Pakosarjan laipat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Olis tarvetta cad kuville pakosarjan laipoista 351W:iin. Jos jollain sattuis olemaan valmiit kuvat niin ei tarviis ite alkaa piirtämään.
Jos löytyy, niin voi laittaa e-mail: KeskiKura(at)gmail.com

-Kimmo
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Eikö tosiaan keltään löydy?
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Lienee paras ottaa kansien aukkojen mukaan, jos kerran alkaa tekemään, ettei tarvi sitten paljon viilailla. kanavissa on eroja. :)
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Mulla on tuossa tiiviste minkä mukaan piirrän mikäli ei valmista löydy. On vaan tuo cadin osaaminen aika heikkoa, mut eipä tuo kummonen pitäis olla piirtää.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mikätahansa kunniallinen ja asiansa vakavasti ottava metallifirma tekee sulle laipat noiden tiivisteiden mukaan. Et tarvitse CADi kuvia. Mulle tehtiin tiivisteen perusteella laipat, yksinkertaisesti piirtämällä tiivisteen ääriviivat, reiät ja pakoaukot A3 paperille. Metallifirma kohdisti kaasupillit viivasuoraan ja optisellalukupäällä varustetulla kaasupöydällä leikkasi 12mm paksusta plootusta laipat. Pillit oli suorassa ja on nätit laipat. Tietysti ne piti itse viimeistellä rösöt pois, mutta hämmentävät hyvät ja EDULLISET. Jos on tarvetta hifistellä niin CADillä sitten ja CNC koneistetut laipat... Todennäköisesti kun hitsaat pakosarjan primääreitä laippaan niin laippa vääntyy halusit tai et. Tarttet sylinterikannet johon ampua laipan kiinni ja hitsailla siinä. Siltikin saattaa vääntyä, mutta kun tekee tarpeeksi paksusta plootusta niin voi vaikka plaanata pinnan suoraksi.


Tässätapauksessa optinenlukupää oli 40v polttoleikkaillut tervaskanto.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Tarkoitus oli nimenomaan plasmaleikkurilla ne koululabrojen ohessa tehdä. Opettaja arveli vaan ettei toimi kunnolla sen laitteen optinen lukupää (Ammattikoulun laitteita), joten kehotti piirtämään kuvan cadilla. Ja halvat tulevat olemaan nimenomaan koska kuva valmiiksi piirrettynä.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulla saattais olla jotain, käykö sulle DXF-muodossa, vai pitääkö olla dwg? Laitatko vaikka privalla mailiosoitteen, niin tyrkkään tulemaan.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Muistaakseni juurikin tuohon dxf. muotoon piti olla tallennettuna. Mailiosote on ekassa viestissä.
Kiitos!

-Kimmo
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja jls »

Vieläkun oppis lukeen. Enivei, DXF ja PDF lähetetty. Hope this helps :D

Niin ja väästpäkki, ei tää CAD -mitään hifistelyä oo vaan nykyaikaa...
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jls kirjoitti:Vieläkun oppis lukeen. Enivei, DXF ja PDF lähetetty. Hope this helps :D

Niin ja väästpäkki, ei tää CAD -mitään hifistelyä oo vaan nykyaikaa...
CAD nykyaikaa?? Eikö se olekaan Cadillacista lyhennys CAD??? Täh!?!? :mrgreen: No, juu... mä olen vaan niin hidas autocad käyttäjä, että siinä ajassa kun tietsikka aukeaa, lyön Cadin tulille ja syötettyä kaikki tiedot koneelle, niin siinä ajassa olisi tullut jo 200 pakosarjan laippaa käyttämmälläni metodilla. Mulle kun riitti neljä laippaa.

Cadi on kyllä julman hieno ohjelma, vielä kun olisi rutiini ohjelmaan. Opiskeluaikoina sillä tuli piirreltyä "pakolliset" yms. jännää. Jyväskylässähän on jollain pajalla 302 kansipahvin CAD kuva olemassa, eli eikun teettämään kuparipahveja jos tuntuu että tarvitsee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:mikätahansa kunniallinen ja asiansa vakavasti ottava metallifirma tekee sulle laipat noiden tiivisteiden mukaan. Et tarvitse CADi kuvia. Mulle tehtiin tiivisteen perusteella laipat, yksinkertaisesti piirtämällä tiivisteen ääriviivat, reiät ja pakoaukot A3 paperille. Metallifirma kohdisti kaasupillit viivasuoraan ja optisellalukupäällä varustetulla kaasupöydällä leikkasi 12mm paksusta plootusta laipat. Pillit oli suorassa ja on nätit laipat. Tietysti ne piti itse viimeistellä rösöt pois, mutta hämmentävät hyvät ja EDULLISET. Jos on tarvetta hifistellä niin CADillä sitten ja CNC koneistetut laipat... Todennäköisesti kun hitsaat pakosarjan primääreitä laippaan niin laippa vääntyy halusit tai et. Tarttet sylinterikannet johon ampua laipan kiinni ja hitsailla siinä. Siltikin saattaa vääntyä, mutta kun tekee tarpeeksi paksusta plootusta niin voi vaikka plaanata pinnan suoraksi.


Tässätapauksessa optinenlukupää oli 40v polttoleikkaillut tervaskanto.

ne voi oikoa kaasupillien kanssa hitsaamisen jälkeen. :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjan laipat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Piirsin tiivisteen mittojen mukaan kuvan. Jos jollain tarvetta niin pistä vaikka yv.

-Kimmo
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Vastaa Viestiin