SHELBY EUROPA 71
Valvoja: Ville K
SHELBY EUROPA 71
SHELBY EUROPA 71. Oliko autoissa shelby-edustajan varustamana kierroslukurajotin? 69-71 näitä oli cj/boss autoissa.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Ei ollut. Autoissa (lukuunottamatta yhtä 429SCJ) oli piristetty 351C, erikoisnopeusluokan renkaat (ER70-15VR) 15x7" Shelby Cal 500 alumiinivanteilla ja Clauden Duboisin omaan kilpailukokemukseen perustuva modifioitu competition suspension, ja autoillahan oli tarkoitus ajaa myös Saksan, Belgian ja Ranskan, jne. Autobahn:oilla.
Tänään on ilmestynyt uusin Spinneri Magazine 1/2005, jossa on esitelty molemmat Shelby Europa avot.

Tänään on ilmestynyt uusin Spinneri Magazine 1/2005, jossa on esitelty molemmat Shelby Europa avot.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Tuo ruskea Shelby Europa olisi ollut "aneemisen näköinen" ilman kilpiä (Norjan kilvet piti jättää ex-omistajalle palautettavaksi Norjan ARK:lle), joten jotkut kilvet piti laittaa.
Nuo kuvissa näkyvät "ewing"-tyyppiset kilvet (vrt. Dallas-TV-sarja) ruskeassa Shelby Europassa on aidot ja viralliset rekisterikilvet asuessani Virginiassa 1990-1991, olivat aikoinaan 64-avossani ja tämän Suomeen tuotuani siirsin nuo kilvet hetkeksi aikaa myös 91-Camarooni.
Virginiassa tuo persoonallisen kilven käyttö maksoi muistaakseni 20 USD/vuosi (vrt. paljonko Suomessa ?!?!), ja Virginiassa toisin kuin monessa muussa osavaltiossa, rekisterikilvet ovat henkilökohtaiset, eli myydessä auto otetaan kilvet pois ja siirretään sitten toiseen autoon, samalla siirtyy myös vakuutus (mutta toki piti ilmoittaa vakuutusyhtiölle); minusta tuo oli kätevää.
Nuo kuvissa näkyvät "ewing"-tyyppiset kilvet (vrt. Dallas-TV-sarja) ruskeassa Shelby Europassa on aidot ja viralliset rekisterikilvet asuessani Virginiassa 1990-1991, olivat aikoinaan 64-avossani ja tämän Suomeen tuotuani siirsin nuo kilvet hetkeksi aikaa myös 91-Camarooni.
Virginiassa tuo persoonallisen kilven käyttö maksoi muistaakseni 20 USD/vuosi (vrt. paljonko Suomessa ?!?!), ja Virginiassa toisin kuin monessa muussa osavaltiossa, rekisterikilvet ovat henkilökohtaiset, eli myydessä auto otetaan kilvet pois ja siirretään sitten toiseen autoon, samalla siirtyy myös vakuutus (mutta toki piti ilmoittaa vakuutusyhtiölle); minusta tuo oli kätevää.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Näinhän tuo, kilvet olla pitää. Tosin joihinkin malleihin etukilpi ei oikein asetu ..makuasia.
Poliisiviranomainen on asiasta erimieltä tietysti.
ja mitä nuihin hintoihin tulee niin piti ihan tarkistaa
1000e / kilpipäätös + rekisteröitikulut ja kilpimaksu... kallista!
ja jos myy auton ni voi heti laskea tonnin pois myyntivoitosta jos haluaa kilvet pitää.
hmm.. toisaalta jos pitää auton rekisterissä samoilla kilvillä 65 vuotta.. (1000e / ( 20$ / 1.3 ) ~ 65) ..niin eikai siinä sitten paljoa hintaeroa tule
1e ~ 1.3$
mutta niinhän se on, suomiautoilijalta on hyvä nyhtää, se valittaa mutta ajaa ja maksaa silti.
Poliisiviranomainen on asiasta erimieltä tietysti.
ja mitä nuihin hintoihin tulee niin piti ihan tarkistaa
1000e / kilpipäätös + rekisteröitikulut ja kilpimaksu... kallista!
ja jos myy auton ni voi heti laskea tonnin pois myyntivoitosta jos haluaa kilvet pitää.
hmm.. toisaalta jos pitää auton rekisterissä samoilla kilvillä 65 vuotta.. (1000e / ( 20$ / 1.3 ) ~ 65) ..niin eikai siinä sitten paljoa hintaeroa tule

1e ~ 1.3$
mutta niinhän se on, suomiautoilijalta on hyvä nyhtää, se valittaa mutta ajaa ja maksaa silti.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Täsmennyksenä tuohon ruskeaan avoon: Suomen kilpiä ei ole (enkä vielä tiedä, hankinko itse asiasssa koskaan) ja auto siirrettiin kuvauspaikalle, noilla Virginian kilvillähän (rekisteröintitarratkin meni vanhaksi Jun 1992) ei ole autolla ajettu kadulla, kuvauspaikalla lavastus ja asetelmat. Joten poliisilla ei kyllä pitäisi olla huomauttamista.
Mutta jos lähtisin ajelemaan tuollaisenaan kadulle ja maantielle, tulee kyllä liikennekäyttäytymisen kunniakirja ao. negatiivisen rahapalkinnon kera. Ja minä olen allerginen tuollaiselle "kehumiselle".
Mutta jos lähtisin ajelemaan tuollaisenaan kadulle ja maantielle, tulee kyllä liikennekäyttäytymisen kunniakirja ao. negatiivisen rahapalkinnon kera. Ja minä olen allerginen tuollaiselle "kehumiselle".

-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Eikai tuo suomikilpiä kaipaakkaan.
Eipähän tule kolaroitua katuliikenteessä ja pilattua ajolla.
"Normaalille" harrasteautolle toki suomikilvet ja kovaa ajoa, mut poikkeus vahvistaa säännön.
ja kukapa nuolle kehuille ei olis allerginen? lahjoittaja ehkä
niin ja se mitä tarkoitin tuolla että kilvet olla pitää, oli lähinnä kosmeettiselle puolelle suunnattu..
Eipähän tule kolaroitua katuliikenteessä ja pilattua ajolla.
"Normaalille" harrasteautolle toki suomikilvet ja kovaa ajoa, mut poikkeus vahvistaa säännön.
ja kukapa nuolle kehuille ei olis allerginen? lahjoittaja ehkä

niin ja se mitä tarkoitin tuolla että kilvet olla pitää, oli lähinnä kosmeettiselle puolelle suunnattu..
Kun ei kilpiä ole eikä tule niin onhan ainakin pari hyvää tilaisuutta ulkoiluttaa: rataharjoittelupäivät toukokuussa ja FoMoCo Drag & Track syssymmällä. Nämähän olivat ainoa syy hankkia se vetokoukku vihreään Europaan eiks jeh, että voi vetää ruskeaa trailerilla perässä...jes!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
niinpä niin
mutta tokihan autolla voi lomailla, varmaan ulkomailla.
.itse lomailisin EUROOPASSA 


-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Pony kyseli: Nämähän olivat ainoa syy hankkia se vetokoukku vihreään Europaan eiks jeh, että voi vetää ruskeaa trailerilla perässä...jes!
Tutkiskelin lakipykäliä tuttavieni avulla. Kyllä, voin ulkoiluttaa vihreällä trailerin kanssa ruskeata, moottorin voima kyllä riittää, mutta on ongelma: traileri + auto saa yhdessä painaa max saman verran kuin veturi. Siis trailerin verran ylipainoa, kun autot ovat samanlaisina yhtä painavia. Jos Highway Patrol heittäytyy niuhotarkaksi, voin saada siis "poliisi-allergisen reaktion".
Mutta tähän on olemassa ratkaisu: nostan moottorin pois ruskeasta ja laitan moottorin vihreän takapenkille kuljetuksen ajaksi (sidottuna tottakai !!), niin kuljetusyhdistelmä onkin laillinen !!!
Muutoin kevennystä ei taida saada käytännössä riittävästi; tankki tyhjäksi + akku + puskurit + penkit + pienemmät siirtorenkaat ei taida riittää ?
ELI: onko tuossa säännöksessä itse asiassa mitään käytännön järkeä ????
Nissan King-Cap-autolla 4-vetona saakin sitten kuljettaa samalla trailerilla samaa Shelbyä !! Kyllä on suomalainen byrokratia viisasta ! Ja liikenneturvallisuuskin on pelastettu, eikös !?!
Tutkiskelin lakipykäliä tuttavieni avulla. Kyllä, voin ulkoiluttaa vihreällä trailerin kanssa ruskeata, moottorin voima kyllä riittää, mutta on ongelma: traileri + auto saa yhdessä painaa max saman verran kuin veturi. Siis trailerin verran ylipainoa, kun autot ovat samanlaisina yhtä painavia. Jos Highway Patrol heittäytyy niuhotarkaksi, voin saada siis "poliisi-allergisen reaktion".
Mutta tähän on olemassa ratkaisu: nostan moottorin pois ruskeasta ja laitan moottorin vihreän takapenkille kuljetuksen ajaksi (sidottuna tottakai !!), niin kuljetusyhdistelmä onkin laillinen !!!
Muutoin kevennystä ei taida saada käytännössä riittävästi; tankki tyhjäksi + akku + puskurit + penkit + pienemmät siirtorenkaat ei taida riittää ?
ELI: onko tuossa säännöksessä itse asiassa mitään käytännön järkeä ????
Nissan King-Cap-autolla 4-vetona saakin sitten kuljettaa samalla trailerilla samaa Shelbyä !! Kyllä on suomalainen byrokratia viisasta ! Ja liikenneturvallisuuskin on pelastettu, eikös !?!