Perän tunnistus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

Ennen kun lähden kunnolla ryömiin auton alle, niin sattusko kukaan tunnistamaan kuvien perustella mistä perästä on kyse? edellisen omistajan mukaan fordin 9", mutta vajavaisen tietämykseni pohjalta näyttää minun silmään kyllä 8". Tuo on kiinni 65 FBssä.
Liitteet
070820092079.jpg
070820092076.jpg
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Näyttäs 8" mutta pinionin puoleinen kuva on epäselvä ,kokeile meneekö 1/2 " hylsy kaikkiin casen alareunojen pultteihin/muttereihin jos menee, sillon 8" jos ei mene 1 paikkaan 9". toinen asia putsaa valunumero, näkee onko vahvempi vai heikompi case tosin vahvemmassa (HD) menee enemmän poikittain
"ribejä" eli vahvikketa ,std case 2 pystyyn 1tai2 vaakaan
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

tapsan ehdottama hylsykokeilu paljastaa varmasti, mutta visuaalisen tarkastelun pohjalta sanoisin std. 8" '65-'66 Mustang banjo. Se erehdyttävästi muistuttaa takaapäin 9" perää, mutta 9" on enempi pyöreämpi ja 8" taas ovaalimpi. Koita hylsyllä tai kaiva sieltä kardaanin puolelta ylhäältä casen numerosarjat. Sieltä viimeistään paljastuu mikä akseli siellä on.

Tässä tapauksessa sanoisin olevani mielelläni väärässä!!! Ainahan se on riemuvoitto kun 9":n taka-akseli löytyy.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja fairlane »

8"näyttäs
8" perä kyllä riittää moneen pikkukoriseen autoon mainiosti ,jopa vähän rivakampaan käyttöön paremmilla osilla kasattuna/vahvisttuna
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

Kiitoksia kommenteista ja neuvoista.

pikanen hylsytestaus tuossa parkissa. Ei mene hylsy sinne casen alareunaan, eli se klo 7ssä oleva (edestä katsottuna) jää menemättä. Sellasen mutkan takana saavuttamattomissa. Ei ollut myöskään 1/2" hylsy vaan 9/16 joka passas jos sillä nyt on merkitystä tai siis sekään ei passaa hylsynä, vaan lenkkinä. On outoa kun tuo näyttää nettitutkimuksien jälkeen ainakin takaapäin just 8"...Tagejä ja numeroita en löytäny (en vielä ainakaan).

Täytynee tutkailla tätä ATKta lisää, 9 inch rear end identification antaa kyllä hyvin lähteitä ja ajan kanssa pälyillä uudelleen auton alle.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu,näppi virhe 1/2kara 9/16"avainkoko .
Valunumero kyllä löytyy WARC7 tms siellä flangessa
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Eihän se mikään mahdottomuus ole, että siellä on 9" perä. Se on kökkömaisella paikalla se casen valukoodi, mutta sinne alle kun pääsee könyämään niin valunumero pitäisi löytyä casen etupuolelta vasemmalta yläreunasta. Jos siellä lymyää 9" perä, niin todennäköisemmin siellä on std. C7AW case jollainen löytyy mm. mun autosta. Jos sieltä löytyy iso N kirjain niin sitten saat onitella itseäsi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

no niin, en sieltä oikein mitään kunnollisia valunumeroja löytäny, mutta tutkailun perusteella on standardi 9 tuumanen kun vertaa esim. tuohon kevinstangin tarinaan (kiitos vinkistä). Viittaakos tuo ylösalasin oleva numero (kaiketi 63) valmistusvuoteen? Mutta hyvä juttu että ysi, tiedä vaikka joskus jotain hyötyäkin siittä.
Liitteet
olympus siirto 089.jpg
olympus siirto 087.jpg
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Hellakopteri kirjoitti:no niin, en sieltä oikein mitään kunnollisia valunumeroja löytäny, mutta tutkailun perusteella on standardi 9 tuumanen kun vertaa esim. tuohon kevinstangin tarinaan (kiitos vinkistä). Viittaakos tuo ylösalasin oleva numero (kaiketi 63) valmistusvuoteen? Mutta hyvä juttu että ysi, tiedä vaikka joskus jotain hyötyäkin siittä.
Kuvien perusteella sanoisin, että 9-tuumainenhan tuo on, sillä hylsyä ei saa jatkon kanssa alimmaiseen mutteriin. Ja osanumero löytyy valusta öljytilan puolelta. Tuossa kuvassa näkyvä kolmimerkkinen on valupäiväyskoodi.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SamiM kirjoitti:Kuvien perusteella sanoisin, että 9-tuumainenhan tuo on, sillä hylsyä ei saa jatkon kanssa alimmaiseen mutteriin. Ja osanumero löytyy valusta öljytilan puolelta. Tuossa kuvassa näkyvä kolmimerkkinen on valupäiväyskoodi.
Nuo casen kuvat ovat hyvät, niistä perän pystyy jo päättelemään. Onneksi olkoon hellavitkuttimella on 9" murkula siellä.

Mahtoikohan muuten olla minullakin niin että kun case oli irti banjosta, niin otin siinä kohtaa koodin ylös casesta... No oli miten oli, mutta minulla on maailman yleisin 9" case autossa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Eli standardi... :mrgreen:
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

eikös maailman yleisin=maailman standardi=todetusti pirun hyvä :D no jooo, itse olen enemmän kuin tyytyväinen että tuommonen oli. riittää paukut perässä vaikkei ehkä koneessa (ainakaan vielä)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

standardi kestää aika paljon. Eemmän mitä 95 % kerholaisista ikinä syöttää std. caselle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Perän tunnistus

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Fastback kirjoitti:standardi kestää aika paljon. Eemmän mitä 95 % kerholaisista ikinä syöttää std. caselle.
Kyllahan nyt 12 sekunnin autossa kestaisi 8 tuumanenkin... :nenu:
Vastaa Viestiin