
Ford Mustang Conv. 1967 289 Aut.
Valvoja: Ville K
Ford Mustang Conv. 1967 289 Aut.
No niin.Tuli sitten hankittua se kauan haaveena ollut avo Mustang vm.1967.Auto on 289 koneinen ja C4 automaatilla.Varustelista on ollut mukavuuteen painottuva mm. ilmastointi,jarru ja ohjaustehostin,jäähdytetyt levyjarrut edessä,sävylasit.Kone on 200 hp kaksikurkkuisella kaasuttajalla.Autolla on nyt päivä ajeltu ja hiukan konetta säädetty,pelaa ihan kivasti.Tässähän on sellainen raidetankotehostaja ja tehostimen pumppu pitää ikävää jurinaa joka kuuluu silloinkin kun rattia ei käännä,säiliö oli tyhjä ja kun lisäsin öljyä ( automaatti öljy ) niin ääni ei lakannut,eli onko pumppu jo sökö?? Tehostin toimii ihan hyvin ja öljykin pysyy laitteessa.Eli heti asiaan: Onko kellään vinkkejä vaivaan ja jos jollain olisi tälläinen ehyt pumppu nurkissaan ylimääräisenä niin olisin kiinnostunut.Käykö mikä pumppu tahansa esim.simpukkatehostimenpumppu?? Jos on muitakin hyviä neuvoja ja vinkkejä esim.huolloista,öljyistä yms niin pistä ihmeessä tulemaan ettei tarvitse kantapäänkautta hommaa harjoitella!! Ja maskiin tulevaa laukkaavaa hevostakin vaakalistoineen saa tarjota 

Re: Ford Mustang Conv. 1967 289 Aut.
Maskin hepo ja vaakalistat huudettu e paysta ja tehostajan pumppukin hiljeni tosin vain hetkeksi,joku paika petti sunnuntaina ja puhalsi tehostajaöljyt tulikuumalle pakosarjalle moottoritiellä 120 vauhdissa:voihan helvata kun meinas tulla paniikki kun lykkäs sinisen sauhun kabiiniin vaika katto oli alhaalla,luulin jo että orilla on tuli persauksissa
Ja niinkuin ostos-TV .ssä konsanaan niin ei siinä vielä kaikki: Kun sain auton pientareelle ja pellin auki niin eikös vaan puhaltanu nesteetkin pihalle ja kaiken kruunasi vielä se että tulikuumaa pakoputkenlähtöä vasten oli joku helkutin johtonivaska jonka haitarisuojamuovi syttyi palamaan.No jotain hyvääkin kai stten:Liekit sammui kun nykäisin johtosarjan irti putkesta,annoin koneen jäähtyä ja onneksi oli vesikannu mukana niin vettä syyläriin ja koe käyntiin ja häntä koipien välissä körröttelemään kotia kohti.Tuosta viisastuneena alkoi pieni puuhastelu eli uusi syyläri ja flekti sekä termari tuli ostettua,seuraavaksi täytyisi tutkia tuo tehostajahomma että menikö sieltä vain letku/letkut ? ja johtojen tarkistus sekä suojaus ja kiinnitys niin ettei nojaile tulikuumaan pakosarjaan.No kaikki tuohan oli oma hölmöyttä kun en autoa heti ensimmäiseksi tutkinut tarkemmin vaan teki mieleni tienpäälle kun nuo ilmatkin suosii.Onhan se niin leuhkaa ajaa Mustangia,varmaan ne kaikki jotka tuon episodin näki motarilla oli todella kateita 


-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Ford Mustang Conv. 1967 289 Aut.
Elä vaivu epätoivoon...kyllä se siitä alkaa luonnistumaan kun aikaa kuluu
! Olen omistanut oman mustangini nyt yhdeksän vuotta ja ensimmäiset vuodet olivat vastaavanlaisia "tapahtumia" täynnä! Mutta kun ei anna periksi, asioilla on tapana lutviutua.
Tänävuonna ekaa kertaa Nationalssesissa varttia ajamassa! Ajattelin, josko tästäkään "yrityksestä" ehjin nahoin suoriudutaan...Mitä vielä!!! Auto toimi niin hyvin kun se vaan voi, minkäänlaisia vaurioita/vuotoja ei ole kiihdyttelyn seurauksena. Ajoin sentään nilkka suorana 13 lähtöö 3 tunnin aikana
!!!

Tänävuonna ekaa kertaa Nationalssesissa varttia ajamassa! Ajattelin, josko tästäkään "yrityksestä" ehjin nahoin suoriudutaan...Mitä vielä!!! Auto toimi niin hyvin kun se vaan voi, minkäänlaisia vaurioita/vuotoja ei ole kiihdyttelyn seurauksena. Ajoin sentään nilkka suorana 13 lähtöö 3 tunnin aikana


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Ford Mustang Conv. 1967 289 Aut.
No niin nyt sitten on tehostajan letkut uudet mutta mutta... Kun tuntuu että en saa niitä menemään pakosarjan ohi mitenkään järjellisesti vaan ottavat kiinni sarjaan kun rattia kääntää eli onko tämä yleinenkin ongelma vai olenko ryssinyt jotain?? Autossa on valusarjat. Ono kenelläkään tietoa noiden letkujen mitoista mitä niiden kuuluisi olla?? Pelkkä kumiputken mitta riittäisi jotta tietäisi onko pituus sittenkään oikea. Niin ja taitaa tämä viesti olla väärässä keskusteluosiossa,taitaisi kuulua ennemminkin tuonne "Alusta osioon" mutta eiköhän täältäkin tärppää. Joo nyt on sitten syyläri,visko,termostaatti ja ohjaustehostajan kaikki letkut vaihdettu,se tehostajan paluuletku oli aluksi 15 cm liian lyhyt eli siinä syy miksi otti pakosarjaan kiinni oikealle käännyttäessä.Tuli siinä samalla tarkistettua ja suojattua,sekä uusittua niiltä osin kun oli viottuneet,konehuoneen johtosarjat.Kärry tuntuu taas pelaavan.