347 STROKER
347 STROKER
PÄÄTIN LAITTAA UUDEN TOPICIN KUN EDELLINEN EI KERTONUT MITÄÄN.
Musti on 1966HT 4 speed manuaalilla
Motti on:
- 1972 302 "Mexican block"
- 347 CID Ford Racing stroker kit M-6013-B347 n.10.5:1
- Ohuet Fel-Pro kansipahvit
- M-6049-Y303 FORD RACING kannet
- Comp Cams Magnum roller tip vipat
- Edelbrock Performer RPM Air Gap
- Vakio jakaja muunetulla ennakkokäyrällä ( skaala 20 astetta ) ja kärjettömäksi muunnettuna.
- Peltisarjat + 2,5" putkisto
Painiskelen nokan ja kaasarin valinnan kanssa. Kiitos Fastback kritiikistä. Olen menossa XE274 1600-5800 rpm suuntaan. Jos peli römpöttää niin siinähän römpöttää. Pääasia että parkuu kun poljetaan.
Kaasari vielä emmityttää. Airgap imusarja on vain square bore kaasareille. Jos vakuumi kävisi niin valitsisin 650CFM kaasarin. Mutta mekaanisen kanssa pitää osua tarkemmin ja luulen että 600CFM on lähinnä.
Kommentteja ????????????
Musti on 1966HT 4 speed manuaalilla
Motti on:
- 1972 302 "Mexican block"
- 347 CID Ford Racing stroker kit M-6013-B347 n.10.5:1
- Ohuet Fel-Pro kansipahvit
- M-6049-Y303 FORD RACING kannet
- Comp Cams Magnum roller tip vipat
- Edelbrock Performer RPM Air Gap
- Vakio jakaja muunetulla ennakkokäyrällä ( skaala 20 astetta ) ja kärjettömäksi muunnettuna.
- Peltisarjat + 2,5" putkisto
Painiskelen nokan ja kaasarin valinnan kanssa. Kiitos Fastback kritiikistä. Olen menossa XE274 1600-5800 rpm suuntaan. Jos peli römpöttää niin siinähän römpöttää. Pääasia että parkuu kun poljetaan.
Kaasari vielä emmityttää. Airgap imusarja on vain square bore kaasareille. Jos vakuumi kävisi niin valitsisin 650CFM kaasarin. Mutta mekaanisen kanssa pitää osua tarkemmin ja luulen että 600CFM on lähinnä.
Kommentteja ????????????
1966 HT 347 Stroker
Mun mielestä mulla ei oo autossa aivan kamala nokka, hydraulinen tosin, ja siinä toi 650 Speed Demon on osoittautunut varsin oivalliseksi kaasuttimeksi.
Tosin Carteria sanovat hyväksi peruskaasariksi, mutta itse kun olen näitä viriviri-miehiä, niin Carterin säädöt tahtovat loppua kesken.
Eli yhteenvetona siis, Carteri toimii paketista nokalle -periaatteellakin ja Demonia saa ruuvata tovin ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Kumpikin kaasutin tosin vie kaiken polttoaineen, mita tankkiin laittaa...
Tosin Carteria sanovat hyväksi peruskaasariksi, mutta itse kun olen näitä viriviri-miehiä, niin Carterin säädöt tahtovat loppua kesken.
Eli yhteenvetona siis, Carteri toimii paketista nokalle -periaatteellakin ja Demonia saa ruuvata tovin ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Kumpikin kaasutin tosin vie kaiken polttoaineen, mita tankkiin laittaa...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
- Make_O
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
- Auto: Ford Galaxie XL -68
- Paikkakunta: Siuntio
Mä ajoin muutama vuosi sitten 64 1/2 mussella 1/4 pätkän 13.06/179km/h... missä oli 302 alakerta 11.5:1 pattimännillä,292 mek.nokka,351 kannet,X-celerator imus., ja 625 Carter..renkaat oli 245/60/14 Cooper Cobrat ja 3.55 oli välitys... Aika olis varmaan menny 12 sekan puolelle kevyesti kun olis ollu slicksit alla...No siinä paketis Carter toimi ainakin ihan kohtuullisen hyvin.. Ja näin jälestä päin ajateltuna tollanen Demoni olis varmaan ollu aika ideaali kaasari vakuumi toisioilla..Kimi kirjoitti:Mun mielestä mulla ei oo autossa aivan kamala nokka, hydraulinen tosin, ja siinä toi 650 Speed Demon on osoittautunut varsin oivalliseksi kaasuttimeksi.
Tosin Carteria sanovat hyväksi peruskaasariksi, mutta itse kun olen näitä viriviri-miehiä, niin Carterin säädöt tahtovat loppua kesken.
Eli yhteenvetona siis, Carteri toimii paketista nokalle -periaatteellakin ja Demonia saa ruuvata tovin ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Kumpikin kaasutin tosin vie kaiken polttoaineen, mita tankkiin laittaa...
Noniin,
Miehen päätös on tehty ja nokka tilattu:
Compcams XE274H, Specsit sivulta:
http://www.compcams.com/Technical/Searc ... r=31-246-3
Valinta on siinä rajalla, toimiiko vai meneekö mettään. Ruutia tulee varmasti, mutta miten käy mukavan katuajelun? Manuaalilaatikko helpottaa tilannetta, mutta arvostan yli kaiken yhtä kevyen -66 Mussen ominaisuutta: aja 90 asteen risteykseen kolmosella ja kierrokset laskevat tosi alas ( alle 1000 rpm ). Suora aukeaa, nilkkaa suoraksi ja maisema alkaa vaihtua heti. Ei kakoilua eikä rykimistä. Se on Amerikkaa.
Jos moottori olisi 302 niin pieleen menisi varmasti. Uskon että strokerin 347 tuumat ja pitkä isku auttavat ystävää hädässä. Saas nähdä hakeeko setä kohta XE268h nokkaa joka pelaisi varmasti mutta ne tehot...
Lisäksi tilasin 1442-16 Magnum roller vipat ja asiaan kuuluvat hi-bleed nostajat.
Speed Demon 650 tuntuu olevan kova sana. En ole vielä valinnut. Olen niin älyttömän tyytyväinen mekaaniseen 500 Cartteriin vanhassa 4V vakio moottorissa. Kumi palaa, pyörät pyörii ja kulutus on alle 15L sadalla. Veikkan vaan että juhlat loppuu kun kireämpi nokka matalalla alipaineella astuu peliin. Speed demonissa on putsrin kiinnituspultin alla ruuvarilla säädettävä ohituskanava tyhjäkäynnin säätöä varten. Läpät pidetään aina samassa asennossa joten tyhjäkäyntipiiri on messissä myös kireän nokan aiheuttamassa onnettomassa alipaineessa. Nerokasta !!!
Soitin "Sämpy" Santalalle ja lyhyen keskustelun päätteksi päätin viedä irtomoottorin jarruhoitoon. Äijä puhuu älykkäitä ja kun palvelu on 8 tuntia/keikka niin voin jättää muutaman asian kellumaan dynotusta varten ( sytkät ja nokan ajoitus ). Väliin mahtuu 5h sisäänajo valvotuissa olosuhteissa.
Stroker kit on Härmässä kahden viikon sisällä. Tallissa hitsaan kiskoa kattoon moottorin irroittamista ja sivuun rullaamista varten ( talli on 550 pitka ja Musti on 460 ). Leveyttä löytyy onneksi 8 metriä.
Miehen päätös on tehty ja nokka tilattu:
Compcams XE274H, Specsit sivulta:
http://www.compcams.com/Technical/Searc ... r=31-246-3
Valinta on siinä rajalla, toimiiko vai meneekö mettään. Ruutia tulee varmasti, mutta miten käy mukavan katuajelun? Manuaalilaatikko helpottaa tilannetta, mutta arvostan yli kaiken yhtä kevyen -66 Mussen ominaisuutta: aja 90 asteen risteykseen kolmosella ja kierrokset laskevat tosi alas ( alle 1000 rpm ). Suora aukeaa, nilkkaa suoraksi ja maisema alkaa vaihtua heti. Ei kakoilua eikä rykimistä. Se on Amerikkaa.
Jos moottori olisi 302 niin pieleen menisi varmasti. Uskon että strokerin 347 tuumat ja pitkä isku auttavat ystävää hädässä. Saas nähdä hakeeko setä kohta XE268h nokkaa joka pelaisi varmasti mutta ne tehot...
Lisäksi tilasin 1442-16 Magnum roller vipat ja asiaan kuuluvat hi-bleed nostajat.
Speed Demon 650 tuntuu olevan kova sana. En ole vielä valinnut. Olen niin älyttömän tyytyväinen mekaaniseen 500 Cartteriin vanhassa 4V vakio moottorissa. Kumi palaa, pyörät pyörii ja kulutus on alle 15L sadalla. Veikkan vaan että juhlat loppuu kun kireämpi nokka matalalla alipaineella astuu peliin. Speed demonissa on putsrin kiinnituspultin alla ruuvarilla säädettävä ohituskanava tyhjäkäynnin säätöä varten. Läpät pidetään aina samassa asennossa joten tyhjäkäyntipiiri on messissä myös kireän nokan aiheuttamassa onnettomassa alipaineessa. Nerokasta !!!
Soitin "Sämpy" Santalalle ja lyhyen keskustelun päätteksi päätin viedä irtomoottorin jarruhoitoon. Äijä puhuu älykkäitä ja kun palvelu on 8 tuntia/keikka niin voin jättää muutaman asian kellumaan dynotusta varten ( sytkät ja nokan ajoitus ). Väliin mahtuu 5h sisäänajo valvotuissa olosuhteissa.
Stroker kit on Härmässä kahden viikon sisällä. Tallissa hitsaan kiskoa kattoon moottorin irroittamista ja sivuun rullaamista varten ( talli on 550 pitka ja Musti on 460 ). Leveyttä löytyy onneksi 8 metriä.
1966 HT 347 Stroker
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Millainen oli kustannusarvio Santalalla tuolle "irtomoottorin" sisäänajolle ja penkittämiselle? Olisi samansuuntaisia ajatuksia ja "uusi irtomotti" (ja kaikki sytkälaitteet) pukissa odottamassa ensikäynnistystä.
Voisi olla asiaa saada "hallittu sisäänajo" ja säätö (seoksien, sytkän ja muiden suhteen)? Toinen vaihtoehto on tietenkin iskeä moottori paikoilleen, ristiä sormet, toivoa parasta ja vääntää avaimesta. Tämähän olisi tietenkin perinteinen tapa ja kun kaikki on suunniteltu ja tarkistettu miljoonaan kertaan...
Voisi olla asiaa saada "hallittu sisäänajo" ja säätö (seoksien, sytkän ja muiden suhteen)? Toinen vaihtoehto on tietenkin iskeä moottori paikoilleen, ristiä sormet, toivoa parasta ja vääntää avaimesta. Tämähän olisi tietenkin perinteinen tapa ja kun kaikki on suunniteltu ja tarkistettu miljoonaan kertaan...