Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Moottori jenkeistä

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Noniin kaveri kertoili sellasen hinnan ilman apulaitteita, 3500 usa rahaa mielestäni edullinen eipä kannata ruveta ite väsämään takuu peli vielläpä.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tähän ei varmaan kukaan pysty sanomaan varmaksi mutta...:
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?

Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.

Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?

Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Tähän ei varmaan kukaan pysty sanomaan varmaksi mutta...:
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?

Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.

Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?

Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
Ei tuo runkolaakeripukkien linjaoikaisu ole välttämättä tyhmä idea. Toiseksi ei sitä rauhaa saa ennenkuin koneen kasaa ja toteaa ottaako venttiili kiinni vai ei. Tätä suosittelen ilman starttimoottoria.. ihan käsivoimin konetta pyörittämällä ja se vanha sinitarratesti on aika toimiva vielä vuonna 2005.

Mukavan tymäkkä nenä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="Fastback
Mukavan tymäkkä nenä.[/quote]

Joo on..ja aiheuttanu nyt jo paljo ongelmia vaikkei kone ole vielä edes kasassa :roll:
kansien päivitys tolle rollerille vaatii: jouset, lukot, retskut, studit...keinuiksi tilasin Pro Magnumit...mahdollinen mäntien koneistus...prkl olis pitäny taas miettiä vähän enempi.
Sen siitä saa kun ottaa CC luettelosta sen listan viimesen (kovimman) vaihtoehdon :shock: :evil:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Noo, eipä tarvi harmitella jälkeenpäin kun et ottanutkaan sitä tiukempaa keppiä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Taas tuli hulluteltua: tilasin uuden Mighty Demonin 650 cfm...
mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle :oops: :roll: :shock:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ahti kirjoitti:mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle :oops: :roll: :shock:
Eiköhän autoharrastajan aivot ole jääny "ulos" jo paljon aikasemmin. :oops: :oops: :shock:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle :oops: :roll: :shock:
Eiköhän autoharrastajan aivot ole jääny "ulos" jo paljon aikasemmin. :oops: :oops: :shock:
AAMEN. Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Nojoo...mutta tässä tapauksessa tarkoitin lähinnä sitä että jos menee ostamaan laahaavaa nokkaa, niin tilaa rollerin, jos menee ostamaan Speed Demonia, niin tilaa Mightyn, jos halpisalukeinuja, niin tilaa Pro Magnumit jne.jne...
Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms. :lol:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ahti kirjoitti:Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms. :lol:
Kokemuksesta voin sanoa, että parempi noin päin. Itse ostin aikanaan performer imusarjan kun en raaskinu ostaa rpm.ää, arvaa oonko katunu :oops: :oops: :oops: ja useesti. Ihan vaan esimerkkinä :shock: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Toi on ihan normaali ilmiö mulle kans! Piti tilata vaan jotain pikkusälää koneeseen ja kuinkas ollakkaan olin jo tilannut 408 stroker satsin!
No meneepä rahat ainakin hyvään tarkoitukseen!
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.

http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... yField=466
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan
.
Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...

Scraperi vähentää öljyn määrää lohkon yläosassa, mahtaisiko auttaa?

Alle 10 lisähepan kikkailut eivät paljon kiinnosta kun on panostanut 4500€ 150-200 hepan lisäykseen.

Vai mitä Ahti??
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

MONTTU kirjoitti:
1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan
.
Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...

Scraperi vähentää öljyn määrää lohkon yläosassa, mahtaisiko auttaa?

Alle 10 lisähepan kikkailut eivät paljon kiinnosta kun on panostanut 4500€ 150-200 hepan lisäykseen.

Vai mitä Ahti??
Kaavinlevyhän lähinnä kaapii liiemmat öljyt pois liikkuvista palikoista. Toiseksi öljyä ei loisku tarpeettomasti kangille & akselille ja akseli ei vatkaa öljyä. Naurakaa pois, mun mielestä windagetray on hyvä keksintö. 347 strokerin männäntappi on juurikin öljyrengasurassa, minkä takia olisin valinnut 331 strokersatsin, siinä tuota "ongelmaa" ei ole (puritaaniko?).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Onhan tota rahaa mennyt itse kullakin tohon koneen tekemiseen.
Mutta toi wintage tray on mun mielestä niitä halvimpia hevosia!
Mä ainakin pistäsin sellaisen mut tehköön kaikki koneensa niinkuin haluaa!
Vastaa Viestiin