66 Mustangin sisustan maalaus
Re: 66 Mustangin sisustan maalaus
Miten olis bilteman pistehiekkapuhallin? jos siis tarkoitus ovi paikallaan putsata?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Ääni bilteman pistehiekkapuhaltimelle. Mulla se toimi hyvin hienolla hiekalla. Karkeammalla ei toiminut. Tai mulla on motonetin laite mutta varmaan bilteman systeemi aika lailla samanlainen.
Mulla on ollut sitä bilteman alumiinisilikaattia ja noin 7-5barin välillä painetta, toimii tosi hyvin. Miettinyt, että mahtaisko tuota muodissa olevaa soodaa saada jostain sopivalla raekoolla ostaa, niin vois kokeilla pelittäiskö sillä kuinka...
Oven pelleissä on vaan se röpölöinen pinta, johon puhallusta hellävaraisempaa tekniikkaa kannattaa miettiä. Mutta ehkä joku viisaampi voi tätä selventää, että onko tuo hätävarjelun liioittelua.
Juuri tuo mietityttää, eli menetänkö alkuperäisen pinnan hiekkapuhaltamalla. Ilmanputsarin kotelon aion puhalluttaa siinä ei pinta niin haittaa.
Toisen roska on toisen aarre -Puuha-Pete-
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Ainakin hienolla hiekalla ottaa pistesysteemillä hellävaraisesti. Hidastahan se toki sillä olisi puhallella sentin alue kerrallaan.
Testasin äsken pistehiekkapuhaltimella ja alumiinisilikaatilla, lähti helposti orggis parchment ja tuo mikälie mustaväri kävelemään, kuviotkin näyttäisi olevan talella.
Moro,
Hyviä linkkejä ja oikean näkösiä värejäkin nuissa kartoissa näyttää olevan, mutta ei ainakaan tällä päällä aukea "nykyaikaisiksi" värikoodeiksi... (huono pää...). Olisiko jollakin heittää suoralta kädeltä vm. 66 mustangin sisäpeltiosien värikoodi esim. PPG:n maaleille, kun sisustuksen (ainakin penkkien verhoilujen) väri on punainen Maroon?? Jos on vm. 66 useampia punaisen sävyjä ollut tarjolla sisäpeltien väreihin, niin kaikki koodit (miel. PPG) kehiin --> on sitten helppo paukkupulloilla valita mieleinen. Kiitos jo tähän asti tulleista hyvistä linkeistä & vinkeistä!
Hyviä linkkejä ja oikean näkösiä värejäkin nuissa kartoissa näyttää olevan, mutta ei ainakaan tällä päällä aukea "nykyaikaisiksi" värikoodeiksi... (huono pää...). Olisiko jollakin heittää suoralta kädeltä vm. 66 mustangin sisäpeltiosien värikoodi esim. PPG:n maaleille, kun sisustuksen (ainakin penkkien verhoilujen) väri on punainen Maroon?? Jos on vm. 66 useampia punaisen sävyjä ollut tarjolla sisäpeltien väreihin, niin kaikki koodit (miel. PPG) kehiin --> on sitten helppo paukkupulloilla valita mieleinen. Kiitos jo tähän asti tulleista hyvistä linkeistä & vinkeistä!
Tuonne kirjautumalla voit katsella väreihin "kaavoja" itse http://buyat.ppg.com/colorweb/ppgeur/
Minä en ainakaan muita sisustan värejä löytänyt kun "White" .Taitaa näin vesiväriaikana olla tiukassa nuo sävyt...
Minä en ainakaan muita sisustan värejä löytänyt kun "White" .Taitaa näin vesiväriaikana olla tiukassa nuo sävyt...

Täältä löytyy myös vanhoja PPG kaavoja:
http://www.tcpglobal.com/autocolorlibrary/
Valitettavasti vaan vanhoille kaavoille ei aina löydy uutta korvaavaa.
Yksi keino yrittää saada kaavaa selville on lukija, siihen tarvitaan se rööki askin kokoinen, suora pala, jotta sen saa luettua ja sitä myöden ehkä kaavan.
Mulle voi laittaa infoa, niin voin duunissa niitä kaivella ja kysellä, josko tärppäis, meillä on PPG:n maalit ja sävytys jne.
http://www.tcpglobal.com/autocolorlibrary/
Valitettavasti vaan vanhoille kaavoille ei aina löydy uutta korvaavaa.
Yksi keino yrittää saada kaavaa selville on lukija, siihen tarvitaan se rööki askin kokoinen, suora pala, jotta sen saa luettua ja sitä myöden ehkä kaavan.
Mulle voi laittaa infoa, niin voin duunissa niitä kaivella ja kysellä, josko tärppäis, meillä on PPG:n maalit ja sävytys jne.
Vaatiiko tuo lukija noin ison mallipalan? Mulla on Fordin orggis -68 (dupont)värikartasto, jossa on mallipalat 50X20mm, sisustan värit 40X14mm. Saiskohan tuollasesta mallia vai lämmitänkö sillä juhannussaunaa... 

Jees, noita "close enough" värejä löytyy, mikä on hyvä asia. Mattalakka täälläkin sisäpinnoissa osittain.
Siihen lukijaan tosiaa tarvii semmosen askin kokoisen palan. Eiköhän jussina ole muutakin tekemistä kuin poltella karttoja
Siihen lukijaan tosiaa tarvii semmosen askin kokoisen palan. Eiköhän jussina ole muutakin tekemistä kuin poltella karttoja

Jep, "close enough" sävy/koodi mullekin kyllä riittää, ei ole aikomusta hiuksia halkomaan ruveta, eikä MR hommatkaan mielessä. Ei ole tuommosta tulitikkuaskin kokosta malliakaan valitettavasti heittää, kun on sisustan pellit aiemmin maalattu jollakin "ei ihan niin close enough" punaisella
Eli jos jollakin on antaa nykymaaliresepti Maroon punaisen sisustuksen pelleille, joka olisi riittävän lähellä orggista, niin kiitollisuuden paljoudella ei rajaa!

Mun kirjat ei kyllä edes tunne tuota maroon sisustaa. Huomasin kyllä että ainakin sellasia vehoiluja on myytävänä? Onko sulla kuskin oven päässä se lätkä talella? sieltähän löytyis se trim code jonka perusteella vois ruveta arpomaan mitä värejä on käytetty?
tuossa on tuo lista vielä kerran http://www.motoclubcodogno.it/old/musta ... lore_W.pdf
tuolla on noita trim codeja ja vähän muutakin... http://www.66mustang.net/convertible/stats.htm

tuolla on noita trim codeja ja vähän muutakin... http://www.66mustang.net/convertible/stats.htm
Juu, näin on - ei ole semmosta sisustan (orggis)väriä, kun Maroon. Penkkien punasia verhoiluja NOS kamana (mm. unlimited) myydään 66:siin em. nimellä. Tilasin nuo maroon verhoilut ja näyttävät olevan 66:seen käypää sävyä. Trim koodi on 25 = Red with red trim --> koodi antaa värisävyksi Red Irid / 5773R, kuten noista hyvistä linkeistä löytyykin. Mutta osaako tuolla 5773 R:lla joku maalin "keittää"?