do diin laita kans tämmöne CEE KUUS tosi hyvä rajoittimena.Galaxie61 kirjoitti:1969 kirjoitti:Odotettavissa on, että suurimmasta osasta yksilevykytkimiä tulee kulutustavaraa kun mennään yli 500hv:n. Itse kokeilisin HHP:ltä Fidanzan järeän pään yksilevyä, koska speksit antavat odottaa yli 600hv:n kestoa.
Itse olen kuluttanut nopeasti loppuun dual frictionin, heti kun tuli hiukan voimaa taakse. Futurage on kuluttanut kytkimen kesässä ainakin Zoomilta, Centerfocelta ja Andersonilta (hi rev). Olikohan muitakin? Hälle tulee Fidanzan järeämpi yksilevy ensikesäksi. Itselläni street twin.
-Janne
no voi prkl. täytyy vissiin alkaa tekemään cee kuutosta![]()
ajoin viimekesänä autoa jossa oli tollanen tuplalevy kytkin ja hieman haisi luistavalta kun tallas kaasua kunnolla
Ehdotuksia kytkimeksi?
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Njaah, ei se puoli tuumaa aivan valtavasti ole, mutta tietysti ulkokehällä vaikutus on isompi. Näppituntuma kyllä sanoisi, että menee savuna ilmaan tuokin. Villellä on ollut sekä RAM, että Centerforce ja molemmat kulahtivat kutakuinkin yhtä nopsaan. Sitten vielä nuo kaasut päälle. Sanoisin kyllä, että joku katukelponen kaksilevy alkaa olla paikallaan. Modernit materiaalit auttavat asiaa, mutta pinta-ala on edelleen paras valtti, koska kitkapinta ja lämmönjohtokyky kasvavat molemmat. Isossa tuplalevyssä on tuplasti parempi pito ilman kikkailuja. Hintaa tulee se reilu tonni, mutta ei noita yksilevyjä montaa kesää tarvitse siihen hintaan vaihtaa, varsinkin jos laskee tavallaan turhalle räpeltämiselle jotain hintaa.Galaxie61 kirjoitti:11 tuumaa on halkaisija. tuo edellinen (r.i.p) asetelma oli merkkiä ram 2800 lbs. luisti ilosesti isolla vaihteella kun sopivilla kierroksilla tallas kaasupoljinta1969 kirjoitti:Isolohkon kytkinlevy ja paineasetelma lienevät isommalla halkaisijalla kuin pikkulohkon? Kytkimen kapasiteetti kasvaa halkaisijan neliössä, koska pinta-ala ratkaisee. Eli en ottaisi tuskaa liikaa etukäteen.Galaxie61 kirjoitti:
tuli tilailtua semmonen kaasupullokin. toivottavastii tolla centerforcella edes yhden kesän pääsee, jos varovasti ajelee..
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Kuinkas muuten kun noissa kaksilevyisissä malleissa näyttäisi paketista tulevan huomattavasti "korkeampi", käykö nämä setit normaalin kytkinhaarukan kera? "Matalammat" painelaakerit, vai miten asia on hoidettu?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Mexico65 kirjoitti:
Kytkin?
Uskallan suositella seuraavaa, Centerforce Dual-Friction ,
+1
Kaksi vuotta vuotta moisella ajelleena, ei voi muuta kuin suositella.
Kevyempi kuin vakio ja stripilläkin katuslikseillä pelittää +600nm väännöillä...
Olis mahdollisesti yksi T-5 perässä ollut Dual-Friction tutulla ylimääräisenä jos jotain kiinnostaa?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Onko kenelläkään Specin kytkimistä minkäänlaisia kokemuksia?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Näistä olen lukenut että näillä saa voimansiirron rikki. Ainakin Spec 3:lla oli saatu t-5 rikki kiusattua. MOmenttia pitää kestää, mutta hieman pitää kuitenkin luistaa, varsinkin jos kumit on sellaista mallia ettei luista.Lauri kirjoitti:Onko kenelläkään Specin kytkimistä minkäänlaisia kokemuksia?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
No eikös tuo ole hyvä asia, noin niinkuin kytkintä ajatellen
Onkohan nuo millaisia käyttömukavuudeltaan? Ei nyt ehkä ihan stg 3 tartte olla, 2+ vaikka niin on vielä perinteisen mallinen levy. Noi kuusilapaset vaikuttaa liian kisakytkimiltä meikäläiselle.
Onkohan nuo millaisia käyttömukavuudeltaan? Ei nyt ehkä ihan stg 3 tartte olla, 2+ vaikka niin on vielä perinteisen mallinen levy. Noi kuusilapaset vaikuttaa liian kisakytkimiltä meikäläiselle.
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Specin kytkimistä olen lueskellut positiivisiä käyttökokemuksia netistä, mutta en tunne ketään joka olisi itse kokeillut.
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Pientä edistystä tälläkin rintamalla. Centerforcen DFX kytkinsetti odottamassa ja tämän kaveriksi Fidanzan alukiekko. Alukardaani kävi "putkenvaihdossa" KoMetilla ja samalla uusittiin ristikot ja tasapainotus tietty. Putki on nyt pari miliä paksumpaa, saa nähdä kuin kävi painon verrattuna rautaiseen. Jonkinlaista suojaa varpaille "räjähtävältä" vakiolta alukytkinkopalta ajattelin saavani "vuoraamalla" kardaanitunnelin kopan kohdalta 3mm rosterilevyllä. Tämä vielä vaiheessa, kaavat tehty ja aihiot leikattu, sovitus-/muokkausvaihe menossa.
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Kardaanitunnelin "suojausvuoraus" muuttui idean iskiessä kytkinkopan vuoraamiseen. Varmaan ihan tyhmä idea, mutta jos se tuonne sopii, ei kait tuosta haittaakaan ole?



Ei muuten sovi Fordin HD:n tahi King Cobran kans, Centerforcen asetelma (vaikkakin Valeon tekele sekin?!) on sen verta "pienempi", että sopii.



Ei muuten sovi Fordin HD:n tahi King Cobran kans, Centerforcen asetelma (vaikkakin Valeon tekele sekin?!) on sen verta "pienempi", että sopii.