73 mach korin kevennys

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

8" ja 9" tuumaisen käykämiini painoja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Punnitsin hieman tallilla romuja:

9"
Vetarit, 31r Currie 8,2kg ja 8,9kg
Banjo, Currie perusmalli 23,5 kg
Keskimurikka, läpipultattu Moser alucase, Truetrack 28,1 kg

Yhteensä: 68,7 kg
8"
Vetarit 28r Strange 7,5 kg ja 8,3 kg
Banjo, vakio -66 14,9 kg !!!
Keskimurikka, Strangen alucase, Truetrack dif 23,2 kg

Yhteensä: 53,9 kg

Mittaus väline: OBH nordika matkalaukku vaaka... ;) Painoeroa koykämiini kasituumasen eduksi siis n.15 kg Jousittamattomaan painoon kun huomioidaan lehtijouset ja jarrut, niin prosentuaalinen painoero 10% luokkaa... ???
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Nyt kun tuossa on etsinyt tietoja noista kevennys mahdollisuuksista niin kyllähän se on tosiasia että rahallahan sais vaikka mitä esim. hiilikuitukorin niin johan kevenis :D mutta kun ottaa huomioon auton ulkomitat ja muodot mitä ei viittis pilata niin täytyy todennäköisesti vaan tehdä siitä mukava ajolleen niin että se täyttää kohtuulisen kaarre käyttäytymisen ja lisätä nöyrästi vaan niitä hirnuvia sinne keulille sen verta että saa oikeesti varoo sitä oikeeta jalkaa. :wink:
Omasta takaa löytyis 2003 mallin mussesta oleva ruuviahdin, jospa siihen sais tehtyä imusarjan ja ruiskut tuohon 351:seen sopivat :idea:
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Kyllähän se niin on että alusta on tärkee, mutta onhan se jo todistettu että vakio alustallakin pärjää siitä todisteena 2010 slalomcupista pokaaleja kaappi väärällään :D , mutta onhan toi -92 foxi tietysti aivan eri auto kuin nuo earlyt. Mutta se on varma että kyllä tuo machikin tullaan slalomcupissa näkemään kunhan sais sen vaan ensin pajatettavaksi. :roll:
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, mäkin rakensin ensin alustan kuntoon, sitten koneen, ja sitten taas alusta...

Vaikee oli tietää 2000 vuonna mitä autoon tulee vielä pultattua kiinni...
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

mutkanen kirjoitti:Kyllähän se niin on että alusta on tärkee, mutta onhan se jo todistettu että vakio alustallakin pärjää siitä todisteena 2010 slalomcupista pokaaleja kaappi väärällään :D , mutta onhan toi -92 foxi tietysti aivan eri auto kuin nuo earlyt. Mutta se on varma että kyllä tuo machikin tullaan slalomcupissa näkemään kunhan sais sen vaan ensin pajatettavaksi. :roll:
Pidä vaan ainakin enskesä alusta vakiona niin slaalomissa varma pokaali. Senverran ollut vähän osanottajia early vakioissa. Oivakin pistelee Täyskokoisella Miehen ottein.
Ehtiihän sitä jatkossa jalostamaan vaikka mitä. Ja onnea hankinnasta minultakin.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Antti66HT kirjoitti:Juu, mäkin rakensin ensin alustan kuntoon, sitten koneen, ja sitten taas alusta...

Vaikee oli tietää 2000 vuonna mitä autoon tulee vielä pultattua kiinni...
Tää on niin taivaan tosi!! Alusta kuntoon, sitten moottori ja taas alusta joka onkin ihan pe..seestä! Jotain päivitystä taas!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Mutta eikös sulla ollu justii joku alustan päivitys menossa? :nenu:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

kaara91 kirjoitti:Hetkinen, pojat. Riippuu tietysti mitä se alusta käsittää kun se laitetaan kokonaisuudessaan kerralla kuntoon. Yhden osan kerrallaan vaihtohan tietysti kestää ikuisuuden. Ei niitä osia nyt sentään kokoajan tarvii uusia, vaikka kehitys meneekin eteenpäin. Veikkaan, että mun elinaikana ei ainakaan foxiin tarvii siinä toivossa päivittää alustaa, että odottaisi jotain radikaaleja parannuksia tulevaisuudessa. Helpompi on opetella ensin ajamaan autoa oikein. Tietysti jos haluaa aina päivittää, kun jotain uutta tulee niin siitä vaan. Minä en ainakaan siihen leikkiin lähde. Kokeilkoot nuoremmat jos on intoa. Mieluummin ostan sitten jo toisen auton tilalle jos tarvii parempaa. :wanhus: :lol:
Voisin joskus lainata kristalli palloasi, niin tiedän minkälaisille ajellaan 12 vuoden päästä.

Alustan kerralla kuntoon laittaminen on suhteellista. Eipä tullut silloin esim iskareiksi valittua Penskejä, vaan ihan tyydyin kybin kaasu iskareihin.
Uudet jousetkin tuli taakse laitettua, mutta onpa nekin tullut jo vaihdettua. Puslatkin on jo vaihdettu ihan kulumisen takia...
Jostain syystä ei tullut ajateltuakaan että jonain päivänä olisi autossa 1,7 kertaa enempi tehoa, kuin silloisessa rakennetussa koneessa...

Voi meitä poikia... :oops:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kaara91 kirjoitti:Hetkinen, pojat. Riippuu tietysti mitä se alusta käsittää kun se laitetaan kokonaisuudessaan kerralla kuntoon. Yhden osan kerrallaan vaihtohan tietysti kestää ikuisuuden. Ei niitä osia nyt sentään kokoajan tarvii uusia, vaikka kehitys meneekin eteenpäin. Veikkaan, että mun elinaikana ei ainakaan foxiin tarvii siinä toivossa päivittää alustaa, että odottaisi jotain radikaaleja parannuksia tulevaisuudessa. Helpompi on opetella ensin ajamaan autoa oikein. Tietysti jos haluaa aina päivittää, kun jotain uutta tulee niin siitä vaan. Minä en ainakaan siihen leikkiin lähde. Kokeilkoot nuoremmat jos on intoa. Mieluummin ostan sitten jo toisen auton tilalle jos tarvii parempaa. :wanhus: :lol:
Voi, vaari sinua :wanhus: , meillä poikasilla aikaa on päivitellä muutaman vuoden välein!!! Edellisen kerran kun tuli alustaa laitettua, ei tulevaa ratkaisua ollut saatavilla, eikä meitsin taidoilla ruveta niitä itte takomaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

kaara91 kirjoitti: Muistelen, että joku kertoi jättävänsä auton maalaamatta. Kuulemma siinäkin säästää muutaman kilon. :wink:
Parhaimmat painon ja ilmanvastuksen vähentämiset muistan triathlonipuolelta, kun tuttu oli Ironman matkalle menossa, niin ei voinut laittaa sponsoritarroja pyörään kun olis tullu liikaa ilmanvastusta... En sitte tiedä oliko tosissaan vai jo valmiiks hullu ennen kisaa :roll:

Ja ruoste on kevyempää kuin pelti :mrgreen: :nenu:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 73 mach korin kevennys

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Keventämisestähän tämäkin topic lähti liikkeelle... Minäkin olen aina sanonut, että heti vaan parasta kalikkaa mitä mahdollista. Tuosta en ole itsekään aina pitänyt kiinni ja se on loppupeleissä maksanut rahaa, koska on tehty uudelleen. Jos heti ensimmäisestä muutoksesta alkaen mielessä oli prostock tason katuauto, pysyisi homma mahdollisimman edullisena loppupeleissä. Välimallien tekeminen maksaa aina aikaa ja rahaa. Antin tavoin, mullakin tulee jäämään vielä noi 4 1/2 lehtiset grab-a-tracit joutilaiksi. Tilalle tulee std eye monoleaffit sitten joskus, säästää painossa. Menisin 4-linkki linjalle, jos en olisi tilannut megatonnin hintaista taka-akselia, sekään ei tosin ole '71 vakiomittainen vaan hieman kapeampi.

Jos sen korin ostaisit hiilikuituisen, niin se varmaan luettais korinvaihdoksi ja prosentit katkaisivat sen tien siihen paikkaan. Jos sulla on '03 tanarin bloweri, niin sulla on sitten Cobran Eatoni hyllyssä? Se jaksaa polkea vakiona 600hv 32v modularissa. Tollaiset 500hv se tekee vielä järkevällä hyötysuhteella. Laitat etsintään torker tai torker II matalan yksitaso imusarjan. Teetät laipan tai teet itse passelin sille Eatonin kiinnityslaipalle Sitten vaan sommittelemaan sitä laippaa torkerille. Ota huomioon virranjakajan sijoitus jne. Sommittelun kun on tehty niin laikka laulamaan ja sitten kolvailemaan. Täydellistä muotoa on turha hakea, ahdin työntää ilmaa pytyille takuuvarmasti. Tuon saisi mahtumaan vakiopellin alle, ei tarttisi reikää kairata.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin