Nuukan vinkit porttaukseen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Kun tuli kannet otettua irti niin eipä niitä viitsi samanlaisena takaisin laittaa. Etsin porttaukseen ohjeita ja niitä löytyi aika hyvin, miksi yrittää keksiä ruutia uudestaan :)
Mutta hain työstö- ja hiomatarvikkeita niin tuli todettua että onpa hinta pompsahtanut siitä kun viimeksi on tullut harrastettua. Lamellilaikka joka kestää muutaman minuutin maksaa 5€ !
Hyllystä löytyi 80:stä paperia, halkaisin 6mm pinnapultin ohuella laikalla niin että paperiliuskat saa pujotettua siihen limittäin. Kun käärii paperin rullalle niin saa tehtyä 2-lamellisen laikan. Kangaspohjainen smirkelinauha olisi parasta mutta eipä sitä löytynyt tähän hätään. Hain kaupasta 60 karkeutta rullan viitosella, samoin nylonhioma-arkin (sellainen harso/sienimäinen levy). Molemmista 2cm leveitä soiroja jotka saa pinnapultin halkioon.
Toivottavasti tehot ei nyt oikein paljoa ainakaan laske ...
Kanavan muotoilu karbidiviilalla ja kivellä. Pinnan oikaisu 60:sellä ja kiilloitus nylonilla.
DSC_0040 – Kopio.jpg
DSC_0036p.jpg
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

niit kovametalli teriä kannattaa ostaa erilaisia jos alkaa oikein porttailemaan .. ja mieluummin laadukkaita vaikka työkaluja myyvistä liikkeistä . siis jos ympyrän keskikohta ylittyy tai on lähellä alkaa "täristään",,you see :D .oon vankasti sitä mieltä et kyl saa "ilmasia" heposia paljon rautakansista kun homman saa hanskaan,,,. ja tietenkin sarjojen kohdistukset kansiin ,et ei jää pyörteilemään ja estämään virtauksia.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

ClasOhlsonilta ostin vinkuun teriä ja mallina käytin AFR:n kanavien muotoja. Enää ei taida Ohlsonilla olla sellaista viiden terän pakettia.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Aika paljon on pykälää imusarjan ja kannen välissä. Kannen reikää ei ole suurennettu yhtään. Kannataako tuota kaikkea kairata pois.
Piikillä merkattu rajat
Piikillä merkattu rajat
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei kannata. todennäköisesti materiaali ei riitä kanavan muodon säilyttämiseen. Etenkin kanavan alareunassa, pieni porras ei haittaa mitään.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Kyseessä oli imusarjan reikä, se oli pienempi ja siinä oli kyllä varaa. Illan kun vietti taas kuulosuojat päässä niin alkoi sopimaan.
alhaalta
alhaalta
ylhäältä
ylhäältä
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Nuukan vinkit porttaukseen

Viesti Kirjoittaja koppa »

Pappacosworth kirjoitti:Kyseessä oli imusarjan reikä, se oli pienempi ja siinä oli kyllä varaa. Illan kun vietti taas kuulosuojat päässä niin alkoi sopimaan.
kanava.jpg
alaosay.jpg
Tämä sama olis mullakin edessä...tosin kannessa olevat reiät taitaa olla vielä suuremmat..hyvä että testasit että matskua riittää;)
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Vastaa Viestiin