289 ei siedä kierroksia...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
maraau
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang -67 HT 289

289 ei siedä kierroksia...

Viesti Kirjoittaja maraau »

Onko kellään ollu samoja murheita 289 koneen kanssa ku mun -67:ssa?..Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimi muutenkin vielä reilu vk sitten,mut nyt kun antaa vähänkin kaasua sammuu heti ja ei siedä liikkeelle lähtöä.Kaasariin vaihdoin korj.sarjan ja uudet tiivisteet,ku oletin et siel on vika ja kiihd.pumpun pienemmästä kalvosta olikin varsi poikki ja imusarjan ja laipan välinen tiiv.oli rikki,mut ei vaan toimi vieläkään.Oisko kellään mitään vinkkiä,missä vika..?
sakke
Aktiivi
Auto: Mustang HT -68 351 C4

Re: 289 ei siedä kierroksia...

Viesti Kirjoittaja sakke »

Edeli vai Holley, vai jopa alkuperäinen Autolite? Ei tästä mun kommentista ole sulle varmaan apua, kunhan herätän keskustelua. Mulla oli saapuessa Mussessa (289)uudenkarhea Holley (auto seissyt n.6v ). Ei käynyt ollenkaan tyhjäkäyntiä, purin ja putsasin pari kertaa, ei vaikutusta. Pari vuotta vanhan Edelin laitoin, sen puoleen alkoi toimimaan kone niinkuin pitääkin. Nuo tärinät on sitte asia erikseen.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
maraau
Hiljaisempi

Bensansaanti ongelmia epäilin itsekin ja vaihdoin korj.srj:n(alkup.2-kurkkunen Fomoco)kaasariin ja sielt olikin kiihd.pumpun pienemmästä kalvosta varsi poikki ja imusarjan ja välilaipantiiv.halki ja kovettunu,mut kas kummaa eipä toiminut vielä sittenkään..kunnes vika löytyikin yllättäen Vj-kannen alta,päällisin puolin kaikki oli ok,mut rupesin onnex säätämään kärjettömän sytytyksen yksikköä hieman etemmäs akselista ja nykäistyäni toista kiin.ruuvia jossa yksikön maajohto oli,niin huomasin et johto oli vain valeessa siinä liittimessä.Jäykkä johto,joka srj:n mukana tuli muutama kk sitten ei kestänyt alipainesäätimen nitkuttelua ja oli murtunut liittimestä irti.Aina kun polkas kierroksia säätäjä nykäs sen verran et yht.katkes ja silleen..mut onnex se vika löyty ja ei muuta ku seur.vian kimppuun..laturi työntää välil yli 16v ja välil ei lataa ollenkaan,liekkö säädin paskana,ku johonkin tuntuu herätevirtakin katoavan ja ei auttanu,vaikka vedin erillisen herätejohdon..? Akku jo paskana,ku kiehunu ja tyhjentyny tarpeeks usein...Tos on viel se erillinen säädin siel vas etukulmassa...
ak72
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang '66 289 HT

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Itse ostin alkuperäistä vastaavan säätimen omaan Mustangiin, se lyhyt aika mitä se oli paikallaan hermot meinas mennä kärkiä säädellessä. Kun hommasin elektronisen joka sopii suoraa alkup. johtosarjaan ja on päällisin puolin tavallisen näköinen ongelmat hävisivät heti. Kaikki missä yleensä on kärkiä olen vaihtanu elektronisiin, niin paljon hermoja tuossa on säästynyt. Tietysti jos haluaa säilyttää auton niin alkuperäisenä kuin mahdollista niin kärkien kanssa voi sitten touhuta.
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

ak72 kirjoitti:Itse ostin alkuperäistä vastaavan säätimen omaan Mustangiin, se lyhyt aika mitä se oli paikallaan hermot meinas mennä kärkiä säädellessä. Kun hommasin elektronisen joka sopii suoraa alkup. johtosarjaan ja on päällisin puolin tavallisen näköinen ongelmat hävisivät heti. Kaikki missä yleensä on kärkiä olen vaihtanu elektronisiin, niin paljon hermoja tuossa on säästynyt. Tietysti jos haluaa säilyttää auton niin alkuperäisenä kuin mahdollista niin kärkien kanssa voi sitten touhuta.
Eiköhän niitä elektronisia lataussäätimiä ole myös orgiksen näköisinä.

Muuten olen samaa mieltä, mulla on ollut koko omistusajan Motorcraft Electronic jostain vuodelta 74 tai jotain ja hyvin on vissiin pelannut, kun ajettukin on. Ahvenistolla kun keulaa lyhensin, niin korin oikaisun ajankin taisi olla paikallaan. Väliin jättää latausvalon palamaan, sitten renaan liitintä kunnes valo sammuu.
maraau
Hiljaisempi

Re: 289:ssä väljää ohj.vaihteessa...

Lataussäädinhän sielt oli paskana..purin entisen auki ja sielt oli yx lanka poikki jonka tinasin,mut eipä ruvennu vieläkään lataamaan..onnex kaverin mussessa oli samanlainen järj.johon oli säädin joskus uusittu ja sain sen lainaan..heti rupes lataamaan ja hyvin pysyy 14v:n nurkilla lataus vaikka miten antaa kierroksia.Liekkö sit elekroninen säädin,ku on koppa vähän matalampi ja ei oo aukaistavaa mallia.Nyt ei muuta ku ettimään jostain oma sellainen..paljonko maksanee,ku en us partsin valikoimasta löytäny tuotetta..? ..Ja ei ne ongelmat siihen loppuneet,huomasin et ohj.vaihteella yx nivel on pirun väljä(ensimmäinen nivel,johon simpukalta tuleva välitanko tulee kiinni) saaneeko erikseen vai pitääkö koko ohj.vaihde ostaa sen takia uusi..?
ak72
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang '66 289 HT

Viesti Kirjoittaja ak72 »

maraau kirjoitti:Lataussäädinhän sielt oli paskana..purin entisen auki ja sielt oli yx lanka poikki jonka tinasin,mut eipä ruvennu vieläkään lataamaan..onnex kaverin mussessa oli samanlainen järj.johon oli säädin joskus uusittu ja sain sen lainaan..heti rupes lataamaan ja hyvin pysyy 14v:n nurkilla lataus vaikka miten antaa kierroksia.Liekkö sit elekroninen säädin,ku on koppa vähän matalampi ja ei oo aukaistavaa mallia.Nyt ei muuta ku ettimään jostain oma sellainen..paljonko maksanee,ku en us partsin valikoimasta löytäny tuotetta..? ..Ja ei ne ongelmat siihen loppuneet,huomasin et ohj.vaihteella yx nivel on pirun väljä(ensimmäinen nivel,johon simpukalta tuleva välitanko tulee kiinni) saaneeko erikseen vai pitääkö koko ohj.vaihde ostaa sen takia uusi..?

Jep mulla on kanssa sellainen matala ei aukaistava malli, se on just elektroninen. Soitappa Nymanin Peterille Pietarsaareen (0405453593) hän pystyy hommaamaan osat joita tarvitset
SamiM
Aina äänessä

Viesti Kirjoittaja SamiM »

maraau kirjoitti:..Ja ei ne ongelmat siihen loppuneet,huomasin et ohj.vaihteella yx nivel on pirun väljä(ensimmäinen nivel,johon simpukalta tuleva välitanko tulee kiinni) saaneeko erikseen vai pitääkö koko ohj.vaihde ostaa sen takia uusi..?
Simpukan (ohjausvaihteen) akselin ja yhdystangon välillä on pitman arm tai savoksi kääntövarsi. Mutterilla kiinni simpukan sektoriakselilla ja yhdystangossa, sekä lisäksi kääntövarren läpi menevät ovat kartioita, joten tarvit ulosvetäjän, jolla ne saa painettua irti. Avuksi voi lyödä vasaralla kartiotapin poikkisuunnassa kääntövarteen. Simpukan sektoriakselin suuntaisesti EI SAA lyödä, saattaa särkyä simpukan osia.

65-67 tehostettu/tehostamaton, 1" sektoriakseli simpukassa
Kuva

67-70 tehostamaton ohjaus, 1-1/8" sektoriakseli simpukassa
Kuva
maraau
Hiljaisempi

No niin..tänään selvis taas pari ongelmaa..Trade Partsilta löytyy näköjään mussen osia jokalähtöön. Löytyi korj.srj.ohjausvaihteelle ja lataussäädinkin oli hyllyssä,joten eiköhän tästä taas päästä pikkuhiljaa etiä päin ja baanalle.... :D
Vastaa Viestiin