Corral ja V8
Valvoja: Ville K
En tiedä mistä Rauno tuon 69 Yenko Nova 427 suoritusarvot on saanut.
Minä löysin nämä arvot.
But with less weight than either -- even less than a 427 Corvette -- the L72 Yenko Nova was probably the fastest automobile Don Yenko ever offered.
Performance:(Yenko) 427/425: 0-60 mph in 4.7 seconds. 1/4 mile in 13.2 seconds @ 103 mph.
Vastaavasti ripein Mustangi lienee Boss 351
Performance:
(Boss 351) 351/330: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 102 mph.
69 Mustangeja
Performance:
(Super Cobra Jet) 428/335: 0-60 in 5.7 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 103mph.
(Boss 429) 429/375: 0-60 in 6.8 sec, 1/4 mile in 14.0 sec @ 103mph.
67 ShelbyGT 500
Performance:
(Shelby GT500) 428/355: 0-60 in 6.2 sec, 1/4 mile in 14.6 sec @ 99mph.
Lähde.
http://www.musclecarclub.com
Eri lähteistä saadut tiedot valitettavasti poikkeavat toisistaan huomattavasti. Suorituskyky mittauksia kun on tehty erilaisilla välityksillä, -renkailla ja- radoilla. No on ne kuitenkin sinne päin.
Minä löysin nämä arvot.
But with less weight than either -- even less than a 427 Corvette -- the L72 Yenko Nova was probably the fastest automobile Don Yenko ever offered.
Performance:(Yenko) 427/425: 0-60 mph in 4.7 seconds. 1/4 mile in 13.2 seconds @ 103 mph.
Vastaavasti ripein Mustangi lienee Boss 351
Performance:
(Boss 351) 351/330: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 102 mph.
69 Mustangeja
Performance:
(Super Cobra Jet) 428/335: 0-60 in 5.7 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 103mph.
(Boss 429) 429/375: 0-60 in 6.8 sec, 1/4 mile in 14.0 sec @ 103mph.
67 ShelbyGT 500
Performance:
(Shelby GT500) 428/355: 0-60 in 6.2 sec, 1/4 mile in 14.6 sec @ 99mph.
Lähde.
http://www.musclecarclub.com
Eri lähteistä saadut tiedot valitettavasti poikkeavat toisistaan huomattavasti. Suorituskyky mittauksia kun on tehty erilaisilla välityksillä, -renkailla ja- radoilla. No on ne kuitenkin sinne päin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Hyvä Jyri! arvelinkin että että jostain löytyy jonkinlaista
tietoa kyseisten aikalaisten suorituskyky mittauksista
hyvät kurioseetit Novastakin koska tänä päivänäkin
12-13 sec on hyvä aika mille tahansa katuautolle katurenkailla tänäkin
päivänä saati slickseillä yms muilla keinoilla tänään tehdään..
tekivät tehtaallakin jossain vaiheessa Novasta nopeemman kuin
Corveten varttimaililla mutta kyseiset aikalaiset ovat kaikki
mielenkiintoisia silti !
tietoa kyseisten aikalaisten suorituskyky mittauksista
hyvät kurioseetit Novastakin koska tänä päivänäkin
12-13 sec on hyvä aika mille tahansa katuautolle katurenkailla tänäkin
päivänä saati slickseillä yms muilla keinoilla tänään tehdään..
tekivät tehtaallakin jossain vaiheessa Novasta nopeemman kuin
Corveten varttimaililla mutta kyseiset aikalaiset ovat kaikki
mielenkiintoisia silti !
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Ilmoitin Yenko-Nova-427:n arvot siten kuin sanottiin uusimmassa V8:ssa, "matalia 13 sek"-tyyliin. Tuon 12.48 sek 1/4-mailille vihreälle Europalle ilmoitti minulle Arto Sandberg, kun tapasin Am Car Showssa kun tuo vihreä oli siellä näytillä. Mutta tuolloinen moottori 351HO (tuskin oli vakio) siirrettiin toiseen autoon eli 71-mach:iin, en tiedä, miten on sen jatkokohtalot.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mittaustulokset ovat todellakin riippuvaisia mittausolosuhteista ja auton spekseistä. Käsitykseni mukaan Boss 351 sijoittuu varttimaili ajoissa '69 ja '70 boss 429:en väliin juurikin 13,9 s ajallaan, olisikos sitten '70 boss mennyt 13,8 tms. Haen alan julkaisun kunhan löydän. Vakio 429 bossilla potkittiin matalia 12s aikoja pelkillä peltisarjoilla, avarammalla putkistolla, isommalla kaasarilla ja alusta muutoksilla. Boss 429:ssä on melkoisesti potentiaalia ja konetta käytettiin boss 429 autoissa puoli teholla. '70-luvun alussa mm. holman & moody otti, nokan, kaasarin ja imusarjan vaihdolla yli 650 hv std. alakertaisesta boss 429:stä.457 kirjoitti:Vastaavasti ripein Mustangi lienee Boss 351
Performance:
(Boss 351) 351/330: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 102 mph.
69 Mustangeja
Performance:
(Super Cobra Jet) 428/335: 0-60 in 5.7 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 103mph.
(Boss 429) 429/375: 0-60 in 6.8 sec, 1/4 mile in 14.0 sec @ 103mph.
67 ShelbyGT 500
Performance:
(Shelby GT500) 428/355: 0-60 in 6.2 sec, 1/4 mile in 14.6 sec @ 99mph.
Eri lähteistä saadut tiedot valitettavasti poikkeavat toisistaan huomattavasti. Suorituskyky mittauksia kun on tehty erilaisilla välityksillä, -renkailla ja- radoilla. No on ne kuitenkin sinne päin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Kerroppas mitä nuo autot painaa niin voin tehdä vertilua omaan autoonFastback kirjoitti:Mittaustulokset ovat todellakin riippuvaisia mittausolosuhteista ja auton spekseistä. Käsitykseni mukaan Boss 351 sijoittuu varttimaili ajoissa '69 ja '70 boss 429:en väliin juurikin 13,9 s ajallaan, olisikos sitten '70 boss mennyt 13,8 tms. Haen alan julkaisun kunhan löydän. Vakio 429 bossilla potkittiin matalia 12s aikoja pelkillä peltisarjoilla, avarammalla putkistolla, isommalla kaasarilla ja alusta muutoksilla. Boss 429:ssä on melkoisesti potentiaalia ja konetta käytettiin boss 429 autoissa puoli teholla. '70-luvun alussa mm. holman & moody otti, nokan, kaasarin ja imusarjan vaihdolla yli 650 hv std. alakertaisesta boss 429:stä.457 kirjoitti:Vastaavasti ripein Mustangi lienee Boss 351
Performance:
(Boss 351) 351/330: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 102 mph.
69 Mustangeja
Performance:
(Super Cobra Jet) 428/335: 0-60 in 5.7 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 103mph.
(Boss 429) 429/375: 0-60 in 6.8 sec, 1/4 mile in 14.0 sec @ 103mph.
67 ShelbyGT 500
Performance:
(Shelby GT500) 428/355: 0-60 in 6.2 sec, 1/4 mile in 14.6 sec @ 99mph.
Eri lähteistä saadut tiedot valitettavasti poikkeavat toisistaan huomattavasti. Suorituskyky mittauksia kun on tehty erilaisilla välityksillä, -renkailla ja- radoilla. No on ne kuitenkin sinne päin.

Nämä erinnäisistä lähteistä:
- 1971 boss 351 1615 kg eli 3560 lb
- 1969 boss 429 1755 kg eli 3870 lb
- 1970 boss 429 1601 kg eli 3530 lb
Lähteistä riippuen boss 9:t painavat 1549 - 1755 kg -> 1650 kg voisi olla sopiva paino. Saattaa olla kuiva & märkä painot sekaisin em. painoissa, tuollaisia löytyi.
t: Fastback
- 1971 boss 351 1615 kg eli 3560 lb
- 1969 boss 429 1755 kg eli 3870 lb
- 1970 boss 429 1601 kg eli 3530 lb
Lähteistä riippuen boss 9:t painavat 1549 - 1755 kg -> 1650 kg voisi olla sopiva paino. Saattaa olla kuiva & märkä painot sekaisin em. painoissa, tuollaisia löytyi.
t: Fastback
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tämmöinen löytyi MuscleCar Reviewin "25 Fastest Fords" artikkelista.
pekiaalit;
'65 Shelby 427 12.20 / 118 (slicksit)
'70 Boss 429 12.30 / 112 (slicksit)
Enenmpi tai vähempi vakiot;
1) '62 Shelby Cobra 260.......12,90 @ 114..........4 spd.
2) '66 Shelby Cobra 427.......13,20 @ 110..........4 spd.
3) '68 Cougar XR7 GTE 428...13,23 @ 103,39.....C6
4) '69 Boss 429....................13,27 @ 107..........4 spd.
5) '70 Torino Cobra 429 scj...13,30 @ 106..........4 spd.
6) '71 Torino Cobra 429 scj...13,30 @ 106..........4 spd.
7) '71 Mach 1 429 cj............13,40 @ 105...........C6
8 ) '63 Marauder S-55 427....13,40 @ 105,7........4 spd.
9) '70 Boss 302....................13,43 @ 103,22.......4 spd.
10) '68 Mustang 428..............13,56 @ 105,62......4 spd.
11) '63 Galaxie 500 2dht 427..13.60 @ 107..........4 spd.
12) '69 Mach 1 428................13,69 @ 103,4........C6
13) '70 Mach 1 428................13,80 @ 103...........4 spd.
14) '71 Boss 351...................13,80 @ 104...........4 spd.
15) '65 Shelby AC Cobra 427..13,80 @ 106..........4 spd.
16) '64 Shelby AC Cobra 289..13.80 @ 112..........4 spd.
17) '69 Shelby GT500 428.......13,87 @ 104,52.....4 spd.
18 ) '69 Cougar ht 428cj.........13,93 @ 102,38.....4 spd.
19) '69 Cyclone 428cj.............13,94 @ 100,89......C6
20) '69 Fairlane Cobra 428......13,96 @ 101..........C6
21) '64 Galaxie 500 2dht 427...13,96 @ 106,80.....4 spd.
22) '70 Cyclone Spoiler 429scj..13,97 @ 100........4 spd.
23) '66 Comet Cyclone 390......13,98 @ 103,8......C6
24) '65 Mustang ht GT 289.......14,00 @ 100.........4 spd.
Nyt Janne260 voi röyhistellä rintaa...
Nämä ovat oman aikansa tuloksia ja niiden paikkansapitävyydestä voi kiistellä. Em. aikojen takaa löytyy Dyno Donia, Gas Rhondaa, Hubert Plattia jne. Ajat edustavat varmaan optimisuorituksia, huonolla lähdöllä tulee helposti sekunti lisää aikaan.
Pieni kannanotto manuaali vs. automaatti keskusteluun myös...
pekiaalit;
'65 Shelby 427 12.20 / 118 (slicksit)
'70 Boss 429 12.30 / 112 (slicksit)
Enenmpi tai vähempi vakiot;
1) '62 Shelby Cobra 260.......12,90 @ 114..........4 spd.
2) '66 Shelby Cobra 427.......13,20 @ 110..........4 spd.
3) '68 Cougar XR7 GTE 428...13,23 @ 103,39.....C6
4) '69 Boss 429....................13,27 @ 107..........4 spd.
5) '70 Torino Cobra 429 scj...13,30 @ 106..........4 spd.
6) '71 Torino Cobra 429 scj...13,30 @ 106..........4 spd.
7) '71 Mach 1 429 cj............13,40 @ 105...........C6
8 ) '63 Marauder S-55 427....13,40 @ 105,7........4 spd.
9) '70 Boss 302....................13,43 @ 103,22.......4 spd.
10) '68 Mustang 428..............13,56 @ 105,62......4 spd.
11) '63 Galaxie 500 2dht 427..13.60 @ 107..........4 spd.
12) '69 Mach 1 428................13,69 @ 103,4........C6
13) '70 Mach 1 428................13,80 @ 103...........4 spd.
14) '71 Boss 351...................13,80 @ 104...........4 spd.
15) '65 Shelby AC Cobra 427..13,80 @ 106..........4 spd.
16) '64 Shelby AC Cobra 289..13.80 @ 112..........4 spd.
17) '69 Shelby GT500 428.......13,87 @ 104,52.....4 spd.
18 ) '69 Cougar ht 428cj.........13,93 @ 102,38.....4 spd.
19) '69 Cyclone 428cj.............13,94 @ 100,89......C6
20) '69 Fairlane Cobra 428......13,96 @ 101..........C6
21) '64 Galaxie 500 2dht 427...13,96 @ 106,80.....4 spd.
22) '70 Cyclone Spoiler 429scj..13,97 @ 100........4 spd.
23) '66 Comet Cyclone 390......13,98 @ 103,8......C6
24) '65 Mustang ht GT 289.......14,00 @ 100.........4 spd.
Nyt Janne260 voi röyhistellä rintaa...

Pieni kannanotto manuaali vs. automaatti keskusteluun myös...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Voihan tässä muutkin röyhistellä.
Eipä olihan 289 HP moottori lähes peltisarjojen mallisine valusarjoineen ja kovilla nostimilla ihan kiertävä paketti ja teho/paino suhde kohtuullinen, mutta silti tuntuis lista edessä vähän lyhyeltä.
Eipä tullut aikoinaan kelloa vastaan koskaan ajettua, mutta liikennevaloista lähdettäessä pärjäsi näillä kulmilla kyllä. Teho/painosta kertoo jotain, että 3 l capri lähti huomattavsti nopeammin liikkeelle, mutta rinnakkain oltiin jo vähän korttelin puolivälin jälkeen.
Mites fastbackin prosenttimustangi edistyy? Onko jo kohta liikenteessä?

Eipä tullut aikoinaan kelloa vastaan koskaan ajettua, mutta liikennevaloista lähdettäessä pärjäsi näillä kulmilla kyllä. Teho/painosta kertoo jotain, että 3 l capri lähti huomattavsti nopeammin liikkeelle, mutta rinnakkain oltiin jo vähän korttelin puolivälin jälkeen.
Mites fastbackin prosenttimustangi edistyy? Onko jo kohta liikenteessä?
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Samaa mieltä, lista on lyhyt ja tuskin kukaan Tauno Tasalatva vetäisee tehdasvakiolla '65 289 GT Mustangilla 14.00 aikaa varttimaililla. Totuuden nimissä joku 15.00 sekuntia voisi olla realistisempi. 14.00 sekunnin aika on ajettu Car Driver lehdessä numerossa 10/'64. Jos joltain se löytyy niin auton speksit kuten perävälitys, renkaat jne. selvinevät sieltä. Todennäköisesti puikoissa on ollut Dyno Don tms. ja nippu tehtaan insinöörejä säätämässä autoa.mach1 kirjoitti:Voihan tässä muutkin röyhistellä.Eipä olihan 289 HP moottori lähes peltisarjojen mallisine valusarjoineen ja kovilla nostimilla ihan kiertävä paketti ja teho/paino suhde kohtuullinen, mutta silti tuntuis lista edessä vähän lyhyeltä.
Eipä tullut aikoinaan kelloa vastaan koskaan ajettua, mutta liikennevaloista lähdettäessä pärjäsi näillä kulmilla kyllä. Teho/painosta kertoo jotain, että 3 l capri lähti huomattavsti nopeammin liikkeelle, mutta rinnakkain oltiin jo vähän korttelin puolivälin jälkeen.
Mites fastbackin prosenttimustangi edistyy? Onko jo kohta liikenteessä?
Mustangi edistyy, prosentteja ei ole näkynyt. Auto on nyt maalissa, paljon on töitä jäljellä ja ensiviikko kuluu aamusta iltaan tallilla. Jos kaikki menee kuten on suunniteltu niin ensikesänä pitäisi Mach olla sisäänajossa. Melkoinen savotta siinä on ollut, peltitöitä on piisannut ihan tarpeeksi. Viimeinen Florida auto mihin käteni työnnän. Välillä vitutus oli sitä luokkaa että teki mieli polttaa koko auto. Sitkeästi vaan perse edellä puuhun, niin kyllä se sieltä tulee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
[quote="
Mustangi edistyy, prosentteja ei ole näkynyt. Auto on nyt maalissa, paljon on töitä jäljellä ja ensiviikko kuluu aamusta iltaan tallilla. Jos kaikki menee kuten on suunniteltu niin ensikesänä pitäisi Mach olla sisäänajossa. Melkoinen savotta siinä on ollut, peltitöitä on piisannut ihan tarpeeksi. Viimeinen Florida auto mihin käteni työnnän. Välillä vitutus oli sitä luokkaa että teki mieli polttaa koko auto. Sitkeästi vaan perse edellä puuhun, niin kyllä se sieltä tulee.[/quote]
Säästä vielä hermoja konttorilla käyntiä ja prosenttilaskua varten - jos huomaavat, että tekniikka on vaihtunut. Tuli tuossa yhtenä iltana lueskeltua mistä niitä kertyy.
Mustangi edistyy, prosentteja ei ole näkynyt. Auto on nyt maalissa, paljon on töitä jäljellä ja ensiviikko kuluu aamusta iltaan tallilla. Jos kaikki menee kuten on suunniteltu niin ensikesänä pitäisi Mach olla sisäänajossa. Melkoinen savotta siinä on ollut, peltitöitä on piisannut ihan tarpeeksi. Viimeinen Florida auto mihin käteni työnnän. Välillä vitutus oli sitä luokkaa että teki mieli polttaa koko auto. Sitkeästi vaan perse edellä puuhun, niin kyllä se sieltä tulee.[/quote]
Säästä vielä hermoja konttorilla käyntiä ja prosenttilaskua varten - jos huomaavat, että tekniikka on vaihtunut. Tuli tuossa yhtenä iltana lueskeltua mistä niitä kertyy.
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
No ei tossa nyt suurempia muutoksia ole kuin moottori ja vaihteisto. Alusta on isolohkospeksien mukainen tehtaalta tilatuista optioista johtuen, kuten 351c, ilmastointi ja competition suspension package, joten alusta pysynee samana. Katsastusviranomaisiin on oltu yhteydessä ja vihreää valoa on näytetty, eihän tässä ole muuta kuin moottorin ja vaihteiston vaihto kyseessä. Ei tämä korinvaihto projekti ole tai muutakaan auton identiteettiä ei olla muuttamassa. Puhtaat jauhot pussissa ja kotiasiat kunnossa, niin katsastussetäkin tuntuu mukavalta.mach1 kirjoitti:Säästä vielä hermoja konttorilla käyntiä ja prosenttilaskua varten - jos huomaavat, että tekniikka on vaihtunut. Tuli tuossa yhtenä iltana lueskeltua mistä niitä kertyy.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3