Rautakannet + rosteriventtiilit?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Rautakannet + rosteriventtiilit?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?

Näitä ovat tehneet rautakansiin ilman k-lineria tai pronssiohjuria mm. rallivehkeisiin ja hyvin on toimineet yli 9000rpm koneissa. Samoin muutamissa jenkkivehkeissä. Tuntuu vaan löytyvän kahta koulukuntaa niin omakohtaisten kokemusten, kuin teoriankin pohjalta.

Venttiileinä stainless steel Milodonit (varsissa kovakromi) ja kansissa ohjurit vielä sen verran timmit, ettei välysten takia tarvitsisi k-linereita.

Kokemuksia?
Mach1 -71
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rautakannet + rosteriventtiilit?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Tuossa toiselta foorumilta erittäin luotettavalta ja kokeneelta taholta tietoa:

"Riippuu vähän jos RST venttiilit ovat kromatulla varrella niin toimii kyllä valurauta ohjurilla. Näin esimerkiksi kohler racing ruotsissa aina rakentaa kannet (20v ajalta tehnyt huippumoottoreita ruotsissa).
Mulla on valurauta ohjurit ja RST venat uudessa koneessa."
Mach1 -71
Vastaa Viestiin