Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tulipas itsekkin konkreettisesti todettua minkälainen vaikutus on väärillä/eriparia per akseli olevilla rengaspaineilla.Ilmanpainehaitari oli 1.8 - 2.8 barin välillä .
Kannattaa kyllä tarkistella, ei tuolla teillä nuo urat niin pahat olekkaan, ei tarvitse autoa enää niin paljon ajaa, voi vaan ohjata.
Riippuu tilanteesta. Normi ajoon toi voi olla ihan hyvä, mutta radalla lämpösellä kesäkelillä paine nousee. Viime kesänä mitattiiin melkein 1bar nousu Affella useemman agressivisen kierroksen jälkeen.
Silmämääräinen tarkkailu on jo näissä hankalaa saati sitten kunnon matalaprofiili rengastuksessa.
2.8 oon tainnu itse laittaa joka kulmaan ja laskea sitten tarpeen tullen radalla.
Rengas laskureita kyllä löytyy kooklettamalla...mut paine-taulukkoa ???--
pohdintaa aiheuttaa täällä kesä-kiekot... = 22" 305x40 .... pikkukiekot.... paikallisen sulkavan-esson seinätaulukko ei niitä tunne ,,,,yllätys yllätys...
Oli erityisen lämmin keli eilen kun olin ajamassa ja mittailin varta vaste paineita kun hommasin uuden mittarin,pitäis vielä sellanen lämpö mittari hommata että sais lämpö/paine muutokset tarkasti selville
Ja kaiketi eri rengas merkkien kesken voi olla suuriakin eroja noissa lämpö/paine vaihtelussa,eli riippuu renkaastakin
Onkohan rata-ajossa katusliksin kuumat ilmanpaineet hyvä pitää samassa luokassa mitä katurenkaissakin?
Mulla on ollut radalla edessä 245/45-17 jossain 2.6-2.7 bar ja takana 2.8 bar vähän leveemmissä renkaissa. Eli käytänössä samat paineet mitä kadulla normaali mittaus lämmöissä. Nyt laitan ratakäyttöön katusliksit 235/45-17 eteen ja 255/40 taakse. Syy miksi kyselen niin lähistöllä on rengasliike mikä täyttäisi kumit typellä edullisesti ja sitten ei tartis enää pelata paineitten kanssa.
no eipä tuo ota kuin 2 min kun tarkistaa/korjaa paineet vaikka joka toinen päivä...
eikös me olla suurimmaks osaks takapotku porukkaa, tännehän vois tehdä taulukon noista paineista.
kyl noita takavetosia löytyy suht samooin painoisinakin...
mulla tais jopa lukea ovipieles suositusarvot 275/40/18 tossulle
yhtään 4-veto tai etuveto kopukkaa tuskin löytyy, et ei muuta kuin kooste vaikka RENGASPAINEET sivulle kylmää ja lämmintä arvoa
juke302 kirjoitti:no eipä tuo ota kuin 2 min kun tarkistaa/korjaa paineet vaikka joka toinen päivä...
eikös me olla suurimmaks osaks takapotku porukkaa, tännehän vois tehdä taulukon noista paineista.
kyl noita takavetosia löytyy suht samooin painoisinakin...
mulla tais jopa lukea ovipieles suositusarvot 275/40/18 tossulle
yhtään 4-veto tai etuveto kopukkaa tuskin löytyy, et ei muuta kuin kooste vaikka RENGASPAINEET sivulle kylmää ja lämmintä arvoa
Kaara91 voisi ottaa kopin tosta paineluettelosta??