FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Dear Doctor Transmission !
Olen varma, että Suomen maasta löytynee joku FMX specialisti, joka osaa auttaa minua ongelmani kanssa. Juhannusaattona cruisaillessa huomasin, että mussen laatikko ei pelaa olleenkaan siten kuin pitäisi. Laatikko vaihtoi suoraan ykköseltä kolmoselle ja "pakko kakkonen" ei pelannut ollenkaan. No ei kun auto talliin ja aamulla tarkistamaan missä vika. Aamun tarkistuksessa sitten huomasin että kakkonen pelaa loistavasti, mutta vika on vaihtunut peruutusvaihteelle, joka ei toimi ollenkaan. Normaalistihan kone pudottaa kierroksia, kun pykälän laittaa silmään, mutta nyt kun sen laittaa "R:lle", niin koneen kierrokset pysyy samana.
Käytän laatikossa Shell DONAX TF (Ford type F) öljyä ja määräkin laatikossa pitäisi olla OK ( on tarkistettu ). Itse pelkään pahoin että edessä on vähintään venttiilikoneiston irroitus ja puhdistus ?? Nyt olisi hyvät neuvot / arvaukset tarpeeseen. Kahden vuoden uurastus on valumassa hiekkaan jos tämän kesän ajopäivät jäävät kolmeen.
Tähän tilanteeseen sopii vanha suomalainen sananlasku " Vit...ttaa niin että korvissa soi"
Olen varma, että Suomen maasta löytynee joku FMX specialisti, joka osaa auttaa minua ongelmani kanssa. Juhannusaattona cruisaillessa huomasin, että mussen laatikko ei pelaa olleenkaan siten kuin pitäisi. Laatikko vaihtoi suoraan ykköseltä kolmoselle ja "pakko kakkonen" ei pelannut ollenkaan. No ei kun auto talliin ja aamulla tarkistamaan missä vika. Aamun tarkistuksessa sitten huomasin että kakkonen pelaa loistavasti, mutta vika on vaihtunut peruutusvaihteelle, joka ei toimi ollenkaan. Normaalistihan kone pudottaa kierroksia, kun pykälän laittaa silmään, mutta nyt kun sen laittaa "R:lle", niin koneen kierrokset pysyy samana.
Käytän laatikossa Shell DONAX TF (Ford type F) öljyä ja määräkin laatikossa pitäisi olla OK ( on tarkistettu ). Itse pelkään pahoin että edessä on vähintään venttiilikoneiston irroitus ja puhdistus ?? Nyt olisi hyvät neuvot / arvaukset tarpeeseen. Kahden vuoden uurastus on valumassa hiekkaan jos tämän kesän ajopäivät jäävät kolmeen.
Tähän tilanteeseen sopii vanha suomalainen sananlasku " Vit...ttaa niin että korvissa soi"
Ford Mustang Mach 1 -70 351Cleveland FMX
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Tämä taisikin olla liian kova pähkinä purtavaksi tämän foorumin asiantuntijoille.....
Ford Mustang Mach 1 -70 351Cleveland FMX
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
äläsny, porukoilla on nyt natinaalssit päällänsä
Voi olla hyvinkin mahdollista että venttiilikoneisto jumii, koneisto pois ja pöydälle 
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Sitä vaan on niin hätäinen harrasteen suhteen näin kesäaikaan, kun nuo muutenkin harvat ajopäivät meinaa loppua kokonaan kesken seisottamalla autoa tallissa.
Laatikko on nyt purettuna lattialla ja venttiilikoneisto ym muut pikkukilkkeet pöydällä. Pressure regulatorista oli ainakin yks mäntä jumissa, joten se varmaan osaltaan selittää tuo laatikon epämääräisen toiminnan.
Olishan nuo pikkukilkeet saanut ilman laatikon irroitustakin pois tarjkastettavaksi, mutta tuleepahan samalla vaihdettua kitkalevyt ja tiivisteet, kun näistä ei koskaan tiedä.....
Mites tuo FMX laatikon asennus. Perinteinen ja käytetyin tyyli taitaa olla, että koppa ja turbiini on laatikossa kiinni, kun se sovitetaan lohkoon. Minulla on Turbiini vielä vetolevyssä kiinni ja turbiinikoppa lohkossa, koska irroitin laatikon suoraan kopasta irti (tämä onnistuu FMX:ssä). Onko kukaan kokeillut asentaa laatikkoa auton alla suoraan asetelmaan, että turbiini ja -koppa ovat jo valmiiksi kiinni, vai onko ajatus jo alkumetreillä tuhoon tuomittu ?
Ei muuten mutta auton alla ei ole turhan paljon tilaa työskennellä ja FMX painaa kuin synti turbiinin paikoillaan ollessa.
Laatikko on nyt purettuna lattialla ja venttiilikoneisto ym muut pikkukilkkeet pöydällä. Pressure regulatorista oli ainakin yks mäntä jumissa, joten se varmaan osaltaan selittää tuo laatikon epämääräisen toiminnan.
Olishan nuo pikkukilkeet saanut ilman laatikon irroitustakin pois tarjkastettavaksi, mutta tuleepahan samalla vaihdettua kitkalevyt ja tiivisteet, kun näistä ei koskaan tiedä.....
Mites tuo FMX laatikon asennus. Perinteinen ja käytetyin tyyli taitaa olla, että koppa ja turbiini on laatikossa kiinni, kun se sovitetaan lohkoon. Minulla on Turbiini vielä vetolevyssä kiinni ja turbiinikoppa lohkossa, koska irroitin laatikon suoraan kopasta irti (tämä onnistuu FMX:ssä). Onko kukaan kokeillut asentaa laatikkoa auton alla suoraan asetelmaan, että turbiini ja -koppa ovat jo valmiiksi kiinni, vai onko ajatus jo alkumetreillä tuhoon tuomittu ?
Ei muuten mutta auton alla ei ole turhan paljon tilaa työskennellä ja FMX painaa kuin synti turbiinin paikoillaan ollessa.
Ford Mustang Mach 1 -70 351Cleveland FMX
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Näin ainakin minä ja kaverini olemme aina tehneet tämän laatikon irrotuksen ja asennuksen. Kyseessä C4 ja AOD. Homma tehty useampaan kertaan jo...Mach1970 kirjoitti:Sitä vaan on niin hätäinen harrasteen suhteen näin kesäaikaan, kun nuo muutenkin harvat ajopäivät meinaa loppua kokonaan kesken seisottamalla autoa tallissa.
Onko kukaan kokeillut asentaa laatikkoa auton alla suoraan asetelmaan, että turbiini ja -koppa ovat jo valmiiksi kiinni, vai onko ajatus jo alkumetreillä tuhoon tuomittu ?
Ei muuten mutta auton alla ei ole turhan paljon tilaa työskennellä ja FMX painaa kuin synti turbiinin paikoillaan ollessa.
Jaa, taisinkin ymmärtää tän väärin, mutta minä tarkoitan että laatikko turbiineineen asennetaan moottoriin kiinni, vetolevyyn.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Tarkoitin, että turbiini ja -koppa olisivat moottorissa jo valmiiksi kiinni ja siten asennetaan laatikko kiinni.
Kuulostaako liian riskialttiilta menetelmältä. Mielestäni ainoa riski on , että jos turbiinin akseli ei ole oikein paikoillaan niin laatikon saa pudottaa ekastartin jälkeen samantien alas. 
Ford Mustang Mach 1 -70 351Cleveland FMX
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: FMX ja kadonneen peruutusvaihteen mysteeri
Nimenomaan tässä se lähes ainoa riski ja varmin tapa tuhota laatikko het kättelyssä...eli kannattaa jotenkin tuplavarmistua siitä että turbiini on ns. perilläasti akselissaan kun pulttaa laatikkoa vetolevyyn/koneeseen "lopullisesti"Mach1970 kirjoitti:Tarkoitin, että turbiini ja -koppa olisivat moottorissa jo valmiiksi kiinni ja siten asennetaan laatikko kiinni.Kuulostaako liian riskialttiilta menetelmältä. Mielestäni ainoa riski on , että jos turbiinin akseli ei ole oikein paikoillaan niin laatikon saa pudottaa ekastartin jälkeen samantien alas.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT