-98 Gt moottorinohjaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

TPN kirjoitti:Tätä menoa tulee uniinkin jotain säätimiä ja pumppuja.. :)

Näkyy tuo munkin aapinen käskevän purkaa öljypohjan pois kun irrottaa jakopäänkopan, mutta ei mulle kyllä tulis mieleenkään moinen. Mutta tuosta polttoaineen syötöstä ei juurikaan ole kerrottu.. On noista manuaaleista joskus apua mutta kyllä monesti paremmin pärjää maalaisjärjellä ja kokeilemalla. Ihmisten tekemiä vehkeitä noi onneks on. :)

Tai sitten täytyy olla ihan oikea Fordin tekemä korjauskirja, se on eri juttu.

Juu, näin se on.Johan tätä taas jauhettiinkin..koskas muuten meinaat heittää Pi kannet ja imusarjan kiinni, etkös maininnut
tuossa aiemmin että moiset herkut tallista löytyvät??Mun taas pitäisi saada se perävälitys vaihdettua, alustan päivitystä
ja ja ja....
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

No pitäis saada ne nokka-akselit suomeen ja se Sniper homma toimimaan niin sitten alottelen..

niin ja kun pitää aina välillä kulkea johonkin niin olen sitten moottoripyörän varassa joten vähän sois kelien lampiävän, tänään -18 aamulla...

Mä olen miettiny iskarien uusimista, mutta ei ainakaan etupäässä ollu vielä mitään sanomista kun viikonloppuna vaihdoin iskarin yläpäät säädettäviin.. Takana on puslat kaikki uretaania eikä valittamista, vaikka jossain sanotaankin että niitä ei pitäis käyttää.

Välityken vaihto tosiaan kannattaa!
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

pokkinen kirjoitti:Onkos kukaan laittanut pelkästään näitä vaparikittejä (Cold Air Intake + SCT tune valmis-softa)
Myyjästä riippuen lupaavat 25-40 heppaa pelkällä vaparisuodattimella ja valmis-softalla. Onko pelkkää myyntimiespuhetta ja persdyno ei huomaa mitään muutosta ?

Mites nuo bensan oktaaniluvut tuolla jenkeissä ? onko siellä tosiaan 87 oktaaninen normibensaa, vai onko siellä jotkut eri standardit ? eikös suomi-bensa ole kuitenkin 95 okt
Näissä tune-ohjelmissa saa valita mille oktaaniluvulle "tuunaus" koodataan. (87,89,91,92,93)

...tää meni vähän offtopic, mutta lähelle otsikkoa kuitenkin :D
Tuossapa noita Steedan toteutuksia S197:n, tuotahan pidetään yleisesti hyvin laadukkaana tavarana kun on Mustangista kysymys:


http://www.steeda.com/products/steeda_c ... ke_kit.php
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

98' vuosimallin bensanpaineen saadon saat helpoiten hoidettua niin, etta laitat 96-97' vuosimallien bensalinjat. Niin tein omaan, koska noihin voi pultata saadettavan bensanpaineen saatimen (esim. bbk jne.). 98' ei ole mahdollisuutta laittaa mitaan linjoihin kiinni, kun Forti keksi laittaa kiintean paineen saatimen, jossa ei ole mitaan saato mahiksia. Ainakin mun 98' on viela paluulinja niin se kay suoraan kiinni noihin aikasempien vuosimallien linjoihin.

Bensapumpuksi kay suoraan heittamalla Foortin (muistaakseni vihrealla koodattu) elikka SVT Focus:sen bensapumppu. Toi riittanee about 400hv tehoihin.

Omat ostin Ebaysta kohtuu edullisesti.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

No tuo on hyvä tietää! Kiitoksia
1998 GT
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Tuli ostettua 24# suuttimet niin riittää sitten polttoaine toistaseksi.
1998 GT
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Etsin myös tietoa aiheesta ja löysin sivut http://www.moates.net/index.php?cPath=63 melko edullisesti pääsee muokkaamaan alkuperäistä ohjelmaa. Toimii ennen 2005 valm. Fordeissa EEC5-4 ohjauksilla. Omassa on tyhjäkäynti seos niin rikas että pitäisi päästä säätämään.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Mikäs sen niin rikkaaksi tekee, ei kai vaan oo viritetty? :)
1998 GT
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Eihän sitä viritetty oo mutta tekiskö K&N, E303 nokka ja flowmaster peltisarjat jotain :D
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pappacosworth kirjoitti:Etsin myös tietoa aiheesta ja löysin sivut http://www.moates.net/index.php?cPath=63 melko edullisesti pääsee muokkaamaan alkuperäistä ohjelmaa. Toimii ennen 2005 valm. Fordeissa EEC5-4 ohjauksilla. Omassa on tyhjäkäynti seos niin rikas että pitäisi päästä säätämään.
Tarkennetaan vähän että EEC-4 vaihtui vitoseksi siinä 95-96 korvilla Mustangeissa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Kehuvat että sopii 86-2005 kaikkiin missä on j3 portti. Ovat laittaneet euroihin, ausseihin ym. mutta ilm. turbo malleihin ei niin hyvin sovellu.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja TPN »

Nyt alkaa olemaan käyttökokemuksia Delta Force tuningista.

Ainoa miinus on se että käydessä ei pysty säätämään, mutta muuten on kyllä erittäin toimiva systeemi, laajakaista lambdan sain vihdoin laitettua putkeen, koeajo lenkki, vähän dataloggausta ja kotiin.

Kotona läppärin ääreen, muutellaan arvoja sopivasti rikkaamman suuntaan ja avot, seokset on täyskaasulla n.12.8 koko kierrosalueella.

Seuraavaksi sitten sytytysennakkoa niin paljon että kilistää ja vähän takas... :)

Samalla tuli laitettua flektit pyörimään vähän aikasemmin niin pysyy lämmöt kurissa.

Ei se niin vaikeaa sitten ollutkaan.. :) Varmaan joku joka asiasta jotain tietää on eri mieltä, tieto lisää tuskaa..
1998 GT
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Onko kellään tietoa mikä pitäisi olla vakio suutin 5.0 cobrassa, paikalla on F1TE-D5A merkatut suuttimet. Google haku kertoisi niiden olevan 24lb suuttimet
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja koppa »

Pappacosworth kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä pitäisi olla vakio suutin 5.0 cobrassa, paikalla on F1TE-D5A merkatut suuttimet. Google haku kertoisi niiden olevan 24lb suuttimet
24lb suuttimet cobraan mun muistaaksein kuuluukin.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja 2065 »

24 lb suuttimet on cobran vakiot. Ilmamäärämittari on kuitenkin vakio eli sama kuin GT:ssä (19 lb suuttimille
"kalibroitu"). Muutos isommille suuttimille on tehty ECU:n ohjelmaan kikkailemalla.
Vastaa Viestiin