Parkit kateissa...=(

On sulla muodot Mustangin...
Gallu66
Aktiivi
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Viesti:

Parkit kateissa...=(

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Auto on foorumista poiketen -66 Ford Galaxie.
Ymmärtääkseni Galaxiessa ja Mustangissa on todennäköisesti sama ajovalokytkin?
Olen jo useamman päivän viettänyt tallilla etsiessäni vikaa.
Ongelma on seuraavanlainen: kun kytken valokytkimestä parkit päälle palaa parkkien sulake melkein välittömästi.
Itse epäilen syylliseksi tuota valokytkintä... Olen jo purkanut kojelautaa sen verran että olen saanut kytkien melkein irti, enään pitäisi keksi miten sen "kytkimen" nupin saisi irti! Sitä kun en uskalla rikkoa välkivallalla jos se olisikin pelastettavissa?
Parkkivalon sulakkeen ja valokytlimen välile vaihdoin jo uuden johdon kun epäillin vian olevan siinä.
On toki mahdollista että vika olisi valokytkimen ja parkkien välillä mutta ensin pitäisi pystyä eliminoimaan suo valokytkin epäiltyjen listalta :)

Eli olisiko vinkkejä miten sen kytkimen saa irroitettua ehjänä?

Kiitokset jo etukäteen!
JVU/65-HT
Addikti
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe

Re: Parkit kateissa...=(

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Mun 65 mustissa muistaakseni jossain valokytkimen kyljessä on nuppikka mikä vapauttaa varsinaisen valonupin jonka jälkeen koko kytkin on helposti irrotettavissa. Minäkin sitä aikani ropailin kunnes nakkisormi sattui vahingossa oikeeseen kohtaan ja valonuppi jäi käteen.. elä hyvä mies murjo!!
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Nasse
Aktiivi
Auto: -68 HT Projekti

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Gallu66
Aktiivi
Viesti:

Loistavaa!! Kiitokset teille! Jos nyt lopultakin saisi ne valot toimimaan!
Gallu66
Aktiivi
Viesti:

Ei ollu vika valokatkaisijassakaan... Tänään rupean sitten käymään kaikkia piuhoja läpi yksi kerrallaa. jonkun on pakko olla poikki tai muuten vaurioitunut...
Gallu66
Aktiivi
Viesti:

Jotain vikaa löytyikin! Monta vuotta sitten kun takakaaret hitsattiin oli takavalojen johtosarja saanut liikaa lämpöjä ja yhdestä johdosta puuttui melkein 10 cm pätkä! :lol: Lisäksi kahdesta muusta johdosta oli kuori sulanut "puhki".
johdot on nyt korjattu mutta löytyi uusi ongelma.... Mittasin yleismittarilla jännitteitä takavalojen pohjista ja huomasin että parkeille tulee 12 v jännite vaikka valot ei ole päällä kytkimestä, ei edes virrat olleet päällä :?: :?: :?: :?:
Johtoja tutkiessa molemmat takavalojen polttimot oli saaneet kipeää joten en päässyt testaamaan palaako valot vai ei...
Tänään käyn hakee uudet polttimot ja jatketaan selvittelyjä....
Homma vaikuttaa vaan taas saava uuden käänteen juuri kun luulin keksineeni syyn ja korjanneeni vian :cry:
Vastaa Viestiin