Pyörälaakerin vaihdosta
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Pyörälaakerin vaihdosta
On tuosta aikaa,kun viimeksi tullut vaihdettua takapyörän laakeria.
Ennen tohotettiin krymppirengas kaasupillillä punaiseksi ja pudotettiin akselille.
Vieläkö pätee, vai pajotetaanko sopivalla putkella ja lekalla kylmänä.
Mitään prässiä ei tällä hetkellä ole käytettävissä.
Ennen tohotettiin krymppirengas kaasupillillä punaiseksi ja pudotettiin akselille.
Vieläkö pätee, vai pajotetaanko sopivalla putkella ja lekalla kylmänä.
Mitään prässiä ei tällä hetkellä ole käytettävissä.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pyörälaakerin vaihdosta
Pätee edelleen, muista vaan jäähdyttää laakeria jollain kun lukiterengas on tiputettu päälle ettei kyrvähdä lakun kumiosat tai rasvat kiehu. Tietty vetarin vois heittää hankeen yöksi, jotta olisi kylmä, siihen laakeri ja "kuuma" rengas päälle. Jos on umpinaiset retainerplatet niin älä unohda niitä välistäsakke kirjoitti:On tuosta aikaa,kun viimeksi tullut vaihdettua takapyörän laakeria.
Ennen tohotettiin krymppirengas kaasupillillä punaiseksi ja pudotettiin akselille.
Vieläkö pätee, vai pajotetaanko sopivalla putkella ja lekalla kylmänä.
Mitään prässiä ei tällä hetkellä ole käytettävissä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
sakke
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Pyörälaakerin vaihdosta
Kiitoksia neuvoista. Näin tehdään.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Pyörälaakerin vaihdosta
ei sitä punaseks tarvii lämmittää, akseli hankeen ja lämmittää renkaan vaikka kuumailmapuhaltimella. se riittää..
jos kyseessä ei ole omatekemät liian tiukat renkaat
jos kyseessä ei ole omatekemät liian tiukat renkaat
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pyörälaakerin vaihdosta
häh? Minä tykkään tiukasta... Jaa miten niin oli liian tiukka???Galaxie61 kirjoitti: jos kyseessä ei ole omatekemät liian tiukat renkaat
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Pyörälaakerin vaihdosta
Sotkenpa minäkin soppaa hiukan, konstejahan on niin paljon kuin on tee se miähiä
. Pikku stoori tähän kerrottakoon, olinpa tuossa reilu vuosi sitte muuan maanrakennusliikkeen palkkalistoilla ihan kokeilumielessä ja sain korjata julmetun isoja koneita, ja kokemusta tuli taas lisää entisten lisäksi. Siellä oli pelit ja vehkeet noiden laakeri ynnä muiden lukkojen laittoon , oli muuten pirun helppoa laittaa laakeri akseleille, kun nakkasi laakerin sellaseen induktio kuumentimeen ja sääti lämmön 128 sellsiusasteeseen niin voi vain pudottaa laakerin akselille sinne meni että loksahti. Oikea asennus lämpövärihän on sinivioletti sillon on oikea lämpö lukkorenkaalle eikä tarvitte akselia jäähdyttää ennakkoon.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302