imusarjan irroitus ja kiinnitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

imusarjan irroitus ja kiinnitys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

289 ja RPM-imusarja kyseessä.
Tarviiko vedet pudottaa pois ennen irroitusta?
Takaisinlaittaessa riittääkö tiivistemassan lisäys päätyihin, vai jokapuolelle?
Momenttiin vedellään pultit ja vielä oikeassa järjestyksessä.
Muuta mitä kannattaa huomioida?
:D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: imusarjan irroitus ja kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, vedet pois. Kannattaa puhaltaa termostaatin reijästä paineilmaa vesitilaan, jotta kaikki vesi tulee pois, ehkä jopa jättää hetkeksi kuivumaan. Näin vältetään veden joutuminen öljyn sekaan.

Itse olen käyttänyt Ultra Black liimaa päädyissa, erityis huomio nurkkien kanssa. Korkki tiivistetiä en ole käyttänyt. Jotta saat kansien kanavien tiivisteet oikeaan kohtaan, kannattaa ne laitta pisaroilla pikaliimaa kohdilleen.

Ruuveihin kannattaa laittaa ruuvilukitetta, etteivät lähde löystymään.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: imusarjan irroitus ja kiinnitys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos neuvoista. Homma tehty, koekäyttö vielä tekemättä, kun vaihdan vielä vesipumpun samalla.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin