AOD kysymys!

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Klint »

Onko mahdollista, että öljypumpun seinää näkyy ja on ikäänkuin tukossaa? (alakuva).
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Klint kirjoitti:Mites sitten jäähdytys?
Hyvä kysymys. Jos laatikosta ei lähde putkia/letkuja ulospäin, niin ei silloin voi olla jäähdytystäkään. Toinen hyvä kysymys on turbiinin ja voitelun öljynkierto, että miten ne on toteutettu. Kun jäähdytys on poistettu turbiinin öljynkierrosta, niin toivottavasti kuumaa turbiinin poistoöljyä ei ole ohjattu suoraan voiteluun. Kuuma öljy ei voitele hyvin, eivätkä laakerit jäähdy kuumalla öljyllä.
Klint kirjoitti:Onko mahdollista, että öljypumpun seinää näkyy ja on ikäänkuin tukossaa? (alakuva).
Ei ole mahdollista. Pumpun runko on oikealle päin tuosta lähtöportista (alakuva), portin reiästä näkyy normaalisti vain koteloa, joka on alumiinia.

Mistäs tuo laatikko on oikein peräisin? Onko siinä mitään valmistajan mainosta tai vastaavaa, tai onko muuten tietoa sen alkuperästä ja/tai käyttötarkoituksesta?
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Villi arvaus: Käytännön pila :lol: Vaihtoloota tai uusi jonka kuljetuksen aikaset suojukset painastu reikien pohjalle...
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Klint »

Ebay kautta hankittu. Dannys trannys, Florida. Street malli, peruskorjattu uusilla tehtaansuosituksilla.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Klint kirjoitti:Ebay kautta hankittu. Dannys trannys, Florida. Street malli, peruskorjattu uusilla tehtaansuosituksilla.
No sitten sinne kysymystä, että mistä on kysymys.
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Klint »

Joutuu vähän syventymään enemmältikin tähän AOD: sielun elämään. Oliskohan menolähdön check valve joka painaa siinä reikää tukkooon.
Tarkotushan on että lämmin öljy ei virtaa takasin transuun. :?:
Ja tarkemmin kun syynää niin onhan siellä reijät. Ovat vaan kierteen alla seinissä eteenpäin. Outflow on check valvin takana joten sinne ei pystykään puhaltamaan ilmaa, jota kokeilin.
Meinasin jo luvata konjakkipullon sille joka keksii tähän selityksen, nyt joudun maisteleen sen itte. Eikun coolerputkia laittamaan. :D
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Klint »

Toimii. Putket kiinni ja käyntiin. Kyllä siellä oljy kiertää, nimittäin osa tallin lattialla huonon liitoksen takia jäähdyttäjän päässä.
AOD toimii kuin junan vessa pienen testiajon jälkeen..
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja Klint »

Postissa on tulossa myös lisä jäähdytin ja tyhjennystulppa mittarianturilla + mittari. Lienee turhaa, mutta ajellaan nyt hetki ja laitetaa
ne sit kiinni öljynvaihdossa.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AOD kysymys!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Klint kirjoitti:Joutuu vähän syventymään enemmältikin tähän AOD: sielun elämään. Oliskohan menolähdön check valve joka painaa siinä reikää tukkooon.
Tarkotushan on että lämmin öljy ei virtaa takasin transuun. :?:
Ja tarkemmin kun syynää niin onhan siellä reijät. Ovat vaan kierteen alla seinissä eteenpäin. Outflow on check valvin takana joten sinne ei pystykään puhaltamaan ilmaa, jota kokeilin.
Meinasin jo luvata konjakkipullon sille joka keksii tähän selityksen, nyt joudun maisteleen sen itte. Eikun coolerputkia laittamaan. :D
Jäähdytyskierron takaiskuventtiili on stator supportissa, joka on pumpun rungossa kiinni laatikon sisällä, joten ei näy se tuossa kuvassasi. Sen tarkoitus on estää turbiinin tyhjentyminen kun pumppu ei pyöri. Voitelun ja turbiinin öljynkierron parannustoimenpiteenä tuo takaiskukuula voidaan poistaa.
Klint kirjoitti:Toimii. Putket kiinni ja käyntiin. Kyllä siellä oljy kiertää, nimittäin osa tallin lattialla huonon liitoksen takia jäähdyttäjän päässä.
AOD toimii kuin junan vessa pienen testiajon jälkeen..
Hyvä homma. :)
Liitteet
Pumpun runko on osa #5, pumpun rattaat osat #7 ja #8, stator support on osa #9
Pumpun runko on osa #5, pumpun rattaat osat #7 ja #8, stator support on osa #9
Vastaa Viestiin