Tekniikan päivitys
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tekniikan päivitys
On työn alla pieni koneen ja askin päivitys.
Hydraulinen nokka 280 ast., uudet nostajat, tönärit.
Kannet on -91 Gt mussesta niihin tulee cranen energise rullakeinut.
Imusarja Edelbrock Performer ja kaasari Edelbrock 600 cfm
Aski rempataan ja siihen tulee shfit kit.
Onko jotain mitä pitäisi vielä huomioida?
Hydraulinen nokka 280 ast., uudet nostajat, tönärit.
Kannet on -91 Gt mussesta niihin tulee cranen energise rullakeinut.
Imusarja Edelbrock Performer ja kaasari Edelbrock 600 cfm
Aski rempataan ja siihen tulee shfit kit.
Onko jotain mitä pitäisi vielä huomioida?
Re: Tekniikan päivitys
varmaankin tarttis vilkaista koneen välykset (sylinterit ja laakerit) sekä ö-pumpun kunto.mahdollisesti kannattaa päivittää virranjakajan ennakonnousut,muuttunutta konetta vastaavaksi. lopuksi kannattaa kokeilla 750cfm kaasaria.ps.ainakin sbc355 suurinpiirtein samantasoisilla muutoksilla,heräsi vasta suuremmalla kaasarilla.(ero oli kuin olis suurentanut konetta litralla) automaatti lodjun kyseessä ollessa,jotta kaikki hyöty parannetusta koneesta irtoaa,kannattais varmaan vaihtaa vielä turbiini.esim tall speed 1800.ei kannata tässäkään ahnehtia,että ei tulis "kuminauha vetoinen"Gallu66 kirjoitti:On työn alla pieni koneen ja askin päivitys.
Hydraulinen nokka 280 ast., uudet nostajat, tönärit.
Kannet on -91 Gt mussesta niihin tulee cranen energise rullakeinut.
Imusarja Edelbrock Performer ja kaasari Edelbrock 600 cfm
Aski rempataan ja siihen tulee shfit kit.
Onko jotain mitä pitäisi vielä huomioida?

montego mx
Re: Tekniikan päivitys
meinas unohtua,pakosarjat ja pakoputkisto orggis sellaiset,voi jäädä ahtaaksi.montego kirjoitti:varmaankin tarttis vilkaista koneen välykset (sylinterit ja laakerit) sekä ö-pumpun kunto.mahdollisesti kannattaa päivittää virranjakajan ennakonnousut,muuttunutta konetta vastaavaksi. lopuksi kannattaa kokeilla 750cfm kaasaria.ps.ainakin sbc355 suurinpiirtein samantasoisilla muutoksilla,heräsi vasta suuremmalla kaasarilla.(ero oli kuin olis suurentanut konetta litralla) automaatti lodjun kyseessä ollessa,jotta kaikki hyöty parannetusta koneesta irtoaa,kannattais varmaan vaihtaa vielä turbiini.esim tall speed 1800.ei kannata tässäkään ahnehtia,että ei tulis "kuminauha vetoinen"Gallu66 kirjoitti:On työn alla pieni koneen ja askin päivitys.
Hydraulinen nokka 280 ast., uudet nostajat, tönärit.
Kannet on -91 Gt mussesta niihin tulee cranen energise rullakeinut.
Imusarja Edelbrock Performer ja kaasari Edelbrock 600 cfm
Aski rempataan ja siihen tulee shfit kit.
Onko jotain mitä pitäisi vielä huomioida?


montego mx
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tekniikan päivitys
Mukaavuus on edellä siksi turbiini pysyy toistaiseksi vakiona, vaihdetan jos on tarvis..montego kirjoitti:varmaankin tarttis vilkaista koneen välykset (sylinterit ja laakerit) sekä ö-pumpun kunto.mahdollisesti kannattaa päivittää virranjakajan ennakonnousut,muuttunutta konetta vastaavaksi. lopuksi kannattaa kokeilla 750cfm kaasaria.ps.ainakin sbc355 suurinpiirtein samantasoisilla muutoksilla,heräsi vasta suuremmalla kaasarilla.(ero oli kuin olis suurentanut konetta litralla) automaatti lodjun kyseessä ollessa,jotta kaikki hyöty parannetusta koneesta irtoaa,kannattais varmaan vaihtaa vielä turbiini.esim tall speed 1800.ei kannata tässäkään ahnehtia,että ei tulis "kuminauha vetoinen"Gallu66 kirjoitti:On työn alla pieni koneen ja askin päivitys.
Hydraulinen nokka 280 ast., uudet nostajat, tönärit.
Kannet on -91 Gt mussesta niihin tulee cranen energise rullakeinut.
Imusarja Edelbrock Performer ja kaasari Edelbrock 600 cfm
Aski rempataan ja siihen tulee shfit kit.
Onko jotain mitä pitäisi vielä huomioida?
Virranjakajan ennkakkonousut on MITÄ?? en ole kuullutkaan....
Öljypumppu on vaihdettu -02 keväällä uuteen joten seon kunnossa.
Alakerta tarkistetaan tosiaan, koneella on ajettu edellisen rempan jälkeen vain n. 50 000 km joten pitäisi olla kunnossa...?
Kaasari on juuri ostettu ja uusi, toivon tosiaan että se on riittävä! Ostettu samalla kun muutkkin osat, Myyjän mukaan pitäisi olla riittävä.
Palikat on Partcornerista kai ne siel jotain tietää....?
virityksestä
ai niin olihan siinä sbc:ssä vielä rpm alu kannet,vääntöä riitti kuin myös tehoa kivasti alhaalta ylös asti.lähes aina kun vaihdetaan nokka,niin pitää päivittää myös keski pako ennakot virranjakajasta,muuten et saa kaikkea hyötyä irti nokan vaihdosta.viisaammat varmasti voi kertoa teorian minkä takia.sbc.vaati maksimi ennakot(38 astetta)jo 1800RPM koneessa. 750cfm hollikka paransi huomattavasti kierrosherkkyyttä ja lisäsi huippu kierroksia n.1000RPM. 1800:turbiini oli sopiva jokapäiväiseen käyttöön,sopi hyvin koneen luonteeseen.toimi normaalisti nätisti ajettaessa,mutta tarvittaessa vääntöalue löytyi helposti,ts.ei huonontanut ajomukavuutta,päin vastoin.tall speed saattaa vaihdella riippuen koneen kunnosta ja säädöistä. itselläni on koneena tällä hetkellä ford M400 ja tarkoituksena on alkaa päivittään sitä.tästä koneesta ei ole vielä kokemuksia,mutta uskon että samat lait pätevät myös näihin
ps.minitsemasi ajomäärä voi todellisuudessa,riippuen käytöstä olla jo aika paljon
muista että kaikki vaikuttaa kaikkeen 




montego mx
Re: Tekniikan päivitys
Usein käy niin, että viripalikoiden jälkeen kone tykkää hieman isommasta perusennakosta ja lyhyemmästä ja nopeammasta mekaanisesta ennakkokäyrästä. Vakio käyrä voisi olla esim. perus 6 astetta, sitten mekaanista 30 astetta, mutta 30 astetta tulee vasta yli 4000rpm. Virikäyrä voisi olla esim. perusennakkoa 12 astetta ja mekaanista 24 astetta 3000rpm. Ennakkokäyrän hakeminen sujuisi helpoiten dynossa, mutta onnistuu esim. kiihdytysradallakin kokeilemalla.Gallu66 kirjoitti:Virranjakajan ennkakkonousut on MITÄ?? en ole kuullutkaan....
Kaasari on juuri ostettu ja uusi, toivon tosiaan että se on riittävä! Ostettu samalla kun muutkkin osat, Myyjän mukaan pitäisi olla riittävä.
Palikat on Partcornerista kai ne siel jotain tietää....?
Kaasari riittää 302:seen ihan hyvin. Isommalla voisit saada kenties pari heppaa enemmän, mutta mahdollisesti hieman heikomman reagoinnin kaasuun pienillä kierroksilla.

montego mx
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo, venan jouset on tiettävästi riittävät. Ne on -91 GT Mussen vakiot ja pitäisi riittää vielä noilla asteilla. Alakerta takistetaan ja tarkistaan uudestaan ennen koneen kasausta. Hyvältä tuo näyttää ei ole merkkiäkään mistään kulumasta! Lisäksi vaihdan vielä vakio jakopään tuplarulla jakopääksi.
Muutoin näyttää nyt kaikki olevan hyvällä mallilla, viikonloppuna laitetaan kone takaisin kasaan ja odottamaan konehuoneen maalauksen valmistumista.
On mielenkiintoista nähdä vaikutukset ensi keväänä vert. vanhaan koneeseen. On parempi kaasari ja imusarja, parikymmentä astetta jyrkempi nokka, paremmat kannet rullakeinut, parempi jakopää, ja timmi aski...
Toivottavasti tällä tekniikalla pystyy lyömään kampoihin Isäukon -89 GT Avo Musselle!!!
... vaikka painoa on "muutama" sata kiloa enemmä, mutta saatta tehojakin olla muutama heppa enemmän....
*Edit* Tarvitsen muuten vielä uuden hihnapyörän vesipumppuun, jos jollakin on ylimääräinen tarjotkaa....
Muutoin näyttää nyt kaikki olevan hyvällä mallilla, viikonloppuna laitetaan kone takaisin kasaan ja odottamaan konehuoneen maalauksen valmistumista.
On mielenkiintoista nähdä vaikutukset ensi keväänä vert. vanhaan koneeseen. On parempi kaasari ja imusarja, parikymmentä astetta jyrkempi nokka, paremmat kannet rullakeinut, parempi jakopää, ja timmi aski...
Toivottavasti tällä tekniikalla pystyy lyömään kampoihin Isäukon -89 GT Avo Musselle!!!
... vaikka painoa on "muutama" sata kiloa enemmä, mutta saatta tehojakin olla muutama heppa enemmän....
*Edit* Tarvitsen muuten vielä uuden hihnapyörän vesipumppuun, jos jollakin on ylimääräinen tarjotkaa....
Ovatko kannet irti? Jos ovat ja ovat koskemattomat, niin eikun pientä porttausta. Erityisesti pakopuolelta löytyy muutamia helppoja heppoja. Hyvät joskin maksulliset ohjeet löytyvätGallu66 kirjoitti:Muutoin näyttää nyt kaikki olevan hyvällä mallilla, viikonloppuna laitetaan kone takaisin kasaan
On mielenkiintoista nähdä vaikutukset ensi keväänä vert. vanhaan koneeseen. On parempi kaasari ja imusarja, parikymmentä astetta jyrkempi nokka, paremmat kannet rullakeinut, parempi jakopää, ja timmi aski...
Toivottavasti tällä tekniikalla pystyy lyömään kampoihin Isäukon -89 GT Avo Musselle!!! ... vaikka painoa on "muutama" sata kiloa enemmä, mutta saatta tehojakin olla muutama heppa enemmän....
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
http://www.fordmuscle.com/archives/2001 ... ndex.shtml
Pienikin viilaus on iso apu etenkin pakopuolella. Arvaan, että Gallu viittaa Galaxieen ja kisassa 89 avoa vastaan tarvitset kaiken avun. Sehän on sitten match race viimeistään klubin Track&Drag Weekendinä.
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Juu, auto on tuo avattaren -66 avo Galaxie
Kannet on irti ja itse asiassa kaverilla on kone joka on nimenomaan tarkoitettu kanavien hieromiseen. Se on semmoinen pötkylä joka pyörittää hiomapalaa oliko se jopa 40 000 rpm... Sillä vois hieroa niitä... Täytyy käydä kattoo toi linkki
Kiitti vinkistä!
*Edit* löytyykö muuten keneltäkään linkkiä suomenkielisille sivuille jossa olis jotain ohjeita??? Miel tietysti ilmasille...
Kannet on irti ja itse asiassa kaverilla on kone joka on nimenomaan tarkoitettu kanavien hieromiseen. Se on semmoinen pötkylä joka pyörittää hiomapalaa oliko se jopa 40 000 rpm... Sillä vois hieroa niitä... Täytyy käydä kattoo toi linkki

Kiitti vinkistä!
*Edit* löytyykö muuten keneltäkään linkkiä suomenkielisille sivuille jossa olis jotain ohjeita??? Miel tietysti ilmasille...
Tuo 225 hv ylittynee niukin naukin, muistelen viime vuoden dynopäiviä ja siellä olleita vastaavanlaisia paketteja. Esim. sama kaasari, vähän Performeria rytäkämpi imusarja, 272 nokka ja 91:stä paremmin virtaavat C4-kannet (koskemattomat) pääsi 238hv, about samanlainen mutta vakionokka ja hiukan portatut pakopuolet 230hv jne. Kansien kairaamisen kimppuun siis, ja back-cut venttiileihin ainakin imupuolelle.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Freaksien sivuilta kopioitu:Gallu66 kirjoitti:Tarviin muuten öljypohjan koneeseen jos jollakullaolis edullinen käytetty, niin saa tarjota...
10.1.2005 410 FE projekti, 289 -66 käyntikunto, 292 Y-block projekti, 3-lov manuaali loikkarilla, FMX projekti, 289 kampiakseli kannet öljypohja venakopat, FE kannet, -67 mustang ohjaus ja jarrutehostin ,14 ja 15 tuuman peltivanteita ,8-tuuman perä osina,-64 Galaxie ohjaustehostin,purkuosia -65 Fairlane ,-66 Fairlane STW,-64-65 Galaxie,-64 Fairlane ym P.0400-460692 hyokki@welho.com
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3