Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...
Amerikan foorumilla puhuivat n. 1,5mm välyksestä.
Tollanen 0,01" ero dekissä tekee aika paljon puristuksiin eroa. Taitaa olla viisasta plaanata dekkiä.
Tollanen 0,01" ero dekissä tekee aika paljon puristuksiin eroa. Taitaa olla viisasta plaanata dekkiä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vaan kun vaihdoin veivit (ja männät) toisinpäin, niin dekkieroksi tuli 0.002", eli keskimäärin 0.006". Nämä olivat siis ykkös- ja vitossylinterit. Nelos- ja kasisylintereistä mitattuna ero oli keskimäärin sama 0.006". Rutun ero per puoli olisi noin .15, mutta tulipas sellainenkin mieleen, että kannentiivisteen paksuudellakin voisi oikaista tuollaisen heiton. Esim FRPP:llä on kaksi tiivistettä, toinen .042" ja toinen .039", noillakin ero jo puolittuisi. Eli summa summarum, eiköhän sitä voi pikkuhiljaa alkaa tilata sisuksia.
Minä kokeilin samalla mäntä/veivi yhdistelmällä eri sylintereissä em. tuloksin.
Toi kannentiivistehomma oli hyvä huomio! Voi olla ettei tarvikkaan plaanata. Katotaan nyt kunhan saa tarkemmin mitattua.
Toi kannentiivistehomma oli hyvä huomio! Voi olla ettei tarvikkaan plaanata. Katotaan nyt kunhan saa tarkemmin mitattua.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Mielestäni dekkaaminen on ainoa oikea tapa tasata dekit haluttuun korkeuteen. Mutta jos päädytte korjaamaan dekkejä eri paksuisilla pahveilla niin Cometiciltä löytyy laaja valikoima eri paksuisia pahveja.
Available thickness:
0.027", 0.030", 0.036", 0.040", 0.045", 0.051", 0.060", 0.065", 0.071", 0.074", 0.120"
http://www.cometic.com/index.htm
Available thickness:
0.027", 0.030", 0.036", 0.040", 0.045", 0.051", 0.060", 0.065", 0.071", 0.074", 0.120"
http://www.cometic.com/index.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Polleja
Tuota noin, pitää vain huuli pyöreänä lukea näitä teidän viri juttujanne, sanokaapas mitä tuollasen 373 heppasen, myllym tekeminen maksaa 302 lohkosta. Täällä suomen perukoilla, muuan kaveri teetätti jenkeissä, jollakin viri pajalla itelleen tuollasen myllyn.
Lehtien testien mukaan, eli uskokoon ken haluaa, AFR165 kansilla ja jollain Comp Camsin suht. miedolla rullanokalla dynottiin 302-koneesta konetehoa karvan alta 400hp. Suomesta ostettuna AFR:t maksaisivat varmaan jotain 1300-1500e riippuen taalan kurssista. Rullanokka jotain 200e plus mahdollinen rullanokalle muutossarja vanhaan lohkoon. Normaalit tasapainotukset ym. pultit sun muut ja pian puhutaan jostain 4000e-5000e.
Huonommilla kansilla ja laahaavalla mekaanisella vaaditaan sitten koneen vinguttamista kovemmilla kierroksilla villimmän nokan turvin, kokonaiskustannuksiltaan päässee halvemmalla, mutta ei välttämättä yhtä pitkälle.
Vakiokansilla 373hp ei varmaan saa millään, paitsi ehkä ahtamalla tai kaasuilla. Ilokaasut tuntuvat olevan amerikassa halvin tapa hepoihin, mutta kun se pullo ei pitkään kestä eikä ole Suomessa katulaillinen.
Huonommilla kansilla ja laahaavalla mekaanisella vaaditaan sitten koneen vinguttamista kovemmilla kierroksilla villimmän nokan turvin, kokonaiskustannuksiltaan päässee halvemmalla, mutta ei välttämättä yhtä pitkälle.
Vakiokansilla 373hp ei varmaan saa millään, paitsi ehkä ahtamalla tai kaasuilla. Ilokaasut tuntuvat olevan amerikassa halvin tapa hepoihin, mutta kun se pullo ei pitkään kestä eikä ole Suomessa katulaillinen.
Re: Polleja
Jos otetaan lähtökohdaksi 302 rullakone (roller nokka-akseli) -86 -95. Niin koneen alakerta periaatessa voidaan säilyttää vakiona, suosittelen kuitenkin kaikkien laakerilinjojen tarkastusta ja mielellään linja hoonausta. Muutoin alakerta saa jäädä ennalleen. Dekkitasojen tarkastus ja tarvittaessa dekkaaminen. Nokka-akseliksi valitaan jokin hieman tuhdimpi luokkaa 275 - 285 asteinen ja nosto noin .500 - .550". Kansien suhteen on jo vaikeampaa mutta vahvastiportatut rautakannet isoilla venttiileillä (imu 1.90" ja pako 1.60") riittää. Venttilikoneisto joudutaan muuttamaan rautakansissa vakioa tukevammaksi. Helpompi tapa olisi valita jotkin alumiinikannet saman kokoluokan ventiileillä, joitakin alukansia joutuu myös hieman porttaamaan. Venttiilikoneisto varustetaan vastaavanlaiseksi kuin muutetuissa rautakansissa. Puristus suhde pitäisi saada 9.5 paremmalle puolelle, hoituu yleensä dekkaamalla ja kantta höyläämällä.ROKI kirjoitti:Tuota noin, pitää vain huuli pyöreänä lukea näitä teidän viri juttujanne, sanokaapas mitä tuollasen 373 heppasen, myllym tekeminen maksaa 302 lohkosta. Täällä suomen perukoilla, muuan kaveri teetätti jenkeissä, jollakin viri pajalla itelleen tuollasen myllyn.
Poltoaine ilma seoksen synnyttämiseen halvin retkaisu lienee kaasarivaihtoehto. Imusarjaksi valitaan joko yksitasoinen tai hyvinvirtaava kaksitasoinen malli, kaasariksi riittää yleensä 650 db. Sytkäpuolella yleensä rittää hyvin toimiva vakiojakaja ennakkosäädön ollessa noin 15 astetta ja kokonais ennakon noin 35 astetta.
Uskon ja tiedän, että tällaine hyvin rakennettu kombinaatio tuottaa kampiakseli tehoa noin 350 +/- 25 hp kierrosalueella 5500 - 6500 rpm.
Hinna pitäisi asettua noin 2000 - 4000€ tasolle osien hintatasosta riippuen. Onha tuon tasoine kone ollut myynissäkin tuohon hintaluokkaan.
Mielestäni mitään eksotiikkaa ei tarvita ko. koneen rakentamiseen.
Maksoin AFR185:sta 1530€, CC XR294 retrofit rullanokka nostajineen ja asennusosineen 560€. Tolla 200€ saattaa saada ehkä pelkän nokan?Arto65FB kirjoitti:Lehtien testien mukaan, eli uskokoon ken haluaa, AFR165 kansilla ja jollain Comp Camsin suht. miedolla rullanokalla dynottiin 302-koneesta konetehoa karvan alta 400hp. Suomesta ostettuna AFR:t maksaisivat varmaan jotain 1300-1500e riippuen taalan kurssista. Rullanokka jotain 200e plus mahdollinen rullanokalle muutossarja vanhaan lohkoon. Normaalit tasapainotukset ym. pultit sun muut ja pian puhutaan jostain 4000e-5000e.
Huonommilla kansilla ja laahaavalla mekaanisella vaaditaan sitten koneen vinguttamista kovemmilla kierroksilla villimmän nokan turvin, kokonaiskustannuksiltaan päässee halvemmalla, mutta ei välttämättä yhtä pitkälle.
Vakiokansilla 373hp ei varmaan saa millään, paitsi ehkä ahtamalla tai kaasuilla. Ilokaasut tuntuvat olevan amerikassa halvin tapa hepoihin, mutta kun se pullo ei pitkään kestä eikä ole Suomessa katulaillinen.
Jos pysyy 302 tilavuudessa niin 400 hp saattaa maksaa ehkä n. 4000€. 347 stroukkisarja laakereineen ja m-renkaineen alkaen 1000€...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Maksoin AFR185:sta 1530€, CC XR294 retrofit rullanokka nostajineen ja asennusosineen 560€. Tolla 200€ saattaa saada ehkä pelkän nokan?
Jos pysyy 302 tilavuudessa niin 400 hp saattaa maksaa ehkä n. 4000€. 347 stroukkisarja laakereineen ja m-renkaineen alkaen 1000€...[/quote]
400hp onnistuu helposti alle 4000e jos löytyy jo omasta takaa
lohko ,kampura ja veivit.eli jos haetaan pelkkää huipputehoa eikä
tarvita kalliita osia esim rolleria ja otetaan kansiksi esim."halvat" edelbrocin rpm.tä ja esim.compcamsin 294s mekaaninen nekku, joku hyvä imusatsi,650-750db,runttu yli 10". t."wannebe asiantuntija"!
Jos pysyy 302 tilavuudessa niin 400 hp saattaa maksaa ehkä n. 4000€. 347 stroukkisarja laakereineen ja m-renkaineen alkaen 1000€...[/quote]
400hp onnistuu helposti alle 4000e jos löytyy jo omasta takaa
lohko ,kampura ja veivit.eli jos haetaan pelkkää huipputehoa eikä
tarvita kalliita osia esim rolleria ja otetaan kansiksi esim."halvat" edelbrocin rpm.tä ja esim.compcamsin 294s mekaaninen nekku, joku hyvä imusatsi,650-750db,runttu yli 10". t."wannebe asiantuntija"!
Ruutia
Tälläsia rojuja koneessa, Blueprintattu uusi stanu 302 rullalohko, nodular cast iron kampi rauta tasapainotettu, 10/1 federal mogulin männät. Comp camsin 1.6 rulla rojut ylä kertaan. Comb camsin hydrauli rulla nokka 216/224 duration, 554 / 555 lift, kannet alu GT- 40 Ford Racing rosteri venoilla ynnä muilla rojuilla. Edelbrock RPM imari kaasari hollikka 650 tupla pumppu, ja paljo muuta pikku rojua tämä mylly on tehty jenkeissä viri pajalla. Sisään ajo tehty pajan puolesta, kaveri vie myllyn penkitettäväkis, sit näkee pitääkö lupaukset kutinsa, 373 heppa myllyn perästä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ruutia
Ihan mielenkiinnosta paljonko kone maksoi n. suurinpiirtein. Heitä yksityisviesti ellet halua julkistaa koko musse kansalle hintaa. Kuulostaa kivalta ajelukoneelta.ROKI kirjoitti:Tälläsia rojuja koneessa, Blueprintattu uusi stanu 302 rullalohko, nodular cast iron kampi rauta tasapainotettu, 10/1 federal mogulin männät. Comp camsin 1.6 rulla rojut ylä kertaan. Comb camsin hydrauli rulla nokka 216/224 duration, 554 / 555 lift, kannet alu GT- 40 Ford Racing rosteri venoilla ynnä muilla rojuilla. Edelbrock RPM imari kaasari hollikka 650 tupla pumppu, ja paljo muuta pikku rojua tämä mylly on tehty jenkeissä viri pajalla. Sisään ajo tehty pajan puolesta, kaveri vie myllyn penkitettäväkis, sit näkee pitääkö lupaukset kutinsa, 373 heppa myllyn perästä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vevttiilit
Tarviis vähän tietoo, mikä on suurin venttililien koko 302 rauta kansiin, ja mitä suositatte.
Re: Vevttiilit
mulla ois myynnissä uudet 1.94/1.60 rosteriventtiilit,isommat ei taidaAnonymous kirjoitti:Tarviis vähän tietoo, mikä on suurin venttililien koko 302 rauta kansiin, ja mitä suositatte.
sopia,katso osia myytävänä palsta ja tinkaa
Re: Ruutia
Minäpä kyselen kaverilta mitä mylly maksoi noin suurin piirtein ei se kumminkaan kerro tarkkaa hintaa.Fastback kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta paljonko kone maksoi n. suurinpiirtein. Heitä yksityisviesti ellet halua julkistaa koko musse kansalle hintaa. Kuulostaa kivalta ajelukoneelta.ROKI kirjoitti:Tälläsia rojuja koneessa, Blueprintattu uusi stanu 302 rullalohko, nodular cast iron kampi rauta tasapainotettu, 10/1 federal mogulin männät. Comp camsin 1.6 rulla rojut ylä kertaan. Comb camsin hydrauli rulla nokka 216/224 duration, 554 / 555 lift, kannet alu GT- 40 Ford Racing rosteri venoilla ynnä muilla rojuilla. Edelbrock RPM imari kaasari hollikka 650 tupla pumppu, ja paljo muuta pikku rojua tämä mylly on tehty jenkeissä viri pajalla. Sisään ajo tehty pajan puolesta, kaveri vie myllyn penkitettäväkis, sit näkee pitääkö lupaukset kutinsa, 373 heppa myllyn perästä.