voi ilman lupaa mutta vertaa: DSC5099 vs DSC5142 : Putkiviri bmw1000 322,7km/h vs gsx-r 1000 260km/h

Hayabusista : DSC5404(ettei olisi ollut se työkaverisi?) vs. DSC5277

Siitä moottoripyörän tehontarpeesta vs. nopeus muuten, Hallissa veti yksi vapaastihengittävä Hayabusa 351km/h ja risat maililla, ei turboa ei ilokaasua. Ja n.250hp on taidettu saada ulos kireimmistä moottoreista vaparina tässä maassa.

Meni OT:ksi, mutta toivottavasti tämä jotain selvensi. Terveisin SMR.

PS. edelliseen viitaten. Vääntö ei kumoa ilmanvastusta, vaan teho on se joka määrittää ns. työntövoiman. Ei 100hp 250Nm tdi kulje yhtään lujempaa kuin 100hp 160Nm bensa. :) Lähdöllä ei tosiaan noin pitkässä vedossa ole loppunopeuteen juurikaan merkitystä, onhan Joensuussa autoilla yrittäneet lentävälläkin lähdöllä, missä joku 40-50km/h lähtönopeus kiitoradalle, mutta ei ollut mitään merkitystä.

Heh,

en tiedä oletko lukenut tätä viestiketjua alusta, mutta mainitsin tässä jo aiemmin Overdrivella aloittamani legendaarisen topicin " Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla". Siihen tuli yli 1000 kommenttia. Mielestäni auto ei todellakaan edelleenkään normaalisti pärjää moottoripyörälle !

Mutta ei pärjää bussikaan henkilöautolle.Eikös sellaista kaveria joka kehuu henkilöautolla, oli se sitten vakio tai viritetty, tukistaneensa bussia turpaan pidettäisi jollain tavalla rajoittuneena ? Toisaalta suoritus jossa joku rakentaa bussista sellaisen katuvehkeen että pystyy kilpailemaan tasaväkisesti henkilöautoa vastaan, saa multa huippupisteet. :D

Ja ps. en ole itse motoristi vaikka Guzzin omistankin, enkä ole pyörien suorituskykyyn suoranaisesti paneutunut, sen verran vaan niistä tiedän että yli puolet kadulla pyöristä, joita vastaan olen ajanut, on jäänyt toiseksi. Tosin on kyllä kerran tullut turpaan oikein komeastikin.
Rehdeiltä pyöräkuskeilta olen kuullut esim.tällaisia kommentteja " ei jumaliste, MITÄ sulla on siellä pellin alla"( CBR 900), tai "Ei vittu - miten voi auto kiihtyä tällä tavalla" ( Suzuki R1), tai " ei jumalauta , pidin kaasua pohjassa ja sieltä se vaaan tuli ja tuli ja meni lopulta ohi" ( Kawa Ninja).

Kaikki kunnia luupäisille ja rehdeille pyöräkuskeille, mulla tuskin riittäisi kantti ajaa kolmeasataa ilman psykologista suojaavaa peltihäkkiä ympärillä.Mutta on ihan eri asia ottaa alunperin 88 hevosvoimainen vuosimallin 1980 tiiliskivi ja nostaa auton suorituskyky prätkätasolle kuin ostaa kaupasta 160+hevosvoiman valmis pyörä ja ajaa sillä kolmeasataa.

Sitäpaitsi autoon mahtuu vielä 4 kaveria ja muutama mäyräkoirakin mukaan. :D

Ai niin muuten: kyllä 250 Nm 100 hp on nopeampi kuin 160 Nm 100 hp.Ei pelkkä huipputeho ratkaise vaan "area under the curve";keskimääräinen teho käytetyllä kierroslukualueella on tolla diesellaitteella on suurempi kuin tolla bensalaitteella. Että sillä tavalla väännöllä on merkitystä. 8)
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Ja en nyt vielä malta olla tässä mainitsematta että Futura ei ole mikään kilpalaite. Autoa ei ole millään lailla kevennetty, päinvastoin äänieristystä on lisätty.
Autosta löytyy matkustamista mukawoittawat lisäwarusteet kuten alkuperäinen pornonpunainen sisusta 51 kg painavine sähköpenkkeineen, turvapalkilliset ovet, sähköikkunat, tilttiratti, alkuperäinen kattoluukku sekä molemmat tehostimet sekä stereot. Eikä toi konepellin scooppi varmaankaan vähennä ilmanvastuskerrointa seisovaa mailia ajatellen. Orkkis tankki ja täysikokoinen verhoiltu peräkontti jonne mahtuu koko porukan Powermeetin retkeilyvarusteet ( siellä käyty autolla 3 kertaa). :o

Ja kun vielä itken ja valitan sekä selitän miksi ei kulje kovempaa: moottorihan on 10,5 puristeinen 98 E pumppubensalla käyvä vapaastihengittävä työntötankokatupikkulohko. Ja auto painaakin kuskin kanssa putket kiinni noin 1600 kg. :? Ja kuinka paljon painaa moottoripyörä, häh ? ( heh heh trolli iskee silmää taas)
Viimeksi muokannut Futurage, 22 Kesä 2012, 01:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja mave »

Futurage kirjoitti:Ja en nyt vielä malta olla tässä mainitsematta että Futura ei ole mikään kilpalaite. Autoa ei ole millään lailla kevennetty, päinvastoin äänieristystä on lisätty.
Autosta löytyy matkustamista mukawoittawat lisäwarusteet kuten alkuperäinen pornonpunainen sisusta 51 kg painavine sähköpenkkeineen, turvapalkilliset ovet, sähköikkunat, tilttiratti, alkuperäinen kattoluukku sekä molemmat tehostimet sekä stereot. Eikä toi konepellin scooppi varmaankaan vähennä ilmanvastuskerrointa seisovaa mailia ajatellen. Orkkis tankki ja täysikokoinen verhoiltu peräkontti jonne mahtuu koko porukan Powermeetin retkeilyvarusteet ( siellä käyty autolla 3 kertaa). :o
Mun jutuilla ei ollut tarkotus väheksyä fairmontin suorituskykyä, eikä vissiin muidenkaa?
Päin vastoin, fairmonttisi on hieno ja nopii auto ja vielä tyylikäs. Itseäni vaan ihmetytti busan "heikko" nopeus ja ainut auto minkä suorituskyvyn minä tiedän vartilla ja mailin matkalla on sinun autosi johon busaa oli verrata. Että ei muuta kun jatkat samaan tyyliin ilman nöyristelyä ja pistetään letukoita ja mopareita nenään! Itsellä viikon päästä tavoite tehdä niin ja saada myös 400m matkalla 270km/h mittariin Vauhtia, katotaan onnistutaanko.

Jusseja koko porukalle!
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

kaara91 kirjoitti: Tuntuu kyllä siltä näiden tarinoiden suhteen, että lajin harrastus on kovassa kasvussa kiihtyvällä vauhdilla. Osien painotuksellakin on sitten paljon suurempi vaikutus kuin vartin polkasussa.
Pitää täysin paikkansa. Tämä seisova maili on ihan oma lajinsa :nyrk:
- Juha -
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Futurage »

mave kirjoitti:
Futurage kirjoitti:Ja en nyt vielä malta olla tässä mainitsematta että Futura ei ole mikään kilpalaite. Autoa ei ole millään lailla kevennetty, päinvastoin äänieristystä on lisätty.
Autosta löytyy matkustamista mukawoittawat lisäwarusteet kuten alkuperäinen pornonpunainen sisusta 51 kg painavine sähköpenkkeineen, turvapalkilliset ovet, sähköikkunat, tilttiratti, alkuperäinen kattoluukku sekä molemmat tehostimet sekä stereot. Eikä toi konepellin scooppi varmaankaan vähennä ilmanvastuskerrointa seisovaa mailia ajatellen. Orkkis tankki ja täysikokoinen verhoiltu peräkontti jonne mahtuu koko porukan Powermeetin retkeilyvarusteet ( siellä käyty autolla 3 kertaa). :o
Mun jutuilla ei ollut tarkotus väheksyä fairmontin suorituskykyä, eikä vissiin muidenkaa?
Päin vastoin, fairmonttisi on hieno ja nopii auto ja vielä tyylikäs. Itseäni vaan ihmetytti busan "heikko" nopeus ja ainut auto minkä suorituskyvyn minä tiedän vartilla ja mailin matkalla on sinun autosi johon busaa oli verrata. Että ei muuta kun jatkat samaan tyyliin ilman nöyristelyä ja pistetään letukoita ja mopareita nenään! Itsellä viikon päästä tavoite tehdä niin ja saada myös 400m matkalla 270km/h mittariin Vauhtia, katotaan onnistutaanko.

Jusseja koko porukalle!

Ei mun kirjoitus ollut mitenkään sulle tarkoitettu, halusin vaan omalta osaltani tota pyörä/auto homma soppaa hämmentää..
Ja jumaliste sun Foxissa on ns. MUNAA ! Turpiin vaan ja onnea kisoihin.
SMR
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Kesä 2012, 07:12

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja SMR »

Joo kyllä minäkin pidän kovempana juttuna, jos katukäytössä olevalla henkilöautolla mennään +200km/h varttimaililla tai pystytään ajamaan ++250km/h todellisia nopeuksia. Vrt. samat moottoripyörällä. Ja vapaastihengittävälle autolle tuo mailin nopeutesi on jo hurja, olkoon minkälainen tiiliskivi tahansa. Lähes kaikki muut autot ovat ahdettuja, jotka ajelevat samoissa tapahtumissa suunnilleen samoja nopeuksia. Vakiopyörien kulkupuolta ei kuitenkaan tule väheksyä, tai ajatella että jos joku peruspertti sellaisella jää toiseksi, että se olisi aina pyörän suorituskyvystä kiinni. Moni ajattelee että mp:llä kovaa ajaminen on vain kaasu pohjaan ja antaa mennä, mutta kuskin merkitys korostuu huomattavasti jos verrataan autolla kovaa ajamiseen.

Itsekin käytin Futuragen autoa vertailukohtana edellisviestissäni, vain sen takia ettei parempaakaan löytynyt tästä viestiketjusta. Ja aiemmin kun itse herra Futurage oli todennut että Hayabusa on mahdollista jättää toiseksi.
SMR
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Kesä 2012, 07:12

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja SMR »

Youtubesta löytyy näköjään kaikkea kivaa, tässä vielä Kawasaki ZZR1400 veto hallista GPS-datan kanssa. Vakiopyörä, nopeudenrajoitin ohitettuna. Kuski osaava. Tästä näkee kiihtyvyyttä eri vaiheissa, niin ei tarvitse arpoa. Ketä se kiihtyvyys vedon eri vaiheissa sattuikaan kiinnostamaan.



Mielestäni ihan vakuuttavaa menoa vakiopyörältä. Hurjia on katuautot jotka jättää nuo vielä takavaloja katselemaan :D Niitäkin kun löytyy, mutta harvassa ovat. Jos puikkoihin laitetaan keskiverto katumotoristi, niin sitten löytyykin paljon enemmän autoja/autoilijoita jotka kykenee takavalot näyttämään.

Mites muuten tuo pokkisen Mustang, minkälaisiin nopeuksiin sillä olisi arviolta ollut mahdollista yltää Hallissa? Ripeämpi kuin Futuragen Fairmont? :roll:
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mustangien ja moottoripyörien vertailu yleisesti on jo lähtökohdiltaan melko erilaiset, varsinkin kun herrataan 60, 70 tai 80 -luvun autoja 2000 luvun moottoripyörään. Mustangit on tuolloin tehty amerikkalaisiksi käyttöautoiksi, moottoripyörät ovat täysiä harrastepelejä, jotka tosiaan jo vakioina kulkevat erittäin lujaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Futurage »

SMR kirjoitti:Youtubesta löytyy näköjään kaikkea kivaa, tässä vielä Kawasaki ZZR1400 veto hallista GPS-datan kanssa. Vakiopyörä, nopeudenrajoitin ohitettuna. Kuski osaava. Tästä näkee kiihtyvyyttä eri vaiheissa, niin ei tarvitse arpoa. Ketä se kiihtyvyys vedon eri vaiheissa sattuikaan kiinnostamaan.



Mielestäni ihan vakuuttavaa menoa vakiopyörältä. Hurjia on katuautot jotka jättää nuo vielä takavaloja katselemaan :D Niitäkin kun löytyy, mutta harvassa ovat. Jos puikkoihin laitetaan keskiverto katumotoristi, niin sitten löytyykin paljon enemmän autoja/autoilijoita jotka kykenee takavalot näyttämään.

Mites muuten tuo pokkisen Mustang, minkälaisiin nopeuksiin sillä olisi arviolta ollut mahdollista yltää Hallissa? Ripeämpi kuin Futuragen Fairmont? :roll:
No joo...toi mun Fairmonttihan on jonkinlainen ikoni jonka päänahka on vähän niinkuin riistan statuksella. Jos toi Pokkisen Hallissa rekordeeraama 12 sek / 213 kmh on todellinen niin sen perusteella Roush on nopeampi. Mulla siis slickseillä paras 0-204 kmh 11.006 sek. Kun ajoin Juhan Roushilla pari viikkoa sitten niin tuntui siltä että asia vois oikeasti olla niin.
Hieno juttu jos olisi ! Fairmont on ollut mulla 20 vuotta ( ks. V8 Mag 6 /1996 ) ja tien päällä ei yksikään auto ole jättänyt..boring. Lisää woimaa tien päälle ja radoille niin kaikilla on hauskempaa. Meitä kaikkia tässä kirjoittavia yhdistää rakkaus woimaan & wauhtiin joten samasta meitä yhdistävästä asiasta tässä puhutaan. Oli kyseessä sitten vakio tai viritetty, pyörä tai auto, turbosaabbi tai vanhan liiton veekasi. :D
Vastaa Viestiin