Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jarski_man
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
Paikkakunta: Iisalmi

Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja jarski_man »

Joo elikkäs minulla on seuraavanlainen ongelma, eli kone on rakenteilla parasta aikaa. 359windsor aika kireillä palikoilla josta tulee karkeasti se 500hp ulos, auto 72HT Mustang. No laatikko on tällä hetkellä vakio AOD, joka tietenkään ei kestä kunnolla ajaa edes pajan ovesta pihalle kyseisessä kokoonpanossa:).
No vaihtoehtoja mietin: AOD:n vahvistaminen joka on kyseenalaista kannattavuuden ja hinnan kans, C4 halpa mut 3-lovinen, C6 painava ja taas 3-lovinen. Olen lukenut ameriikansivuilta että naittaavat näitä uudempia 4R70W laatikoita windsorin perään ja hyvällä menestyksellä. Laatikko vissiin kestää jo sinällään aika hyvin löylyä.
Kysymys kuuluukin että onko täällä kellään tarkempaa tietoa tai jopa omakohtaista kokemusta kyseisestä swapista. Tartteeko nämä enää mitään shiftkittejä vai ohjelmoidaanko vain vaihtokohta ja tapa? Entä turbiini ja vetolevy, tehdäänkö valmiiksi käypäsiä tuohon swappiin, mahdollinen elektroniikka ja sitten se kuuluisa kysymys: maksaako paljon vai vitun paljon :)
Kiitoksia erittäin paljon kaikista vastauksista ja informaatiosta jo etukäteen, on nimittäin mennyt päivä jos toinenkin asiaa miettiessä.

Jarno
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Yksi asia. Oletko tarkoin pohtinut auton käyttötarkoituksen? Paljonko tulee matka-ajoa? Paljonko kaupunkiajoa? Paljonko saa olla matkakierrokset, jos matkaa 50 km vuodessa, niin tuskin ylivaihde on pakollinen. Ilmeisesti ylivaihde on kumminkin listalla päätelmistäsi päätellen.

Tässä on pari companya.

4R70 laatikkoa katselisin täältä:

http://www.lentechautomatics.com/

TCI:llä olisi 6 vaihteinen uusi henkilöauto automaatti, se on kallis, mutta mikä ei olisi.

http://www.tciauto.com/Products/TC-%27S ... %27-4.aspx
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Pistin jarski-manille YV:n.

4R70W kestää oikein peruskorjattuna master kitillä 500 hv kun tehdään '98 tai uudemmasta. Vanhemmatkin muutamalla lisävahvistuksella.

AOD:tä tai 4R70W:tä katselisin täältä: silverfoxtrans.com

4R70W:n karkea hinta-arvio ilman elektronista ohjausta (ei tarvi ohjausboksia) Made in Finland: laatikkoaihio 350-450, korjaussarja 250, koneisto 550, turbiini 650, työt xxx. Maksaa kyllä, mutta naamaa naurattaa sitten ajaessa. :)
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kas...

AOD:ta myyvät "tolkkuhinnalla" 500hp kestävänä, tuo Hopeakettu lienee hyvä mutta ei kai "tolkkuhinnalla", vaan mene ja tiedä.

Naapurileiristä löytyy OD-laatikko (GM 4L80E) ja siihen tunnetun pajan sovitus -> Fordin SB, BB ja modulaari. Kestää vakiona 800hp ja siitä sitten mausteet tarvittaessa 1000hp, 1400hp...ei ilmainen, mutta lompakon syvyydestä riippuen hankittavissa tai sitten ei.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
jarski_man
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja jarski_man »

Fastbackille ---> niin olen sen verran miettinyt käyttöä että kesässä tulee tuommoisia 30-50km pitkiä siistymisiä viikottain, lähes päivittäin ja anoppilassa 200km sivunsa ehken pari-kolme kertaa kesässä.
Suurin osa ajosta tietenki kaupungissa ja kireämmän tyylistä sellaista, mutta pelkkää nurkankierto rassia en halua tehdä, siksi OD.
Käytännössä kun minulla ei ole rahoja "kiinni" vielä missään laatikossa niin yksi vaihtoehto olisi siirtyminen manuaaliin jolla hoitaisi koko potin niin matka kuin kaupunkiluisuttelunki, mutta kun jotenki automaattilaatikko mielestäni istuu tällaiseen muskelimpaan autoon paremmin ja hoituu tarvittaessa se mukavuus haluisempi kruisailu kuin vettä vaan. Kokemusta on itsellä on yhdestä uudemmasta mussesta manuaalilla ja kaverin mussessa manuaalilla ettei kireämpi kone ole kaikkein mukavin nurkka-ajossa.
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Silverfoxilta AOD-550 $1750, siihen valvebody esim. SPT-MAC (auto/man) $450 ja rahti esim. Kotkaan $560. Eli "perushinta" varmaankin riittävälle lootalle $2760, n. 1960€ + tullit ja ALV.
Lisääkin saa maksaa jos ekstraa haluaa:
- Wide ratio gearing $200
- SFI Bellhousing $430
- Blue clutch upgrade $150
- 300M ONE PIECE Input shaft (NON LOCK) $199
- Tailshaft lube $35
- Cooler 11x12x3/4 Stacked Plate $60
- Temp Sensor $25

Mulle on tulossa Danilta tuo SPT-MAC VB, josko AOD:n uuden rempan jälkeen olis mukavampi ajella, voi kepistäkin vaihtaa ilman 1-D-1 kikkailuja :)
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Vaihtoehtoinen automaatti AOD:n tilalle Windsoriin.

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jarski_man kirjoitti:Fastbackille ---> niin olen sen verran miettinyt käyttöä että kesässä tulee tuommoisia 30-50km pitkiä siistymisiä viikottain, lähes päivittäin ja anoppilassa 200km sivunsa ehken pari-kolme kertaa kesässä.
Suurin osa ajosta tietenki kaupungissa ja kireämmän tyylistä sellaista, mutta pelkkää nurkankierto rassia en halua tehdä, siksi OD.
Ylivaihde on tosi mukava asia, voi olla tiheä perä ja silti matalat jengat nimimerkillä 3.89 välkkäri ja 1900 rpm @ 100 km/h.

jarski_man kirjoitti:Kokemusta on itsellä on yhdestä uudemmasta mussesta manuaalilla ja kaverin mussessa manuaalilla ettei kireämpi kone ole kaikkein mukavin nurkka-ajossa.
Se on vaan väännön puutetta jos ei kireällä koneella ja manuaalilla pärjää nurkka-ajossa. Kurjaa nurkka-ajosta voi tehdä jämerä kytkin, se kysyy vähän pohjetta - mutta jos tälläisellä meikäläisenkin luuviululla jaksaa polke 1000hp kestävää asetelmaa kaupungissa niin ei se ylitsepääsemätöntä ole. Mikäli tavoitteena on ajaa luu ulkona, niin mikään ei voita automaattia, jos ei halua ajella manuaalilla ja kakkonen sisässä kokoajan - onnistuu sekin. Jos minun pitäisi saada automaatti, niin hieman käyttötarkoitusta silmällä pitäen se voisi olla JW:n voimaliuku tai sitten tuo TCI:n uusi 6v automaatti. Kaverilla on Lentech 9s varttimailin kulkevassa 585 cid '71 Mustangissa ja se on ollut oikein vaan tosi tyytyväinen, on osallistunut powertouriin amöriikässä yms.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin