missä on teho clevet ?
Re: missä on teho clevet ?
Sitten paluu nykyaikaan...missä on teho clevet NYT?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: missä on teho clevet ?
Taitaa olla se tehon käsite kokenut vähän inflaatiota sitten 80-luvun. Silloinen kisakireä vajaa kuuslitrainen tais olla mitä vaan 300-400 hv:n välillä. Nyt moderneilla kansilla ja nokka-akseleilla 400 hiippaa ei ole mitään, ja voi puhua ennemminkin käyttömoottorista kuin ränttätänttä kisakoneesta. Paljonko tehoa pitää olla teho-clevessä?
-71 HT 351C 4v
Re: missä on teho clevet ?
Totta joka sana. Monasti vaan nuo menneiden aikojen 400hp yms. koneet oli mitattu butt-o-meterillä tai sound-o-meterilla, ja siinä kohtaa vastuu siirtyy luulijalle ja kuulijalle.
Clevelandiahan tehtiin '70-'74. Aikanaan sen aikaisilla mittauksilla ilmoitettiin Cleven tehoksi luokkaa 250-300hp ('70-'71) ja 164hp ('72-'73).
Muutama vuosi sitten seurasin varsin läheltä moottoriprojektia erääseen isokoriseen. Stroukkaamaton Cleve 2V -kansilla tuotti yli 400hp @ 5700rpm. Jopa ilman fäncyjä alukansia, tai edes 4V -kansia. Kyllähän Clevejä tuolla kulkee mutta kyllä ovat niin paljon harvemmassa kuin Windsor-sisarensa.
Clevelandiahan tehtiin '70-'74. Aikanaan sen aikaisilla mittauksilla ilmoitettiin Cleven tehoksi luokkaa 250-300hp ('70-'71) ja 164hp ('72-'73).
Muutama vuosi sitten seurasin varsin läheltä moottoriprojektia erääseen isokoriseen. Stroukkaamaton Cleve 2V -kansilla tuotti yli 400hp @ 5700rpm. Jopa ilman fäncyjä alukansia, tai edes 4V -kansia. Kyllähän Clevejä tuolla kulkee mutta kyllä ovat niin paljon harvemmassa kuin Windsor-sisarensa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: missä on teho clevet ?
Stroukkaamalla "pilataan" moni nykyään rakennettava C. Saadaan samat tehot kuin lyhytiskuisesta, korkealle kiekuvasta moottorista, mutta kun tulee piru vie käyttökelpoista voimaa sinne alaskin
. Oma kone on toista vuotta levällään ja edelleen pähkäilen että stroukkaanko vai en. Ja pähkäilenkin niin kauan kuin lompakko ammottaa tyhjyyttään 


-71 HT 351C 4v
Re: missä on teho clevet ?
kyllä tos omas cleves tuli mukavasti ainaki vääntöö strokeri sarjan myötä verrattuna siihen aiempaan mikä oli myös samoilla osilla mutta vakio iskulla.ainaki näin perse dynolla ku entistä ei tullu penkitettyä
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: missä on teho clevet ?
Ex. Norbacka - Ex. Liikasen Esan mustassa mörökölli Mustangissa oli mekaanisesti ahdettu 351c. Jeesus, että se oli äreä kone. Alastarossa FHRA:n harjoituspäivillä Norbacka, silloinen Ojala ajoi 10,0 s. Ei kai tuo 10s ole maailman nopein, mutta siinä 10,0 lähdössä ahtimen remmi meni poikki 200m kohdalla.... loput 200m mentiin ilman bloweria. Tämä on ollut ärein Clevelandi mihin on ollut oikeus tutustua. Tämä auto kyykytti kaikki moottoripyörät Parkanon seudulla - KAIKKI. Myöhemminhän autoon tuli svo lohkoa ja tulikohan windsor tyylin kantta??? Harmi kun Norbacka on siirtynyt järeämpiin ratakuorma-autoihin...
Kyllä Fordin insinöörit ovat tienneet mitä tekivät '60-luvulla kun Clevelandia suunnittelivat. Parhaat mahdolliset kannet ja siihen jonkinmoinen alakerta - tämä on hyvä suunnitelma tänäkin päivänä kun moottoria tekee. Hankitaan niin hyvät kannet mihin rahkeet riittävät.
Onko se nyt sitten teho clevelandi, mutta Lohtajalla majailee aito Boss 351 Mustangi kuten erään toisenkin kerholaisen tallissa - nehän ovat Clevelandeja. Punkalaitumella on 302 Boss mustangin keulilla - sehän on 302 Cleveland kansilla. Taitaa johonkin historic luokan kilpuriinkin olla 302 Boss valmiina. Tompereen seudulla on punaisessa Panterassa kohtuullisen ralli 351c moottori, Pohjanmaan Pantera miehen Clevelandista ei ole mitään muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti??? Jos mennään lahden toiselle puolelle, niin UNIK racingin Jouni Kauttolla on 302 johdannaisessa Yatesin kannet (nehän pohjaavat itsensä Cleveland desingiin osittain). Ahvenanmaan Bo Nylundilla on tiukka Stockki ryhmän Mach 1, jossa on äreähkö 351c - keulii hienosti.
Paljon näitä röttelöitä on kun vaan alkaa muistelemaan, että missä on mitäkin. Harmi kun Litja möit auton pois, se oli ratojen kauneimpia autoja ja eikä se Cleveland kuulostanut ollenkaan huonolta! Vielä pitää muistella, että olise se Cleveland sama millä Vileniuksen Jamppa tms. ajoi '65 Fb:lla 11s ajan vartilla? Jollakin Clevelandilla äijät päästeli 11s puolelle, Humaloja pääsi minunkin muistaakseni 12s puolelle, mutta oli ongelmia jenkaavan padan kanssa - ei meinannut kiilahihna pysyä paikoillaan. Mä kaivan jostain noi speksit esiin tuosta Clevelandista. Mistä snake4.6 hankit tuon moottorin? Sullehan jäi joku 351c 4v singleplain hyllyyn joskus vai saitko myytyä?
Kyllä Fordin insinöörit ovat tienneet mitä tekivät '60-luvulla kun Clevelandia suunnittelivat. Parhaat mahdolliset kannet ja siihen jonkinmoinen alakerta - tämä on hyvä suunnitelma tänäkin päivänä kun moottoria tekee. Hankitaan niin hyvät kannet mihin rahkeet riittävät.
Onko se nyt sitten teho clevelandi, mutta Lohtajalla majailee aito Boss 351 Mustangi kuten erään toisenkin kerholaisen tallissa - nehän ovat Clevelandeja. Punkalaitumella on 302 Boss mustangin keulilla - sehän on 302 Cleveland kansilla. Taitaa johonkin historic luokan kilpuriinkin olla 302 Boss valmiina. Tompereen seudulla on punaisessa Panterassa kohtuullisen ralli 351c moottori, Pohjanmaan Pantera miehen Clevelandista ei ole mitään muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti??? Jos mennään lahden toiselle puolelle, niin UNIK racingin Jouni Kauttolla on 302 johdannaisessa Yatesin kannet (nehän pohjaavat itsensä Cleveland desingiin osittain). Ahvenanmaan Bo Nylundilla on tiukka Stockki ryhmän Mach 1, jossa on äreähkö 351c - keulii hienosti.
Paljon näitä röttelöitä on kun vaan alkaa muistelemaan, että missä on mitäkin. Harmi kun Litja möit auton pois, se oli ratojen kauneimpia autoja ja eikä se Cleveland kuulostanut ollenkaan huonolta! Vielä pitää muistella, että olise se Cleveland sama millä Vileniuksen Jamppa tms. ajoi '65 Fb:lla 11s ajan vartilla? Jollakin Clevelandilla äijät päästeli 11s puolelle, Humaloja pääsi minunkin muistaakseni 12s puolelle, mutta oli ongelmia jenkaavan padan kanssa - ei meinannut kiilahihna pysyä paikoillaan. Mä kaivan jostain noi speksit esiin tuosta Clevelandista. Mistä snake4.6 hankit tuon moottorin? Sullehan jäi joku 351c 4v singleplain hyllyyn joskus vai saitko myytyä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: missä on teho clevet ?
Juuri sama moottori on kyseessä,Arilta sen ostin. Vähän turhan vaikea katumoottoriksi kun ruttua oli melkein 14.
Edelin Torker imari on viellä jäljellä siitä,vaihdoin Holleyn strip dominatorin jonka väitettiin olevan paras yksitaso imari cleveen.
Edelin Torker imari on viellä jäljellä siitä,vaihdoin Holleyn strip dominatorin jonka väitettiin olevan paras yksitaso imari cleveen.
Re: missä on teho clevet ?
Tarkoitat varmaan Markon Roadsport V8 -luokan autoa.Fastback kirjoitti:muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti???
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: missä on teho clevet ?
vanhoja kun kaivellaan niin kuka se kuski oli joka muutti ruotsiin jo ennenkö osa harrastajista oli syntynykkään. ajeli ihan omilla lukemillaan 351 c ja joku väästpäkki..
neljä päivää ollu melkeen mielessä se nimi mutta ei vaan sytytä nyt..
neljä päivää ollu melkeen mielessä se nimi mutta ei vaan sytytä nyt..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: missä on teho clevet ?
Fastback tarkoittanee Pertin DTM Mustangia, siinähän oli alun perin (kone tietääkseni vielä olemassa) Ford Racing 302 Windsori terästettynä Yetesin kansilla ja Kinslerin 8 torvisella EFI systeemeillä. No joo onhan Yetesin kannet vähän niin kuin Clevelandin kansien jälkeläiset.Arto65FB kirjoitti:Tarkoitat varmaan Markon Roadsport V8 -luokan autoa.Fastback kirjoitti:muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti???
Markolla on siten puhdas 351 C avo Foxin keskellä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: missä on teho clevet ?
Tarkoitatko Reijo Rauhalaa?Galaxie61 kirjoitti:vanhoja kun kaivellaan niin kuka se kuski oli joka muutti ruotsiin jo ennenkö osa harrastajista oli syntynykkään. ajeli ihan omilla lukemillaan 351 c ja joku väästpäkki..
neljä päivää ollu melkeen mielessä se nimi mutta ei vaan sytytä nyt..
Etelä Suomessa pyörii yksi Reijon tekele 67 HT 351 C, + Toploder w/Hurst V-gate 2 in line sifter, + 9". Kaverini osti auton joskus 90 luvun alkupuolella. Joku oli lähes räjäyttänyt koneen mutta ei kuitenkaan koska neli-pulttinen lohko oli vahvistettu vielä tukisilloilla. Perän 9" murikka oli kyläkin halki.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: missä on teho clevet ?
Ei kyl mä tarkotin Heinosen rata mossea. Samaan hengenvetoon sanottakoot, että en edes muistanut Ala-Nisulan avokasta.Arto65FB kirjoitti:Tarkoitat varmaan Markon Roadsport V8 -luokan autoa.Fastback kirjoitti:muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti???
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: missä on teho clevet ?
Mexico65 kirjoitti:Tarkoitatko Reijo Rauhalaa?Galaxie61 kirjoitti:vanhoja kun kaivellaan niin kuka se kuski oli joka muutti ruotsiin jo ennenkö osa harrastajista oli syntynykkään. ajeli ihan omilla lukemillaan 351 c ja joku väästpäkki..
neljä päivää ollu melkeen mielessä se nimi mutta ei vaan sytytä nyt..
Etelä Suomessa pyörii yksi Reijon tekele 67 HT 351 C, + Toploder w/Hurst V-gate 2 in line sifter, + 9". Kaverini osti auton joskus 90 luvun alkupuolella. Joku oli lähes räjäyttänyt koneen mutta ei kuitenkaan koska neli-pulttinen lohko oli vahvistettu vielä tukisilloilla. Perän 9" murikka oli kyläkin halki.
tuttu nimi tuokin mutta nyt on kyseessä eri mies. kerron heti kun saan nimen mieleeni

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: missä on teho clevet ?
DTM Mussessa käytettiin kahta moottoria:Mexico65 kirjoitti:Fastback tarkoittanee Pertin DTM Mustangia, siinähän oli alun perin (kone tietääkseni vielä olemassa) Ford Racing 302 Windsori terästettynä Yetesin kansilla ja Kinslerin 8 torvisella EFI systeemeillä. No joo onhan Yetesin kannet vähän niin kuin Clevelandin kansien jälkeläiset.Arto65FB kirjoitti:Tarkoitat varmaan Markon Roadsport V8 -luokan autoa.Fastback kirjoitti:muistikuvia. Mites tuon Heinosen Pertin ratamusse? Onko siinä cleveland pohjainen motti???
Markolla on siten puhdas 351 C avo Foxin keskellä.
MOOTTORI 1 (alkuperäinen DTM kone)
-5.0 SVO lohko (302ci)
-Yates kannet (CR 10:1)
-Kinslerin imusarja
-EFI-Technology moottorinohjaus
-Petersen dry sump
-n.550hp
MOOTTORI 2 (nyk. omistajan kone)
-336ci SVO/Fontana lohko
-AFR225 kannet (CR 13:1)
-C&S 800cfm billet spraybore kaasutin
-Aviaid Dry Sump
-n.550hp
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: missä on teho clevet ?
Toi HT majaili jokus, 90-luvun alkupuolella, tossa Lohjan aseman kulmilla. Katosi sitten jälkiä jättämättä näiltä kulmilta.Mexico65 kirjoitti:Tarkoitatko Reijo Rauhalaa?Galaxie61 kirjoitti:vanhoja kun kaivellaan niin kuka se kuski oli joka muutti ruotsiin jo ennenkö osa harrastajista oli syntynykkään. ajeli ihan omilla lukemillaan 351 c ja joku väästpäkki..
neljä päivää ollu melkeen mielessä se nimi mutta ei vaan sytytä nyt..
Etelä Suomessa pyörii yksi Reijon tekele 67 HT 351 C, + Toploder w/Hurst V-gate 2 in line sifter, + 9". Kaverini osti auton joskus 90 luvun alkupuolella. Joku oli lähes räjäyttänyt koneen mutta ei kuitenkaan koska neli-pulttinen lohko oli vahvistettu vielä tukisilloilla. Perän 9" murikka oli kyläkin halki.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey