Earlyn 65-66 kytkinpoljin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Earlyn 65-66 kytkinpoljin

Viesti Kirjoittaja jls »

Onko muut rakennellu earlyn kytkinpolkimeen foxin quadranttia? Samaan tyyliin kun mustangsteven ratkaisu, mutta tarkoituksena käyttää foxin alumiinista aftermarket quadranttia. Lähinnä mietityttää mihin asentoon quadrantin heppais ja pajonko kytkinpolkimen yläpuolella on tilaa, jotta quadrantti tulee tarpeeksi ylös riittävän liikkeen aikaansaamiseksi. Oma auto majailee 300km päässä, pitäis koittaa osat tehdä mahdollisimma valmiiksi, et vois vaan heittää paikoilleen. Tai muita ideoita, vaijerivetoinen tarkoitus tehdä kuitenki. Poljin, quadrant, vaijeri, t5z ja muut hilppeet on konversion toteuttamiseksi jo hankittu.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Earlyn 65-66 kytkinpoljin

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Jotain tuon suuntaista kokeiltiin -67,aan. http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 5&start=15
Meillä ainakin kytkimen päälllä ei ollu yhtään tilaa, vaihdoin siihen FOXin poljinpaketista kykinpolkimen akseleineen, ja pistin vaijerikiinnityksen kaasupolkimen viereen. Toimi aikansa, mutta vaijeri kulmat meni pikkasen hassuiks ja pääsi hankaamaan vaijerin poikki. Aikamme aiheen kanssa painittiin, ja vaijerin tilalle vaihtui hydraulinen paketti, vaikka olisi tuon voinu varmasti saanut vaijerillakin toimimaan jos olisi jaksanut säätää ja vääntää. Ahdasta on molemmissa päissä !
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Earlyn 65-66 kytkinpoljin

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Mulla samansuuntaisia kokemuksia Arton kanssa. Rakensin ensin Futuraan ( automaatilla alunperin) hybridipolkimen Volvon polkimesta, tarvikelaakereista ja Foxin quadrantista poljinsysteemin.Se kyllä toimi ihan hyvin,mutta noiden kulmien kanssa on iso hakeminen.Kannattaa huolehtia ehdottomasti siitä että kiinnitykset EI jousta, muuten ne kulmat menee vinksalleen.
Joo, yläpää kyllä toimi ihan hyvin eikä vaijeri kulunut vaikka kulmat vähän heitti, mutta alapään kanssa oli ongelmia ! Yleistä kai kun näitä vuosia kertyy ???
Siirryin hydraulisysteemiin kun alapää kulki niin lähellä peltisarjaa että vaijeri lopuksi aina suli, oli sitten hermotekkiä tai ei.
Nyt on sitten McLeodin hydraulipainelaakeri ja CNC-merkkinen tarvikepoljinsysteemi ylhäällä. Ainakin viime kesän 300 km toimi loistavasti.

Ton hybridipolkimen quadrantteineen saa lunastaa huokealla jos vaijerisysteemin tyhjästä rakentaa niin se on ihan hyvä systeemi/ratkaisu.Yläpää on kuulalaakeroitu laakeripukkeineen ja quadrantissa on säätöä.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Vastaa Viestiin