En ole koskaan itkenyt julkisesti joissain myynti-ilmoituksissa olleita korkeita hintoja, helpompi on "protestoida" olemalla ostamatta. Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan kuka maksaa, näinhän se menee...Jos on hinta korkea, niin yleensä sille saa myös vastinetta. Ja tiedän kyllä, että reilut 30v vuotta vanhat osat ei yleensä vastaa uusia. Jos varman päälle haluaa pelata, niin ostaa suouraan uutta kamaa, niin ei tarvi itkeä jälkikäteen.
Mutta nyt itken, prkl...

Ostin alkuvuodesta Overdrivella paljonkin peltiosia myyvältä hepulta 71-73 fb mussen takaluukun. Hintaa oli 150e (uusi reproluukku maksaa $200), joka on tietty vähän kipakka, mutta oletin myös saavani hyvän luukun, mitä se pikaisella ensisilmäyksellä matkahuollon kautta kotiin saapuessaan näytti olevan. Reilu viikko sitten hioin maalit pois ja kannesta löytyi reilu 50kpl reikiä. Eli luukku on sisältä päin ruostunut laho p***a. Rolina vaan kuuluu, kun ruosteen vaeltaa kotelon sisällä. Lisäksi pintapelti on aika "vetkulan" tuntuinen, eli tedennäköisesti ruostunut kauttaaltaa sisäpuolelta ohueksi.
Kysyin myyjältä (ihan asialliseen sävyyn), että mitäs asian kanssa tehtäisiin, koska ei tuolla luukulla ole minullakaan oikein käyttöä, enkä ilkeä myydä tuon kuntoista eteen päinkään. Sanoin, että tuosta tuli minulle täysin hukkainvestointi. Ei tarvi kovin paljon laittaa lisää, että saa uuden luukun. Jätin asiassa pallon hänelle ja se mitä itse olisin tehnyt, olisin lunastanut luukun takaisin. Tietenkään myyjä ei tähän suostunut. Totesi vain, että "näitä vaan sattuu". Olen aika varma, että kuka muu tahansa olisi ostanut luukun, olisi varmasti antanut ihan saman palautteen.
Mutta mielestäni SILTI myyjällä on tietty vastuu myymästään tavarasta, olkoonkin kyse käytetystä tavarasta. Tai ainakin periaatteessa se olisi reilua kaupankäyntiä. Mutta ei kai sitten kaikilla ole samat periaatteet, vaan raha pitää saada keinolla millä hyvänsä.

Jos joku ei vielä huomannut, niin kyllä muuten kyrsii...