Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...
Moottori jenkeistä
Noniin kaveri kertoili sellasen hinnan ilman apulaitteita, 3500 usa rahaa mielestäni edullinen eipä kannata ruveta ite väsämään takuu peli vielläpä.
Tähän ei varmaan kukaan pysty sanomaan varmaksi mutta...:
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?
Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.
Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?
Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?
Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.
Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?
Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei tuo runkolaakeripukkien linjaoikaisu ole välttämättä tyhmä idea. Toiseksi ei sitä rauhaa saa ennenkuin koneen kasaa ja toteaa ottaako venttiili kiinni vai ei. Tätä suosittelen ilman starttimoottoria.. ihan käsivoimin konetta pyörittämällä ja se vanha sinitarratesti on aika toimiva vielä vuonna 2005.Ahti kirjoitti:Tähän ei varmaan kukaan pysty sanomaan varmaksi mutta...:
-mahtaako venttiili käydä mäntään käsiksi?
Nokka siis CC XR294HR, nostoa 0,6, kannet AFR185 ja männät KB f/t hyper.
Ajattelin vaan jos joku on kasannut vastaavan kombinaation että onko joutunut mäntiin koloja suurentamaan?
Toinen kysymys:
-pitäiskö runkolinja aarporata/tarkistuttaa "varmuuden vuoksi"?
Vanhoissa runkoliuskoissa ei kyllä mitään ihmeellistä näkyny..
Mukavan tymäkkä nenä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
[quote="Fastback
Mukavan tymäkkä nenä.[/quote]
Joo on..ja aiheuttanu nyt jo paljo ongelmia vaikkei kone ole vielä edes kasassa
kansien päivitys tolle rollerille vaatii: jouset, lukot, retskut, studit...keinuiksi tilasin Pro Magnumit...mahdollinen mäntien koneistus...prkl olis pitäny taas miettiä vähän enempi.
Sen siitä saa kun ottaa CC luettelosta sen listan viimesen (kovimman) vaihtoehdon

Mukavan tymäkkä nenä.[/quote]
Joo on..ja aiheuttanu nyt jo paljo ongelmia vaikkei kone ole vielä edes kasassa

kansien päivitys tolle rollerille vaatii: jouset, lukot, retskut, studit...keinuiksi tilasin Pro Magnumit...mahdollinen mäntien koneistus...prkl olis pitäny taas miettiä vähän enempi.
Sen siitä saa kun ottaa CC luettelosta sen listan viimesen (kovimman) vaihtoehdon


Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Taas tuli hulluteltua: tilasin uuden Mighty Demonin 650 cfm...
mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle

mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle



Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
AAMEN.Homer65 kirjoitti:Eiköhän autoharrastajan aivot ole jääny "ulos" jo paljon aikasemmin.Ahti kirjoitti:mikähän siinä on että kun vauhtikaupan ovesta astuu sisään niin aivot tuntuu jäävän oven ulkopuolelle![]()
![]()
![]()
![]()

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Nojoo...mutta tässä tapauksessa tarkoitin lähinnä sitä että jos menee ostamaan laahaavaa nokkaa, niin tilaa rollerin, jos menee ostamaan Speed Demonia, niin tilaa Mightyn, jos halpisalukeinuja, niin tilaa Pro Magnumit jne.jne...
Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms.
Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms.

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kokemuksesta voin sanoa, että parempi noin päin. Itse ostin aikanaan performer imusarjan kun en raaskinu ostaa rpm.ää, arvaa oonko katunuAhti kirjoitti:Aina sitä pettä itseään sillä että "no eihän tossa ole kun satsen hintaero, kannattaa ottaa toi parempi" tms.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Moro
Toi on ihan normaali ilmiö mulle kans! Piti tilata vaan jotain pikkusälää koneeseen ja kuinkas ollakkaan olin jo tilannut 408 stroker satsin!
No meneepä rahat ainakin hyvään tarkoitukseen!
Toi on ihan normaali ilmiö mulle kans! Piti tilata vaan jotain pikkusälää koneeseen ja kuinkas ollakkaan olin jo tilannut 408 stroker satsin!
No meneepä rahat ainakin hyvään tarkoitukseen!
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... yField=466
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... yField=466
Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.
Scraperi vähentää öljyn määrää lohkon yläosassa, mahtaisiko auttaa?
Alle 10 lisähepan kikkailut eivät paljon kiinnosta kun on panostanut 4500€ 150-200 hepan lisäykseen.
Vai mitä Ahti??
1966 HT 347 Stroker
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kaavinlevyhän lähinnä kaapii liiemmat öljyt pois liikkuvista palikoista. Toiseksi öljyä ei loisku tarpeettomasti kangille & akselille ja akseli ei vatkaa öljyä. Naurakaa pois, mun mielestä windagetray on hyvä keksintö. 347 strokerin männäntappi on juurikin öljyrengasurassa, minkä takia olisin valinnut 331 strokersatsin, siinä tuota "ongelmaa" ei ole (puritaaniko?).MONTTU kirjoitti:Ei saa nauraa, meinasin omaani laittaa just sellaisen. Amerikan pellet sanoo että 347 strokerit pöllyttää. Syy on se että mäntä on niin matala että tapin reikä osuu öljyrengasuraan. Tämähän on ehkä höpöhöpöä, kaikki uudet prätkät pelaavat näin. Niissä tosin öljynpinta on ainakin 10 senttiä kampuran limppujen alapuolella...1223 HEITTI:
Pistäisin ahti siihen koneeseen vielä tälläisen OIL PAN WINDAGE TRAY— KITIN 289-302 ford racingiltä hinta on aika halpa ja pitäisi tuottaa muutaman lisähepan.
Scraperi vähentää öljyn määrää lohkon yläosassa, mahtaisiko auttaa?
Alle 10 lisähepan kikkailut eivät paljon kiinnosta kun on panostanut 4500€ 150-200 hepan lisäykseen.
Vai mitä Ahti??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Onhan tota rahaa mennyt itse kullakin tohon koneen tekemiseen.
Mutta toi wintage tray on mun mielestä niitä halvimpia hevosia!
Mä ainakin pistäsin sellaisen mut tehköön kaikki koneensa niinkuin haluaa!
Mutta toi wintage tray on mun mielestä niitä halvimpia hevosia!
Mä ainakin pistäsin sellaisen mut tehköön kaikki koneensa niinkuin haluaa!