Earlyn ilmastointi

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep!

Tulipa villi idea mieleen kysellä jengiltä kuinka monella toimii ilmastointi earlyissä?

Itse pitäisi "jossain vaiheessa" laittaa sekin hienous toimintaan ja tuli mieleen että mahtaako noita olla lainkaan Suomessa kellään toiminnassa... =) Kuivankin vissiin maksaa jo sen 200 e niin jostain syystä on vähän vaiheessa tämäkin osa-alue.

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tervehdys!

Itselläni on tarkoitus antaa laittaa 1964 1/2 ilmastointi seuraavan parin vuoden aikana "täysin" kuntoon, koska nyt on tällä hetkellä sellainen ongelma, että ei pidä aineita sisällään kuin viikon. Vuotaa siis jostakin, mutta kun ei väriaineellakaan selvinnyt, että mistä :?

Joka tapauksessa olen antanut sen kaksi kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana aineilla täyttää, ja haluan sen kyllä kuntoon, koska puhaltaa ihan hemmetin hyvin viileästä todella kylmään toimiessaan :D

Todennäköisesti ei ole halpa "investointi" laitattaa kuntoon, mutta kun ei autossa mitään muuta vikaa oikein enää ole, niin "ansaitsee" myös mielestäni tuonkin kuntoon laiton. Toisaalta, on se itsellekin nautinto toimiessaan kesä kuumalla, ja kaikki "kivahan" maksaa muutenkin tässä elämässä...

-Pete
BMW K1300R 2011
BMW 330 XI 2003
BMW M3 AVO 20??
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Late »

On toiminnassa tuossa omassa vanhuksessa, vaikkei nyt Musse olekaan. Oli kompura ostettaessa juntturassa, mutta kompuran vaihtamisen (kiitos vain PeteP:lle hyvistä kaupoista!) jälkeen pistettiin vain aineet sisään ja alkoihan se viilentämään. Aika krouvi ja raskastekoinen laitteisto kyllä on (kompura tukirautoineenkin painoi melkein 20 kiloa), mutta tuntuisi ehkä sitä myöden kestavän kun kerran kuntoon laitetaan. Ja ihan hyvin toimii Isceon-kylmäaineella, ei välttämättä tarvitse kallista R134-muutosta. Omasta mielestäni on hyvä investointi jos autolla vähänkin enemmän ajaa, on maantieajo kuumalla kelillä paljon mukavampaa kuin ikkunat auki. Ja saapahan hymyillen selitellä näille nykyajan avensiskiaprimerakuskeille että kyllä tässä todellakin on ALKUPERÄINEN ilmastointilaite vuodelta -72 eikä se ollut silloin todellakaan edes uusi keksintö jenkkiautoissa. :juujuu:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Mä laitatin uudet litkut viime keväänä,ja sen kesän pelas ilmastointi hyvin.Jossain varmaan on vuoto kun nyt ei puhalla.
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Kompura puuttus. Mutta kyllä toi pelkkä puhallinkin tuo pientä viilennystä pahimpiin helteisiin. Suomen kesä on niin lyhyt ja vähäluminen!
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei sitä ilmakonetta välttämättä näissä vanhuksissa tarvitte, kun on niin hyvät ja isot sivuikkunat, kyllä ilmma vaihtuu vapaavirtauksellakin riittävästi. Ilmakoneet on tehty vain juppien käyttöön kravatti ja siippattuille jupeille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Late »

ROKI kirjoitti:Ei sitä ilmakonetta välttämättä näissä vanhuksissa tarvitte, kun on niin hyvät ja isot sivuikkunat, kyllä ilmma vaihtuu vapaavirtauksellakin riittävästi. Ilmakoneet on tehty vain juppien käyttöön kravatti ja siippattuille jupeille.
Tästäkin ollaan samaa mieltä :roll: . Kyllä oli eilenkin mukava ajella 26 asteen lämpötilassa tyypillisellä "juppiautolla" 72 Mercuryllä ilmastointilaite päällä kravatti kaulaa kiristäen ja valkoinen paita kainaloistakin kuivana kun häihin oli matka. Ja kun oli tuolla seuralaisellakin sellainen juppikampaus, että ikkuna auki ajellessa olisi mennyt sekaisin. Ei ole juppielämän voittanutta :LMAO:
Late

-84 Mustang SVO
67HT
Hiljaisempi
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Touko 2008, 00:34
Auto: Mustang 67 Hardtop 289 C-code
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja 67HT »

Tähän aiheeseen liittyen ajattelin jatkaa ketjua muutamalla kysymyksellä. Eli kyseessä on siis 67 malli ilmastoinnilla ja nyt kun projekti alkaa olla loppusuoralla ja lähestulkoon katsastusta vailla, niin tarttisi saada myös tuo ilmastointi pelittämään. Kompuran kytkimelle menevään piuhaan ei jostain syystä tule virtaa ja magneetti ei siis napsahda kiinni ollenkaan.
Onko tuossa 67 mallissa tosiaan niin että aina kun flekti laitetaan päälle niin silloin menee myös kompura päälle? Vaikuttaisi ainakin siltä noiden ilmastoinnin vipujen johtoja mittaillessa?
Järjestelmässä ei ole vielä freoneja, mutta ei kai tuo mistään sitä tunnista ja ei sen takia lähtisi käyntiin?

Kompura on uusi, kytkin on uusi ja suodatin/kuivain on uusi, joten niissäkään ei mitään häikkää pitäisi olla.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ketjuun kevyesti liittyen. Mulle kun ei tule tehosyöppöä ilmastointia, mulla on jotain ilmastoinnin osia jäljellä, jos joku jotain tarvii, voipi kysellä. Osat on alkuperäisiä, alkuperäisessä kunnossa. Kuvia voin ottaa tarvittaessa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Täytyypä heittää kommenttia tännekin.
Roki, eikös ne lexukset ole myös aika ravattijuppiautoja? :roll:

67HT, ja tietäjät. Onkos vanhojen ilmastoinnissa paineanturia? Meinaan jos olen ymmärtänyt oikein niin uudemmissa ilmastoinneissa pitää olla painetta ennenkö antaa kompuralle luvan käynnistyä. Entä onkos näissä paljon o-rengas tiivisteitä? Uudemmissa kai jokunen on. Ja nehän ei ikuisia ole. :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Hemi77
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
Auto: -Mustang HT -69 302
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Earlyn ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Hemi77 »

Täällä on myös factory AC, mutta on kojetaulun keskisuuttimien takaa joku teipannut ilmareiän umpeen, ja hihnapyörä on irroitettu, kuulemma laakeri huusi.
Ei varmaan ihan helpolla lähde pyörimään kuivainten, hihnapyörien ym. vaihdon jälkeen, ties kuinka kauan on ollut pois pelistä..
Voishan tota joskus miettiä.
-Mustang -69 HT 302
Vastaa Viestiin