C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Touko 2008, 00:34
- Auto: Mustang 67 Hardtop 289 C-code
- Paikkakunta: Jyväskylä
C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Mikä mahtaa olla laatikossa vikana, kun kylmänä ei tahdo mikään vaihde kytkeytyä päälle kunnolla. Kestää useamman sekunnin ennenkuin mitään tapahtuu ja silloinkin tuntuu että pannat luistaa (tärisee selkeästi). Jonkin matkaa ajettua ja moottorin/laatikon lämmettyä mitään ongelmaa ei tunnu olevan. Vaihde kytkeytyy päälle välittömästi ja pannat ei tunnu luistavan.
Laatikko on kunnostettu pari vuotta sitten ja siihen vaihdettiin kaikki pannat, kytkinpinnat, kumiosat yms.? Tänä kesänä sillä on ajettu noin parituhatta kilometriä ilman mitään ongelmia ennen tätä. Öljyä siellä on ollut koko ajossa olon ajan hieman liikaa, eli yli ylärajan. Tänään juuri päästin noin 0.5l öljyä pois ja nyt öljynpinta on juuri ylärajassa. Mitään ilmakuplia/vaahtoamista en öljyssä havainnut. Öljyn vähentäminen ei kuitenkaan vaikuttanut millään lailla kuvattuun ongelmaan.
Kun en noista automaattilaatikoista kovinkaan paljoa ymmärrä, niin ajattelin joltain viisaammalta kysyä apua. Pitääkö noita pantoja yleensä kiristää jossain vaiheessa esim. muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kun on vaihdettu uudet? Minkälainen pumppu siellä on painetta tuottamassa ja voisiko se olla jotenkin hajalla? Tuntuu aivan kuin kylmänä ei vaan olisi tarpeeksi painetta pannoilla ja sen takia pannat luistaa.
Olisiko kellään neuvoja miten lähteä tuota ongelmaa etsimään?
Laatikko on kunnostettu pari vuotta sitten ja siihen vaihdettiin kaikki pannat, kytkinpinnat, kumiosat yms.? Tänä kesänä sillä on ajettu noin parituhatta kilometriä ilman mitään ongelmia ennen tätä. Öljyä siellä on ollut koko ajossa olon ajan hieman liikaa, eli yli ylärajan. Tänään juuri päästin noin 0.5l öljyä pois ja nyt öljynpinta on juuri ylärajassa. Mitään ilmakuplia/vaahtoamista en öljyssä havainnut. Öljyn vähentäminen ei kuitenkaan vaikuttanut millään lailla kuvattuun ongelmaan.
Kun en noista automaattilaatikoista kovinkaan paljoa ymmärrä, niin ajattelin joltain viisaammalta kysyä apua. Pitääkö noita pantoja yleensä kiristää jossain vaiheessa esim. muutaman tuhannen kilometrin jälkeen kun on vaihdettu uudet? Minkälainen pumppu siellä on painetta tuottamassa ja voisiko se olla jotenkin hajalla? Tuntuu aivan kuin kylmänä ei vaan olisi tarpeeksi painetta pannoilla ja sen takia pannat luistaa.
Olisiko kellään neuvoja miten lähteä tuota ongelmaa etsimään?
Re: C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Ei siinä lotjussa pannat luista,on vaan yksi panta, etummainen sellainen. Kuka sen lotjun remppasi, tuliko perusteellinen remppa vaiko sellanen tee itte remppa. Laittoiko seppä varmasti kaikki tiivisterenkaat pakkojen mäntiin uudet, vaihtoiko vapaakytkimen rullat ja jouset, helat, etupannan servo, pakin servo, purkiko venttiilikoneiston ja pesi joka kanavan ja karat siitä. Näitä laatikko remppaajia on vähän joka lähtöön, toiset osaa toiset turaa. Ensinnäkin C4 on niitä helpoimpia ja yksinkertaisimpia automaatteja kunnostaa, kun vain vaihtaa kaikki tavarat mitä masterkitissä tulee ja jos jotain puuttuu niin hankkii lisää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Touko 2008, 00:34
- Auto: Mustang 67 Hardtop 289 C-code
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Laatikko rempattiin silloin kun olin vielä jenkeissä. Otin itse laatikon irti ja vein sen vaihdelaatikkopajalle, jota kovasti kehuttiin.
Vaikutti ainakin kovin ammattitaitoisilta hepuilta, joten luulisin että osasivat hommansa, tosin jotain häikkää tuossa laatikossa nyt on...
Ihmetyttää vaan se kun lämpimänä se tosiaan toimii ihan hyvin, ainoastaan kylmänä käynnistyksen jälkeen ei tunnu pelittävän.
Vaikutti ainakin kovin ammattitaitoisilta hepuilta, joten luulisin että osasivat hommansa, tosin jotain häikkää tuossa laatikossa nyt on...
Ihmetyttää vaan se kun lämpimänä se tosiaan toimii ihan hyvin, ainoastaan kylmänä käynnistyksen jälkeen ei tunnu pelittävän.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Oireet on kyllä tismalleen samat, ku liian vähällä öljyllä. Oks sulla oikeen mittanen tikku?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Touko 2008, 00:34
- Auto: Mustang 67 Hardtop 289 C-code
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Tuota väärän mittaista tikkua rupesin jo itsekin miettimään. Mistäs tuotakaan tietää mikä tikku tuossa on, kun ei tuo laatikkokaan muistaakseni aivan alkuperäinen ollut. Onkos noissa 60-70 luvun C4:ssa usean mittaisia tikkuja? Jostain multa pitäisi löytyä vielä nuo vaihdelaatikon valunumerot ja merkinnät, mutta en nyt kyllä kuollaksenikaan muista että minkä vuosimallin C4 tuo oikein oli.
Pitäisiköhän sitä vaan kokeilla lisätä suosiosta vaikka litra lisää öljyä ja katsoa miten se reagoi siihen?
Pitäisiköhän sitä vaan kokeilla lisätä suosiosta vaikka litra lisää öljyä ja katsoa miten se reagoi siihen?
Re: C4 ei kytke vaihdetta kylmänä
Oikea öljynpinta on suunnilleen öljypohjan ja kotelon liitospinnan tasalla moottorin käydessä/pumpun pyöriessä. Voit arvioida tikun oikeellisuutta vertaamalla tikkua putken vieressä huomioiden että tikku oikoo putken mutkia ollessaan siellä sisällä.67HT kirjoitti:Pitäisiköhän sitä vaan kokeilla lisätä suosiosta vaikka litra lisää öljyä ja katsoa miten se reagoi siihen?
Litra on aika reilusti, kokeile mieluummin 0,5 litraa ensin ja lisää sitten jos ei vaikutusta.