Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

tai katsastukseen yleensä:

- pissapoikaa jos ei ole alunperinkään
- vaihtaa umpiot (kannattaa tietysti muutenkin mutta periaatteessa)
- vilkut toimia myös parkkeina?

Auto on -65
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Pissapoika on tuon ikäisessä pakollinen. Ajovaloumpiot ei sais olla sealed beam mallia. Hella 7" umpio käy suoraan. Etuparkit saa olla keltaiset tuon ikäisessä. Näin itse tein ku jenkkituonti -65 viime kesänä kilvitin.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Noin wanhassa saa olla sealed beamit (riippuu hiukan myös katsurista, vaikka näin ei sais tietty olla) Jos haluat H4 valot, niin löytyy wanhaliiton malleja, eli kuperalla lasilla olevia esim. Autopal, sitten vaan releistys, yksi näppärä on pilteeman valonvahvistinsarja, plug and play 8)
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Vuoden 1960 jälkeen lähivalot ei saa enää olla sealed beamia. Näin ainaki konttorin seinäl lukee. Hellan umpiot H4:lla meni suoraan paikalleen ilman mitään relejä tms. ja valoteho parani huomattavast.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Sealed beameja saa kyllä nykyään olla, raja jokseenkin häilyvä, yleensä vielä 70-luvun alun laitteissa menee läpi, mutta loppupäässä ei. Meidän 66:ssa ei mitään ongelmaa sealedbeameillä, ja ne kyllä katsottiin, että jaa tämmöset. Se rele kannattaa kyllä rakentaa, muuten sulaa valokatkaisija jossain vaiheessa, kun virrat kulkee sen kautta, ja H4:t ottaa hieman enemmän virtaa kuin 60 luvulla on suunniteltu. Parkit saa olla ihan semmoset kun on, pissapojan joutuu rakentamaan jos ei ole.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

No perskules, tarttee läht relekaupoille ettei käy ohrasest. Sähköst ku ei muuta tiiä ku ettei pitäis koskee...
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Tarviiko ensirekisteröintikatsastukseen..

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Kiitokset vastauksista! Homma nyt hoidossa. 8)
Vastaa Viestiin