Entisöinti maalaus

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Entisöinti maalaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Entisöinnissä on oltava tarkka, maalauksen suhteen ettei tulisi suuria virheitä!
Pohjan maalaus on ehkä vaikein, oikeanlaisen valuman aikaan saanti taitaa tällä hetkellä tuottaa suurimmat vaikeudet maalareille.
Tässä esimerkki oikein suoritetusta pohjan maalauksesta.

Lisäksi tehtaan autoon tekemät merkinnät ovat juuri siihen autoon tehtyjä joten puhdistaessasi autoa huomioi kaikki tehtaan merkinnät. Selvitä merkkien värisävyt, hyvä keino on kuvata merkkien paikat ennen osan lopullista puhdistusta. Tämä tietenkin sen vuoksi, että kunnostettuun osaan tehdään viimeiseksi tarvittavat merkinnät oikealla värillä oikeaan paikkaan.
Liitteet
I think the one thing that can really set a car apart from the others is a correctly painted floorpan. Sure, most people will never take the time to appreciate the hours of labor needed to do it correctly. Here is the bottom. Notice how the white has drifted in towards the center of the car ?
I think the one thing that can really set a car apart from the others is a correctly painted floorpan. Sure, most people will never take the time to appreciate the hours of labor needed to do it correctly. Here is the bottom. Notice how the white has drifted in towards the center of the car ?
This is a good example of why you should not copy marks from other cars. This red daub on the spindle stop was not visible on both sides. So, I only recreated it on this one. A careful reading of the assembly manual indicates it was only on one side originally. It would have been very easy to transpose the mark to both stops. The strut has been cleaned and sprayed natural, bolts are replated silver cadmium.
This is a good example of why you should not copy marks from other cars. This red daub on the spindle stop was not visible on both sides. So, I only recreated it on this one. A careful reading of the assembly manual indicates it was only on one side originally. It would have been very easy to transpose the mark to both stops. The strut has been cleaned and sprayed natural, bolts are replated silver cadmium.
Finding a good painter is hard enough. Finding one that can paint the drips properly is even harder !
Finding a good painter is hard enough. Finding one that can paint the drips properly is even harder !
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Entisöinti maalaus

Viesti Kirjoittaja Ville K »

:shock: Voisi mennä muutamallakin tuntemallani automaalarilla pullat väärään kurkkuun, jos pyytäisi maalaamaan valumia pohjapelteihin :lol:
Tää on tää ongelma heti näissä entisöintijutuissa. Toisten mielestä auto on entisöity vasta, kun se on sen näköinen, ettei sillä ole koskaan ajettu metriäkään, ja jokainen tehtaalla tehty tarkastuskoodi/maalipiste löytyy omalta paikaltaan. Toisen koulukunnan mukaan auto on tehty ajettavaksi, ja sen täytyy olla myös sellainen, että sillä uskaltaa ja voi ajaa kelillä kuin kelillä. Tuohon meidän museoautoon tulee massattu pohja. Taidan laittaa vielä alikessu-roiskeläpätkin... siten se vastaisi semmoista, kuin olis voinut olla suomessa 60-luvulla, vaikkapa merimies autona tuotuna.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Vastaa Viestiin