Teknisiä tietoja

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Ville K
Moderaattori
Viesti:

Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Mua lähestyttiin kysymyksillä joihin en osaa vastata, kyseessä siis tekniset tiedot museotarkastusta varten..
Jotkut tarkastajathan kaivaa tekniset tiedot itse jostain lausuntoa varten, jotkut taas haluavat että omistaja kaivelee ne itse..
Olisko ideaa tehdä topikki, johon vois koota alkuperäiset tekniset tiedot eri malleille, joista vois sitten suoraan katsoa tarvittavat tiedot vastaavan varalle?
Nyt olis tarvetta seuraaville tiedoille:
Omapaino( 65 avomallin)?> > Takaylitys 105cm?> > 4,7 litraisen halk./isku?> > Alkuperäinen rengaskoko?
Ja kyseessä siis 1965 avo 289:llä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
arrakis
Mega-addikti

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Vallankin hyvä idea, kannatetaan. :)
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tämä on helppo: 4.7L isku on 2.87" ja vakioporaus 4".
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Joe Cool
Addikti
Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ville K kirjoitti: Omapaino( 65 avomallin)?> > Takaylitys 105cm?> > Alkuperäinen rengaskoko?
Takaylitystä ei varmasti ole missään dokumenteissa ja se mitataan museotarkastusta varten perinteiseen tyyliin metrimitalla takapyörän navan keskipisteestä ulommaiseen kohtaan, käytännössä takapuskuriin. Tämä luku kelpaa taatusti paperiin.

Eiköhän se ole omistajan velvollisuus nuo asiat kaivella esille tavalla tai toisella, samoin kuin osoittaa joku yksityiskohta alkuperäiseksi, jos tarkastaja sitä kysyy/epäilee. Jos tarkastaja tekee sen omistajan puolesta, niin mikäs siinä, mutta siitä on lähdettävä, että omistaja esittää tiedot ja todisteet.

Omassa '66 avon museotodistuksessa on jostain syystä jätetty takaylitys mittaamatta, joten mittanauha vaan kouraan, se on helpoin tapa. Nuo muut puuttuvat ovat minulla merkitty näin, alkuperästä minulla ei ole aavistustakaan, koska tämä on ainoa museoajoneuvoistani, jota en ole henk. koht. tarkastuttanut:

Paino 1318 kg
Rengaskoko 195-14

Amerikan esitteestä löytyy tällainen koko:
6,95x14 (4 ply)

Ja paino (shipping weight) '65 avo GT:lle 2650 lbs

Näillä pitäisi pärjätä.

Ja tästä on hyvä alkaa koota sitä taulukkoa, erittäin hyvä idea, mutta se olsi kyllä oltava jäsenosiossa jäsenetuna, turha sellaista tietopankkia on kerhon ulkopuolisille jakaa ilmaiseksi.
Ville K
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Kiitoksia tepolle ja joelle tiedoista!
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Vastaa Viestiin