Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tuli taas mieleen tuo auton tehottomuus, että josko sitä joskus sitten tollasen ahtimen laittais tonne pellin alle tehoja viemään :) Onko kukaan yrittänytkää veekuutosiin tollasta soveltaa, ei tuo mun englanninkielen taito oo nii mahtava että osaisin ameriikasta jotain oppia ottaa, joten kysyn täältä.

Näytti nii kivalta se Pokkisen mossen veturin polttoaineen syöttöpumppu, että pitäis itellekkin saada jotai semmosta :roll-roll:

Jotenka onko mitään hajua mistä voisi saada halvalla ahtimen, ruiskusysteemit sekä imusarjan? Varmaa joutuis aikalailla sähköjä laittamaan uuden ruiskun kanssa? Tarttiskohan sitä säätää imusarjan kanssa kuinka paljon ym ym.

Ja suhteellisen suurta säästöä: Mahtuuko enää vakio pellin alle, vai pitääkö leikellä/vaihtaa korkeampaan?

Autoa odotellessa...
Tulipultti
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Nii joo, pidä se mulle varattuna, laitan sitte siihe aspenin keulalle... Alkais moppeki kulkea :love:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Nyt kyllä meni pussiin, tai siis ainakin aika loppuu joskus... Tais jäädä ne kolme sinne käsilaukkuun... :lol:

Mutta toisaalta, tässä mennään opiskelija budjetilla, ja rojektiksi tuon hepon joskus ostin :D

taitaa pysyä rojektina...

Mutta kyllä kaaran pitäis tietää että jarrut on jo kunnossa ja hyvät :wink: vaikkaki vielä repussa...
Ja ku oon näin vanhaki jo, ettei toi kuminpoltto oikeen innosta :nenu: eli pitää saada tehoa nii paljon että perä leviää kylille ja mummot tulee rinnalle rollaattoreilla ja sylkee päälle :D


ps. Ja kun kutosesta tulee nii Miehekkäät äänet, että en tiiä vaihanko kasiin ollenkaa, josko sitä johonki muuhun sitte...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Firebolt kirjoitti:
ps. Ja kun kutosesta tulee nii Miehekkäät äänet, että en tiiä vaihanko kasiin ollenkaa
Asiaa! 8)
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Firebolt kirjoitti:Tuli taas mieleen tuo auton tehottomuus, että josko sitä joskus sitten tollasen ahtimen laittais tonne pellin alle tehoja viemään :) Onko kukaan yrittänytkää veekuutosiin tollasta soveltaa, ei tuo mun englanninkielen taito oo nii mahtava että osaisin ameriikasta jotain oppia ottaa, joten kysyn täältä.

Näytti nii kivalta se Pokkisen mossen veturin polttoaineen syöttöpumppu, että pitäis itellekkin saada jotai semmosta :roll-roll:

Jotenka onko mitään hajua mistä voisi saada halvalla ahtimen, ruiskusysteemit sekä imusarjan? Varmaa joutuis aikalailla sähköjä laittamaan uuden ruiskun kanssa? Tarttiskohan sitä säätää imusarjan kanssa kuinka paljon ym ym.

Ja suhteellisen suurta säästöä: Mahtuuko enää vakio pellin alle, vai pitääkö leikellä/vaihtaa korkeampaan?

Autoa odotellessa...
Tulipultti

miksei siihen voi pienemmällä vaivalla laittaa koko konetta sähköineen siitä sc mallista.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

1. Se on halvempaa (ainakin näin alkuun ajateltuna)
2. Koneella on ajettu n. 80000 km, jolloin siinä on jonkinlaista käyttöarvoa, mutta irrotettuna siitä ei saisi paljon mitään.
3. Tekisin kaiken mihin kykenen yksin, jolloin koneen nosto on hyvin mukavaa hommaa.
4. Opiskelijabudjetilla (vieläkin hyvä tekosyy) ei saa vähemmän ajettua tekniikkaa, ainakaa sopivaan hintaan.
... Tekosyitä on monia lisää :)

Varmaan pitäis lähteä sillä ajatuksella että ensin uusin ruiskun ja sitte joskus tulevaisuudessa ahtamaan jos tarttee. Kyse on kuitenki käyttöautosta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kaara91 kirjoitti:Järkevimmin kun ajattelee, tästä kerhoporukasta suurin osa ajaa täysin vakiolla autolla. Ajaa huvia, huoltaa ja korjaa kuluvat osat talvella ja käy tapahtumat läpi ilman ongelmia. Sitten on nää palstalla kirjoittelevat "rääväsuut" joita on kourallinen, joille ei kelpaa mikään ja aina ollaan vaan vaihtamassa ja parantamassa rakkinetta, johon ilmeisesti täysin itsekin taas kuulun, eikä loppua hommalle tule ja aina on joku paikka hajonnut tai kohta hajoomassa. Ei auta vaikka saisit pakasta tehdasuuden auton alle. Niin annas olla, ei aikaakaan kun jo ollaan kohta persetaskut taivasta kohden vaihtamassa osaa ja kiroillaan, että eikö tätä olisi voinut tehä jo tehtaalla. Veikkaan että jos saisimme vapaat kädet suunnitella ja rakentaa haluamasi auto, se ei varmasti tulisi koskaan ihmisiässä valmiiksi. Tuntuu välillä siltä, että vaikka on ostanut jonkun suunnitteleman ja valmistaman valmiin auton, niin tuntuu, ettei sekään tule koskaan valmiiksi tämän tyylisellä huollolla. Tää on vähän kuin kaljan osto, sitäkään ei oo koskaan tullu ostettua riittävästi. :LMAO:
:shokki: :ranting: :soosoo: :soosoo: :soosoo: Ketään rääväsuuta ainakaan täällä ol näkyny?? :mrgreen:
Toisaalta toi V12 käy vähän ku kuutonen, ei kuulosta oikeen moottorilta, helpompi on kuitenkin saada kuutonen kulostamaan kunnon koneelta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Sc Thunderbirdin ahdin mustangiin

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Asiasta mieleen tullutta: Kyllähän v6:sia on ahdettu, mutta esim. sc:n kone on aivan eri tavaraa kuin vakio 140 heppainen. Kampiakseli on taottu, puristussuhde on alhaisempi, kannet ovat erilaiset eli sc:n imusarja ei sovi peruskoneeseen. Ja toiseksi, varmaan löytyy järkevämpiäkin ahtimia jälkiasennukseen. Eaton kuumenee ja kuumentaa ilmaa melko lailla, välijäähdytys pitää olla hyvä. Eatonin pyörittäminen ottaa 40 hp luokkaa kampiakselitehosta ja aiheuttaa omat rasituksensa. Itse hetken mietin sc:n stroukkaamista mutta aika kallista on sekin: osat n. 1500$, koneistukset, tiivisteet ym. Jos omat kiireettömät suunnitelmat joskus toteutuu niin sc:n kone tulee myyntiin.
Hyvää tietoa löytyy http://www.v6power.net/
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin