AOD kysymys!
Re: AOD kysymys!
Onko mahdollista, että öljypumpun seinää näkyy ja on ikäänkuin tukossaa? (alakuva).
Re: AOD kysymys!
Hyvä kysymys. Jos laatikosta ei lähde putkia/letkuja ulospäin, niin ei silloin voi olla jäähdytystäkään. Toinen hyvä kysymys on turbiinin ja voitelun öljynkierto, että miten ne on toteutettu. Kun jäähdytys on poistettu turbiinin öljynkierrosta, niin toivottavasti kuumaa turbiinin poistoöljyä ei ole ohjattu suoraan voiteluun. Kuuma öljy ei voitele hyvin, eivätkä laakerit jäähdy kuumalla öljyllä.Klint kirjoitti:Mites sitten jäähdytys?
Ei ole mahdollista. Pumpun runko on oikealle päin tuosta lähtöportista (alakuva), portin reiästä näkyy normaalisti vain koteloa, joka on alumiinia.Klint kirjoitti:Onko mahdollista, että öljypumpun seinää näkyy ja on ikäänkuin tukossaa? (alakuva).
Mistäs tuo laatikko on oikein peräisin? Onko siinä mitään valmistajan mainosta tai vastaavaa, tai onko muuten tietoa sen alkuperästä ja/tai käyttötarkoituksesta?
- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
Re: AOD kysymys!
Villi arvaus: Käytännön pila
Vaihtoloota tai uusi jonka kuljetuksen aikaset suojukset painastu reikien pohjalle...
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Re: AOD kysymys!
Ebay kautta hankittu. Dannys trannys, Florida. Street malli, peruskorjattu uusilla tehtaansuosituksilla.
Re: AOD kysymys!
No sitten sinne kysymystä, että mistä on kysymys.Klint kirjoitti:Ebay kautta hankittu. Dannys trannys, Florida. Street malli, peruskorjattu uusilla tehtaansuosituksilla.
Re: AOD kysymys!
Joutuu vähän syventymään enemmältikin tähän AOD: sielun elämään. Oliskohan menolähdön check valve joka painaa siinä reikää tukkooon.
Tarkotushan on että lämmin öljy ei virtaa takasin transuun.
Ja tarkemmin kun syynää niin onhan siellä reijät. Ovat vaan kierteen alla seinissä eteenpäin. Outflow on check valvin takana joten sinne ei pystykään puhaltamaan ilmaa, jota kokeilin.
Meinasin jo luvata konjakkipullon sille joka keksii tähän selityksen, nyt joudun maisteleen sen itte. Eikun coolerputkia laittamaan.
Tarkotushan on että lämmin öljy ei virtaa takasin transuun.
Ja tarkemmin kun syynää niin onhan siellä reijät. Ovat vaan kierteen alla seinissä eteenpäin. Outflow on check valvin takana joten sinne ei pystykään puhaltamaan ilmaa, jota kokeilin.
Meinasin jo luvata konjakkipullon sille joka keksii tähän selityksen, nyt joudun maisteleen sen itte. Eikun coolerputkia laittamaan.
Re: AOD kysymys!
Toimii. Putket kiinni ja käyntiin. Kyllä siellä oljy kiertää, nimittäin osa tallin lattialla huonon liitoksen takia jäähdyttäjän päässä.
AOD toimii kuin junan vessa pienen testiajon jälkeen..
AOD toimii kuin junan vessa pienen testiajon jälkeen..
Re: AOD kysymys!
Postissa on tulossa myös lisä jäähdytin ja tyhjennystulppa mittarianturilla + mittari. Lienee turhaa, mutta ajellaan nyt hetki ja laitetaa
ne sit kiinni öljynvaihdossa.
ne sit kiinni öljynvaihdossa.
Re: AOD kysymys!
Jäähdytyskierron takaiskuventtiili on stator supportissa, joka on pumpun rungossa kiinni laatikon sisällä, joten ei näy se tuossa kuvassasi. Sen tarkoitus on estää turbiinin tyhjentyminen kun pumppu ei pyöri. Voitelun ja turbiinin öljynkierron parannustoimenpiteenä tuo takaiskukuula voidaan poistaa.Klint kirjoitti:Joutuu vähän syventymään enemmältikin tähän AOD: sielun elämään. Oliskohan menolähdön check valve joka painaa siinä reikää tukkooon.
Tarkotushan on että lämmin öljy ei virtaa takasin transuun.
Ja tarkemmin kun syynää niin onhan siellä reijät. Ovat vaan kierteen alla seinissä eteenpäin. Outflow on check valvin takana joten sinne ei pystykään puhaltamaan ilmaa, jota kokeilin.
Meinasin jo luvata konjakkipullon sille joka keksii tähän selityksen, nyt joudun maisteleen sen itte. Eikun coolerputkia laittamaan.
Hyvä homma.Klint kirjoitti:Toimii. Putket kiinni ja käyntiin. Kyllä siellä oljy kiertää, nimittäin osa tallin lattialla huonon liitoksen takia jäähdyttäjän päässä.
AOD toimii kuin junan vessa pienen testiajon jälkeen..