Kytkin vikisee 3.8 -94
Kytkin vikisee 3.8 -94
Eli mikä mahtaa olla vikana, kun kytkin pitää vikisevää ääntä?
Ääni loppuu kun painaa poljinta noin tuuman verran.
Kytkin toimii vielä ihan hyvin mutta ääni häiritsee ajelua jos radio on hiljasella.
Onko kokemuksia tai olettamuksia kenelläkään?
Itse epäilisin painelaakeria. Pystyykö sitä helposti voitelemaan vai pitääkö ottaa laatikko pois?
Jos pitää ottaa laatikko pois niin samalla vaivalla kannattaa varmasti laittaa kokonaan uusi kytkinpaketti?
Tuli nimittäin hommattua tuollanen 30v. nuorempi vanhan kaveriksi.
Ääni loppuu kun painaa poljinta noin tuuman verran.
Kytkin toimii vielä ihan hyvin mutta ääni häiritsee ajelua jos radio on hiljasella.
Onko kokemuksia tai olettamuksia kenelläkään?
Itse epäilisin painelaakeria. Pystyykö sitä helposti voitelemaan vai pitääkö ottaa laatikko pois?
Jos pitää ottaa laatikko pois niin samalla vaivalla kannattaa varmasti laittaa kokonaan uusi kytkinpaketti?
Tuli nimittäin hommattua tuollanen 30v. nuorempi vanhan kaveriksi.
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Kytkin vikisee 3.8 -94
Kyllä tuo kuulostaisi minunkin korviin painelaakerivialta jos kerran hiljenee heti kun polkimella vähän kiristää. Mun käsittääkseni painelaakerin voitelu ei käytännössä ole mahdollista, ainakaan pitkäikäinen korjaus se ei ole. Ei ainakaan pahasta ole vaihtaa koko kytkinpaketti kun kerran laatikon joutuu pudottamaan, varsinakaan jos sulla ei ole tietoa kytkimen iästä ja jos korjaamolla meinaat homman toteuttaa. Työhän tuossa enemmän maksaa kuin osat.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Auto: Galaxie -61
ainakin nuo vanhanmalliset painelaakerit kannattaa voidella ennen käyttöönottoa siten että pyörittelee sitä sulassa parafiinissä niin kauan että varmasti on täynnä..
näin on vanhemmat ja viisaammat neuvonu ja hyvin on toiminut.
vanhaa taitaa olla turha rasvailla kun jo äänen päästää.
näin on vanhemmat ja viisaammat neuvonu ja hyvin on toiminut.
vanhaa taitaa olla turha rasvailla kun jo äänen päästää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Voihan se olla painelaakerikin, mutta luulen että se on kytkinakselin päällä oleva retaineri (Input Shaft Retainer) toi on aika yleinen vika T5:ssa.
Eli putki on poikki, jonka päällä painelaakeri liukuu ja siitä kuuluu vikinää tyhjäkäynnillä kun katkennut putki pyörii kytkinakselin mukana.
Eli putki on poikki, jonka päällä painelaakeri liukuu ja siitä kuuluu vikinää tyhjäkäynnillä kun katkennut putki pyörii kytkinakselin mukana.
Ääni kuuluu aina, kun kytkin poljin on ylhäällä. Eli ei pelkästään tyhjäkäynnillä vaan ihan millä tahansa kierroksilla ja vaihteella.
Eli onko silloin myös mahdollisesti se retainer input shaft vika?
Eli onko silloin myös mahdollisesti se retainer input shaft vika?
Ford Mustang 260 ht aut. -64½
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Tottakai se putki pyörii suuremmillakin kierroksilla kytkin akselin mukana, mutta vikinä vaan kuuluu tyhjäkäynnillä selvemmin.
Ja kun painaa hieman poljinta, niin sitten vikinä/putken pyöriminen loppuu.
Ei muuta kuin laatikko irti ja retaineri vaihtoon, on varmaankin n. 50€:n ja parin kolmen tunnin juttu.
Ja kun painaa hieman poljinta, niin sitten vikinä/putken pyöriminen loppuu.
Ei muuta kuin laatikko irti ja retaineri vaihtoon, on varmaankin n. 50€:n ja parin kolmen tunnin juttu.