MSD virranjakaja ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

MSD virranjakaja ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Minulla on 289 Mustangissa tai olen yrittänyt laittaa paikalleen MSD billet ready-to-run jakajaa siinä onnistumatta. Jakaja on laitettu paikalleen juuri samaan kohtaa kuin vanha,tulpanjohdot ovat oikeassa järjestyksessä. Puola on noin 10v vanha MSD blaster 2 ja tulpanjohdot uudet 9MM ford Racing. Elikkä kun autoa yrittää käyntiin niin kone käy vaan parilla pytyllä ja bensa alkaa haisemaan. Jakajaa on käännelty ja väännelty eri asentoihin mutta tuloksetta. Ihmetystä aiheuttaa myös se että jakajan alumiinirunko kuumenee rajusti vaikka moottori itse olisi viileä. Tulpanjohdot on vaihdettu eli niissäkään ei vika voi olla. Sittenkun laitetaan vanha jakaja takaisin niin avaimesta vaan käyntiin ja kaikki toimii kun ennen. Mistähän ihmeestä nuo ongelmat voisivat johtua, onko tosiaan niin että koko kampe on sökö ja vaihto uuteen ratkaisee ongelman (toivottavasti)

Kuulin nuista MSD:istä kommenttia että missä lie Kiinassa kun kasaavat nuita niin liitin tai johdot voivat olla ristissä tai muita ongelmia laadun suhteen. En kuitenkaan viitsisi alkaa hajottamaan liittimiä koska takuu menisi samantien, kuitenkin kyseessä niin kallis kampe.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: MSD virranjakaja ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Noniin nyt on sitten koitettu uudella samanlaisella jakajalla, oireet juuri samat, käy parilla pytyllä ja alkaa bensa haista. Voisiko olla niin huono tuuri että 2 viallista uutta jakajaa? Tää menee jo yli ymmärryksen...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: MSD virranjakaja ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Musti hörähti heti käyntiin kun otin 12v suoraa akusta. Hauskaa oli se kun "sammutin" auton ja otin virta-avaimen lukosta niin auto kävi edelleen :D Pitää vetää puolan johto virtalukon kautta.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: MSD virranjakaja ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Lisää säätämistä jakaja tiimoilta... huomasin kun koneen ajaa kuumaksi niin tehot katoaa ja auto saattaa sammua. Kun koitin puolaa niin oli meinaan ihan tulikuuma. Ratkaisuna täytyy vetää +12V puolalle ballast resistorin kautta mutta jakajalle pitää vetää suoraa +12V virtalukolta. Noh eipä suurta ongelmaa, vähän vaan tulee lisää johtohässäkkää konehuoneeseen.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: MSD virranjakaja ongelma

Viesti Kirjoittaja ak72 »

kaara91 kirjoitti:Ai, että säkin oot saman lainen kun minäkin. Ai mitenniin,,, että tuo ojekirjanen luetaan viimeisenä kun kaikki muut vaihtoehdot on käyty läpi. Siis sen jälkeen kun Äitiltäkin on kysytty apua eikä vieläkään toimi. :lol: :lol: :lol: :LMAO:

Hehe juu, aika paljo vaan vaati näimmä muutoksia systeemin kun vaihto Accelin kärjettömän tohon MSD:hen. Seuraava voimainkoitos on jo edessä kun alan vaihtaa uutta nokkaa. Edelbrock RPM nokka oottas hyllyssä, kertaalleen se on jo ollu paikallaan mutta sitten sain kuningas idean vaihtaa miedompaan vaikka kaikki muut hilippeet autossa on mitoitettu aikalailla tuolle RPM:lle. Noh nokka takas ja viimestään ens keväänä dynotteleen ja säätämään kone timmiin vireeseen. :)
Vastaa Viestiin