Virhe tuodun auton paruissa.
Valvoja: Ville K
Virhe tuodun auton paruissa.
Juhuu!!! kylläpä jaksaa vastustaa, huomasin tuossa että on titlessä ja tietysti sitten muissakin tuontipapruissa väärä vin. 8FD1...jne ja niinkun kaikki tietää sen kuuluis olla 8F01...
Vaikuttais selkeältä inhimilliseltä erheeltä, mutta mitenkähän asian suhteen kannattais toimia.
Onko muille sattunut samanlaisia tapauksia kohdalle?
Vaikuttais selkeältä inhimilliseltä erheeltä, mutta mitenkähän asian suhteen kannattais toimia.
Onko muille sattunut samanlaisia tapauksia kohdalle?
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Ihan itte kirottanu?
Minun neuvo, pysy ihan hiljaa ja korjaa virhe siellä missä sen parhaiten voi tehdä.
Kun luultavasti ei papereissa, niin sitten autossa.
Vaihtoehtoinen oikea tapa on melko todennäköisesti pitkä ja kivinen.

Minun neuvo, pysy ihan hiljaa ja korjaa virhe siellä missä sen parhaiten voi tehdä.
Kun luultavasti ei papereissa, niin sitten autossa.
Vaihtoehtoinen oikea tapa on melko todennäköisesti pitkä ja kivinen.
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Ei ongelmaa, mulla oli sama juttu Q-koodi oli muuttunut Ooksi, se korjattiin papereihin , täts it 


Re: Virhe tuodun auton paruissa.
NO hyvä jos näin, mutta tarkennatko millanen homma oli? Korjattiinko virhe heti tullissa vai katsastuksen yhteydessä ja pitikö hommata papruja jenkeistä asti?Ei ongelmaa, mulla oli sama juttu Q-koodi oli muuttunut Ooksi, se korjattiin papereihin , täts it
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Jos auto on tontilla niin tulleista ja muista ei tartte enää välittää. Leimalla vaan katot, että paperihin tulee oikeat numerot ja stanssaat ne oikeat numerot kanssa.
(jos ei o stanssattu)

Mustang -69 SR
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Mulla kans Barracudan BH oli pitkään jo ollut Suomen papereissa B4 ja ihan konttorilla muutos hoitui.
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
No nyt alakaa stressi helepottaan, ei olis uskonut tässä byrokratian luvatussa maassa, että se noin helposti käy.
ei o ollut stansseja maahantuotaessa.


Stanssit on keulalla molemmin puolin, mikä oli yllätys ittelle kun on geeämmää ja moparia ollut aijemmin ja niissästanssaat ne oikeat numerot kanssa. (jos ei o stanssattu)
ei o ollut stansseja maahantuotaessa.
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Tossa ei nyt valjennut että toitko juuri mussen maahan ?
Jos on tullattu nyt ja tullipapereissa on toi virhelyönti rungonnumerossa.
Täytyy se korjata siellä tullissa missä paprut on tehty.
Soitto ko. virkailijalle ja kerrot missä moka.
Hyvällä tuurilla ne korjaa sen soitolla tai sitten voit joutua faxailemaan "Titleä" heille.
Pahimmas tapauksessa voit joutua käymään pelipaikalla.
Nykyään kun toi Tullin tietokanta on käsikädessä Aken tietokannassa.
Muuten et saa katastettua jos heille jää se väärinlyöty nummero tonne tiedostoon.
Niin Aken Tietokoneet ei anna tulostaa rekisteriotetta ulos.
Mutta jos toi numero onkin jo Ulkomaisessa otteessa väärin on se jo sitten paskempi nakki.
Silloin ei paljon auta kuin käyttää siinä otteessa olevaa numeroa
Suomen säänöksethän määrää kyllä nykyään että numero on oltava oikeassa etuneljänneksessä.
Tinnttaat Titlessä olevan numerosarjan runkoaisaan sellaisenaan kun titlessä on.
Periaatteessa identiteetin autolle antaa viimeiset kuusi numeroa,jotka eivät voi olla samat muissa foordeisssa.
Terv.Kari K
Jos on tullattu nyt ja tullipapereissa on toi virhelyönti rungonnumerossa.
Täytyy se korjata siellä tullissa missä paprut on tehty.
Soitto ko. virkailijalle ja kerrot missä moka.
Hyvällä tuurilla ne korjaa sen soitolla tai sitten voit joutua faxailemaan "Titleä" heille.
Pahimmas tapauksessa voit joutua käymään pelipaikalla.
Nykyään kun toi Tullin tietokanta on käsikädessä Aken tietokannassa.
Muuten et saa katastettua jos heille jää se väärinlyöty nummero tonne tiedostoon.
Niin Aken Tietokoneet ei anna tulostaa rekisteriotetta ulos.
Mutta jos toi numero onkin jo Ulkomaisessa otteessa väärin on se jo sitten paskempi nakki.
Silloin ei paljon auta kuin käyttää siinä otteessa olevaa numeroa
Suomen säänöksethän määrää kyllä nykyään että numero on oltava oikeassa etuneljänneksessä.
Tinnttaat Titlessä olevan numerosarjan runkoaisaan sellaisenaan kun titlessä on.
Periaatteessa identiteetin autolle antaa viimeiset kuusi numeroa,jotka eivät voi olla samat muissa foordeisssa.
Terv.Kari K
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Juu, tuo minun tietoni on jo parin vuoden takaa ja se taitaa olla paljon tässä lajissa (maahantuonti ja katsastus).
Silloin se meni niin, että tullin kaveri kirjoitti jotkut numerot ja autoverolaput tuli samoilla numeroilla. Autoverolapuun oli veroinsinööri keksinyt mielestään hyvät mallimerkinnätkin. Rekisteröintikatsastuksessa katsuria kiinnosti vain maksettu autovero ja laitettiin siellä sitten numerot ja mallimerkit kohdalleen. Silloin ei ollut tätä nykyistä 'tietojärjestelmää'. (Koskahan ne maksaa ne autoveron alvit takasin?)

Silloin se meni niin, että tullin kaveri kirjoitti jotkut numerot ja autoverolaput tuli samoilla numeroilla. Autoverolapuun oli veroinsinööri keksinyt mielestään hyvät mallimerkinnätkin. Rekisteröintikatsastuksessa katsuria kiinnosti vain maksettu autovero ja laitettiin siellä sitten numerot ja mallimerkit kohdalleen. Silloin ei ollut tätä nykyistä 'tietojärjestelmää'. (Koskahan ne maksaa ne autoveron alvit takasin?)
Mustang -69 SR
Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Nimenomaan se on titlessä ja kaikissa tullin papruissa tuo O muuttunut D:ksi, auto tuotu viime vuoden puolella ja kunnosteltu jo jonkinverran ja paljon joutuu vielä tekemään ennen rekisteröintiä. Tosiaan autossa kaks lyötyä numerosarjaa molelmmin puolin siinä pellissä mihin etusuojat tulee kiinni ja sitten kojelaudassa ja ovessa niitattuna lätkät, mietin vaan ettäs jos lyön sinne sen papereissa olevan lisäksi,nii mitäkähän siitä on katsuri sitten mieltäMutta jos toi numero onkin jo Ulkomaisessa otteessa väärin on se jo sitten paskempi nakki.
Silloin ei paljon auta kuin käyttää siinä otteessa olevaa numeroa
Suomen säänöksethän määrää kyllä nykyään että numero on oltava oikeassa etuneljänneksessä.
Tinnttaat Titlessä olevan numerosarjan runkoaisaan sellaisenaan kun titlessä on.
Periaatteessa identiteetin autolle antaa viimeiset kuusi numeroa,jotka eivät voi olla samat muissa foordeisssa.

täytyy varmaan soitella anonyymisti

Re: Virhe tuodun auton paruissa.
Joo voihan tota kysyäkkin.
Mä uskon että toi numeron lyönti otteenmukaiseksi taitaa olla iisein nakki.
Musse opus vain konttorille mukaan ja sieltä pystyy kyllä toteen näyttämään että ko. kohdassa
ei koskan ole käytetty D-kirjainta.
Jos rupee kyseleen vaikeita niin on toi opus mistä näyttää että on "Missattu" numerolyönti otteessa.
Jos taas otetta alkaa korjaamaan se tarvii tehdä jenkeissä( Lue Mahdoton tehtävä)
Kyllä sä taidat joutua lyömään sen Väärän numeron sinne runkopalkkiin
Mä uskon että toi numeron lyönti otteenmukaiseksi taitaa olla iisein nakki.
Musse opus vain konttorille mukaan ja sieltä pystyy kyllä toteen näyttämään että ko. kohdassa
ei koskan ole käytetty D-kirjainta.
Jos rupee kyseleen vaikeita niin on toi opus mistä näyttää että on "Missattu" numerolyönti otteessa.
Jos taas otetta alkaa korjaamaan se tarvii tehdä jenkeissä( Lue Mahdoton tehtävä)

Kyllä sä taidat joutua lyömään sen Väärän numeron sinne runkopalkkiin