351M Moottori
351M Moottori
Minkälainen tuo 351M moottori oikein on? Kun ei oo koskaan vielä eteen tullu. Onko siinä mitään yhteyksiä windsoriin tai clevelandiin? Entä jatkojalostus(viritys/parannus)?
Re: 351M Moottori
MIELENKIITOINEN. Lyhyt 3.500" isku ja siihen helposti myös jää, ellei vaihda tilalle 400:n kampuraa 4" -iskulla mikä onkin ainoita helppoja konsteja suurentaa tuon moottorin kokoa. Isolohkoluokkaa olevat piiitkät kiertokanget eli 6.58".Topias74 kirjoitti:Minkälainen tuo 351M moottori oikein on?
=
Vakiona 1.880 rod-ratio!
Tähän päästään kun on korkea dekkinen lohko eli isolohkoluokkaa sekin. Tämä moottori kiertää hienosti sopivilla yläkerran palikoilla, jotka ovatkin sitten tyyppillistä Cleveland kamaa: nokka, nostajat, kannet jne käy suoraan Clevestä.
Jos on mitään suunnitelmia viritellä tälläistä niin anna palaa vaan, eipä tule hetikohta toista vastaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 351M Moottori
Vakoina alhainen puristus suhde pilaa koko moottorin. Hevosvoimat kalliimpia kuin W tai C moottoreissa...
Re: 351M Moottori
Totta, vakiokoneessa.
Niin kauan kuin luottaa vakioon valukampiakseliin ja vakiokiertokankiin on kustannusero Clevelandiin verrattuna vain männissä. En tutkinut saatavuutta mutta ei taida olla 351M:ään saatavilla aftermarketissa juurikaan fiksumpia mäntiä, niin kuin ei oikein 400:nkaan, joten sieltä sitä kustannusta tulee lisää verrattuna Cleveen. W on tietysti näistä se halvin. M-koneisiin helposti joutuu teettämään kustomimännät, ja se tietysti hiukan enemmän maksaa.
Itseä 351M positiivisessa mielessä hymyilyttää kun on viime aikoina ollut pöydällä isolla kankisuhteella varustettuja suunnitelmia.
Niin kauan kuin luottaa vakioon valukampiakseliin ja vakiokiertokankiin on kustannusero Clevelandiin verrattuna vain männissä. En tutkinut saatavuutta mutta ei taida olla 351M:ään saatavilla aftermarketissa juurikaan fiksumpia mäntiä, niin kuin ei oikein 400:nkaan, joten sieltä sitä kustannusta tulee lisää verrattuna Cleveen. W on tietysti näistä se halvin. M-koneisiin helposti joutuu teettämään kustomimännät, ja se tietysti hiukan enemmän maksaa.
Itseä 351M positiivisessa mielessä hymyilyttää kun on viime aikoina ollut pöydällä isolla kankisuhteella varustettuja suunnitelmia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 351M Moottori
351M:ssä ja 400:ssa on lohkon lisäksi samat veivit, joten puolen tuuman iskun "lyhennys" 351M:ssä on tehty männän puristuskorkeutta (jos toi on oikea suomenkielen termi) kasvattamalla, mikä ajaa mäntien suhteen vaikeuksiin. (Edittiä: no tiätysti rod-ratio muuttuu kun iskua tulee lisää, olinpa sekasin
)
Pelkällä kampiakselin vaihdolla 400:sta päästään samaan puristuskorkeuteen kuin 351C:ssä. Kun 351M/400 koneen kannetkin on Clevestä suoraan, osuu venttiilitaskutkin mukavasti Cleven mäntiin. 351M/400 tappi on isommalla halkaisijalla, mutta Cleven männät voi koneistaa isommalle tapille.
Stroukkisarjakin on ollut olevinaan tarjolla, jolloin säästää askartelua. TMeyer
Cleven kansista ei tarvinne puhua erikseen. Muukin Cleve-roina istuu suoraan, paitsi imari (ja nuo em. pyörivät). 351M/400 imareita on tarjolla jonkunlaisia.
351M/400 moottorissa yksi huomioitava seikka on myös se, että bellhousing on isolohkomitoilla. (Käytännössä, kuulemma on jokunen ollut pikkulohkon laatikko-interfacella)
Pelkällä kampiakselin vaihdolla 400:sta päästään samaan puristuskorkeuteen kuin 351C:ssä. Kun 351M/400 koneen kannetkin on Clevestä suoraan, osuu venttiilitaskutkin mukavasti Cleven mäntiin. 351M/400 tappi on isommalla halkaisijalla, mutta Cleven männät voi koneistaa isommalle tapille.
Stroukkisarjakin on ollut olevinaan tarjolla, jolloin säästää askartelua. TMeyer
Cleven kansista ei tarvinne puhua erikseen. Muukin Cleve-roina istuu suoraan, paitsi imari (ja nuo em. pyörivät). 351M/400 imareita on tarjolla jonkunlaisia.
351M/400 moottorissa yksi huomioitava seikka on myös se, että bellhousing on isolohkomitoilla. (Käytännössä, kuulemma on jokunen ollut pikkulohkon laatikko-interfacella)
Viimeksi muokannut munmummu69, 29 Syys 2011, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -69 SR
Re: 351M Moottori
Ompas jännää tietoo, mikäs ero niissä imusarjoissa on ettei ne käy keskenään kun kerran cleven yläkerta käy? Kattelin vaan kun noissa -70 luvun puolenvälin vehkeissä on käytetty tota M-moottoria, niin siks tässä kyselen siitä motista.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351M Moottori
Tässä yritän järkeillä, lohkoa koskaan näkemättä, että kai ne on erilaisia jos kerran on eri nimisiäki 
Eli imarit ei osu kohilleen, vaikka yläkerta olis sama... tää ny näyttää siltä ettei saa mitää tolkkua mutta kannattaa ees yrittää ymmärtää
Eli imarit ei osu kohilleen, vaikka yläkerta olis sama... tää ny näyttää siltä ettei saa mitää tolkkua mutta kannattaa ees yrittää ymmärtää
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 351M Moottori
Pidemmän iskun mahduttamiseksi lohkon dekkikorkeutta on suurennettu, josta seuraa että kannet ovat kauempana toisistaan ja siitä seuraa että imusarja on leveämpi. Matala puristussuhde (7.3-9.2:1), myöhästetty syttyajoitus ja miedot nokka-akselivaihtoehdot myös myöhästettynä ovat suurimmat syyt mataliin teholukemiin.Topias74 kirjoitti:Ompas jännää tietoo, mikäs ero niissä imusarjoissa on ettei ne käy keskenään kun kerran cleven yläkerta käy? Kattelin vaan kun noissa -70 luvun puolenvälin vehkeissä on käytetty tota M-moottoria, niin siks tässä kyselen siitä motista.
Bubba's M-Block Ford V8 Workshop
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 351M Moottori
Ei kannata järkeillä. 351C:ssä ja 400:ssa ("M-koneessa") on enemmän yhteistä kuin 351Windsorissa ja 302Windsorissa.Firebolt kirjoitti:Tässä yritän järkeillä, lohkoa koskaan näkemättä, että kai ne on erilaisia jos kerran on eri nimisiäki
Mustang -69 SR
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351M Moottori
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 351M Moottori
Hyvää tietoa, kiitos! 
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351M Moottori
munmummu69 kirjoitti:Ei kannata järkeillä. 351C:ssä ja 400:ssa ("M-koneessa") on enemmän yhteistä kuin 351Windsorissa ja 302Windsorissa.Firebolt kirjoitti:Tässä yritän järkeillä, lohkoa koskaan näkemättä, että kai ne on erilaisia jos kerran on eri nimisiäki
Yhteistä yhteistä, mutta erilaisia
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 351M Moottori
Firebolt kirjoitti:munmummu69 kirjoitti:Ei kannata järkeillä. 351C:ssä ja 400:ssa ("M-koneessa") on enemmän yhteistä kuin 351Windsorissa ja 302Windsorissa.Firebolt kirjoitti:Tässä yritän järkeillä, lohkoa koskaan näkemättä, että kai ne on erilaisia jos kerran on eri nimisiäki
Yhteistä yhteistä, mutta erilaisia
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson