1966 PONIN OHJAUSKULMAT
1966 PONIN OHJAUSKULMAT
Kaksi viikkoa sitten ostin 1966 HT Ponin. Kaiken nähnyt Tamma pantiin pikaiseen alapäähuoltoon. HD jouset ja KONIn säädettävät ympäri, uretaani puslat jne. Etupyörät osoittaa mihin sattuu, alatukivarren säädöt eivät riitä. Onko OK säätää ylätukivarsia prikoilla? Enta SHELBY muutokset ? Tamma on ollut kovassa käytössä, taka lokarit on kumia täynnä.
1966 HT 347 Stroker
Well, Jyxissä uretaania on jokainen muu pusla paitsi takajousten etummaiset ja etuvakaajan runkopuslat muistaakseni, hyvin tuolla ajelee...
Pyöränkulmat (caster, camber) nimenomaan säädetään ylätukivarren ja iskaritornin väliin laitettavilla prikoilla. Kaikki huollot ei tee, mutta esim. Hesassa Ruskeasuon Neste tekee mielellään.
Pyöränkulmat (caster, camber) nimenomaan säädetään ylätukivarren ja iskaritornin väliin laitettavilla prikoilla. Kaikki huollot ei tee, mutta esim. Hesassa Ruskeasuon Neste tekee mielellään.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tämä siis 64½-66 malleissa. Uudemmissa säätö tapahtuu epäkeskulevyn avulla.Pyöränkulmat (caster, camber) nimenomaan säädetään ylätukivarren ja iskaritornin väliin laitettavilla prikoilla. Kaikki huollot ei tee, mutta esim. Hesassa Ruskeasuon Neste tekee mielellään.
Ja PU:ta on munkin jousituksessa - liekö tuo jousta jo rungostaan, siihen vaivaan auttaa onneksi hieman ratakiskon pätkät ja mikkiliima.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Re: 1966 PONIN OHJAUSKULMAT
[quote="MONTTU"]Etupyörät osoittaa mihin sattuu, alatukivarren säädöt eivät riitä. Onko OK säätää ylätukivarsia prikoilla? Enta SHELBY muutokset ? [quote]
65-66 Camber ja Caster säädetään nimenomaan vain niillä prikoilla. Ei siitä alatukivarren etutuesta, eli strut rodista. Kaikki säätäjät eivät ole innostuneita availemaan niitä ylätukivarsien pultteja. Jos sellaisen löydät, niin sopivat kulmat
Camber 0 tai jos tykkäät lähennellä kurveja, niin -0,5 astetta.
Caster 2-3 astetta, tai niin paljon kun saatte, jos hauperia piisaa parkkipaikalla kääntelyyn
Toe-in 1/16-3/16", elikkäs säädetään raidetangon päiden väliputkea kiertämällä.
Entä Arning-muutos? Juu kyllä.
65-66 Camber ja Caster säädetään nimenomaan vain niillä prikoilla. Ei siitä alatukivarren etutuesta, eli strut rodista. Kaikki säätäjät eivät ole innostuneita availemaan niitä ylätukivarsien pultteja. Jos sellaisen löydät, niin sopivat kulmat
Camber 0 tai jos tykkäät lähennellä kurveja, niin -0,5 astetta.
Caster 2-3 astetta, tai niin paljon kun saatte, jos hauperia piisaa parkkipaikalla kääntelyyn
Toe-in 1/16-3/16", elikkäs säädetään raidetangon päiden väliputkea kiertämällä.
Entä Arning-muutos? Juu kyllä.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 02 Helmi 2007, 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhoissa Shop Manuaaleissahan on maininta noisa ohjauskulmien arvoista, mutta ne arvot on tarkoitettu 60-lukuisille rättirenkaille.
Siksipä kannattaa ennemmin käyttää juuri esim Arto65FB:n oheistamia arvoja. Ja mikäli tosiaan lähdet ajettavuutta hakemaan, niin tee ihmeessa ylätukivarsien madallusoperaatio.
Siksipä kannattaa ennemmin käyttää juuri esim Arto65FB:n oheistamia arvoja. Ja mikäli tosiaan lähdet ajettavuutta hakemaan, niin tee ihmeessa ylätukivarsien madallusoperaatio.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Yhäkin palaisin tuohon loistavaan alustaspektaakkeliin.64puolikas kirjoitti:Owner`s manual sanoo toe-inniksi 9/32". Onkohan se nykyrenkaille sopiva arvo? Mää niistä ominaisuuksista, mutta kallis renkas ei sais kuluu...
Jos ette omista tuota kyseistä lehteä niin koittakaa hommata se.
Ainakin omassa ex-´64½HT:ssa aurausta oli noin 3,5mm ja se toimi.
-Jukka-
Kysys tuolta:jaro55 kirjoitti:Löytyiskö keltään tuota alustaspesiaalia kopiona tai skannattuna.Omasta -65:sta tällä hetkellä etupää osina ja nyt olisi oiva hetki tehdä noita muutoksia.Niin kesällähän pitäs olla auto ajossa mutta kun homma karkaa käsistä niin...
corral@mustangclub.fi
Mä luulen että päätoimittaja hoitaa sen nimellistä korvausta vastaan??
-Jukka-