SN95een Ford Racing alustarsarja

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
pasivkasi
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Touko 2007, 22:12
Paikkakunta: Tuusula

SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja pasivkasi »

Asenamme parhaillaan Musseen alustasarjaa (M-5400-A) ja uretaanipuslia.
Pitääkö katsastusta varten alustasarjasta olla jonkunlaista dokumenttia?
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Heippa

"M-5400-A
Kit includes increased rate Mustang springs, anti-roll bars, shocks and struts tuned for use with this package
Spring rates: front 600 lb.-in. and rear 250 lb.-in.
Lowers 1994-98 vehicles 1" and 1999-04 vehicles .75"
Will not fit 1999-04 Cobra
Due to vehicle assembly tolerances amount lowered may vary"

En usko että tarvitsette. Mitään rakenteellisia muutoksia ei auton alustaan tehdä ja valmistajakin on ford. Itse en edes mainitsisi katsastuksessa.
Mutta tietysti virallisen tiedon saa vain katsastuskonttorilta.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei tarvi, osat on suoraan valmistajan ao. malliin tarkoittamia, eikä nämä vehkeet ole EY-tyypitettyjä jotka vaativat hyväksyttyjä jousia.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
ppekkala
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 12:08
Auto: Mustang GT Convertible -04
Paikkakunta: Los Angeles

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja ppekkala »

Onkos tätä M-5400-A sarjaa asentanut kukaan? On halpa ($500) täällä mutta loppu joka paikasta. Samalla hinnalla saisi myös pelkät jouset, Tokicon iskarit ja uretaanipuslat. Noi anti-rollbarit taitaa löytyä vakiona avo GT:stä -94.

Tuli hankittua tommonen ja olisi tarkoitus tuoda se Suomeen kesällä, sitä ennen fiksailen sen täällä edustuskuntoon kun osat ja työ on aika edukasta. Ekaksi alusta ja audiot kuntoon niin voi ajella katto auki täällä Kalifornian auringossa loppukevään. :D
Mustang GT Convertible -94
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Tuota samaa sarjaa olen suunnitellut itsekkin omaan autooni.Eihän se täälläkään maksa kun sen 520e, ainakin Uspartsin mainos
corraanissa..Kellä tuo onkin, voisi kyllä kertoa tarkemmin kokemuksia ko. sarjasta.Tuleeko kuinka kivireki autosta?Maailman
mukavin tuo vakiojousituskaan ei toki ole..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Mulla on toi paketti 98 GT avossa. Aikamoinen kivireki tulee elikka selkea ero jaykkyydessa vakioon verrattaessa. Hampaista meinaa paikat tippua ainakin taalla L.A.:n teilla, jotka on taynna koloja ja moykkyja. Suomessa ehka vahemman hakkaa kasille vaikka ei ne tiet siellakaan mitaan tasaisia ole (huomattavasti parempia kuin taalla tosin).

Mutkiin uskaltaa ton paketin kanssa menna kylla huomattavasti kovempaa ja kovemmissa jarrutuksissa huomaa hyvin eron, kun keula ei enaa viista maan pintaa elikka Cadillacmainen heilunta on poissa. Erittan jamakkaa jousitusta kaipaaville ok "halpis" paketti.

Toi 1" madallus ei ole ainakaan mun mielesta tarpeeksi siihen 4X4 lookkiin, mika noissa on vakiona. Muutenkin ainakin avossa naytti laskevan etupaata suhteessa peraa vahemman ja stance on jopa takapainoisen nakoinen. Noin nayttavat kommentoineet muutkin, joten ei ilmeisesti pelkastaan meikalaisen yksilon ominaisuus.

Mulle tulee seuraavaksi coiloverit joka kulmaan, jahka taas joskus alustan rakennusinnostus iskee - moottorin, peran jne. vaihdon jalkeen...
Viimeksi muokannut HighPsi5O, 27 Tammi 2010, 02:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

ite laitoin viime keväänä konin alusta-sarjan (jouset&iskarit) inssi vaati muutoskatsastuksen . ja otteeseen tuli merkintä korkeudesta ja pieni muutos prosentti !! auto oel 95 GT
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nämä on erikoisia juttuja nämä muutos katsastukset ja niiden prosentit.

Jostain lähteestä luin ettei pitäisi otteeesen merkata, jos prosentit alle 25%. lieneekö paikkansa pitävä tieto.
Vanteet joutui muutos katsastamaan toissa keväänä. Mitään prosentteja niistä ei sentään merkkailtu.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: SN95een Ford Racing alustarsarja

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Kyllähän alustan muutokset pääsääntöisesti pitää katsastaa, jos ajokorkeus muuttuu, ja aken katsastuskonttoreille antama tämän hetkinen ohjeistus määrää merkittäväksi 1% otteeseen jousista. Eriasia sitten kannattaako asiasta mitään mainita, itse olen oppinut pitämään konttorilla suuni kiinni asioista joilla ei ole mitään merkitystä, sitten jos inssi huomaa, niin katsastellaan sitten. Eriasia jotkut isommat muutokset kuten moottorin vaihto suurempaan tms.

Edellistä harrasteautoa leimasin vissiin neljättä kertaa samalla konttorilla, jouset ja iskarit oli ollut alla jo useamman vuoden muutoskatsastamatta, kunnes moottorin vaihtoa muutoskatsastaessa inssi kyseli, että laitetaanko nyt samalla noi jousetkin :lol: Eli oli huomannut ne jo aiemmin, mutta kun en itse ottanut niitä puheeksi, niin menivät samalla maksulla kun muutakin muutosteltiin.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Vastaa Viestiin