Ajattelin, josko sitä rupeaisi rakentelemaan vielä uutta mussea. Meinasin ensin -69 sportroofia, olisihan se helppo kohde nykyisen -69 ht:n jälkeen.. mutta kun tuon isolohkon kanssa on jo tullut tinattua vuosia niin voisi ehkä kokeilla jotain muutakin. 7 vuoden isolohkocruisailun jälkeen sitä on niin aivopesty väännöllä ja Pentinmäen puheilla, että jos pikkulohkopuolelle lähtisi niin ahdettu kai se olla pitäisi.
Jos otetaan aihioksi vaikkapa 1966 fastback..
1. Minkäkokoisen koneen tähän saa maksimissaan laittaa, mikäli sen ahtaa tavalla tai toisella? En löytänyt säännöksistä muuta kuin tehorajat, mutta eikös ahtaminen katsota myös suhteessa kuutiotilavuuteen jollain kertoimella vai voiko pellin alle laittaa 351W ja ahtaa sen..
2. Mitä konstruktiota suosittelette, helpohkosti toteutettavissa. Ahdettuja patoja taitaa olla kerhossa pikkuearlyssa/foxissa muutamilla. Tehoa pitää olla, mutta Suomen nopein ei tarvitse olla. Varmaan laittaisin tähän settiin TKO 5-v manuaalin ja 4.11 perän, sanotaan jos sillä päästään vähintään 11s vartti jonkunlaisena lähtökohtana. Autohan ei paljon paina, ja jos alustan rakentelee nelilinkkeineen ja niin poispäin, niin oman laskuopin mukaan ihan rakettitiedettä ei tarvita pellin alle.
Kiitos etukäteen vastauksista ja ideoista. Vielä ei tosiaan ole aihiotakaan, tässä pikkuhiljaa ajatusta kypsytelty.