05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä
- Jones
- Mega-addikti
- Auto: GT -94
Re: 05-09 alusta /vanteet ja renkaat, vinkkejä
Moi
käytin omaa Mustangiani pari vuotta sitten ruostesuojauksessa täällä: Espoon takuusuojaus Oy
Palvelu oli hyvää ja asiallista.
käytin omaa Mustangiani pari vuotta sitten ruostesuojauksessa täällä: Espoon takuusuojaus Oy
Palvelu oli hyvää ja asiallista.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Täällä mansessa sen paikan nimi on Auton Takuusuojaus Oy
osoite Sellukatu 28 Lielahti. Huolloista on vastannut HHP eli
nykyisin Hakala Performance Ikaalisista eli ei ihan samalla
keikalla osu kohdalleen. Molemmat kylläkin hyvin kiireisiä
eli pitää kysellä hyvissä-ajoin aikaa.
osoite Sellukatu 28 Lielahti. Huolloista on vastannut HHP eli
nykyisin Hakala Performance Ikaalisista eli ei ihan samalla
keikalla osu kohdalleen. Molemmat kylläkin hyvin kiireisiä
eli pitää kysellä hyvissä-ajoin aikaa.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Redfire06
- Aktiivi
- Auto: Mustang GT 2006
Sama juttu mun vm 06 kanssa. Käytin juuri tässä samassa paikassa.CFR-759 kirjoitti:Täällä mansessa sen paikan nimi on Auton Takuusuojaus Oy
osoite Sellukatu 28 Lielahti.
Päätöstä helpotti sekin että satun asumaan alle kahden kilsan päässä...
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988

- Redfire06
- Aktiivi
- Auto: Mustang GT 2006
Ainiin. Yksi oleellinen varoitus meinasi unohtua:
Ainakin mun 06 hiljeni merkittävästi tuon suojauksen tuloksena.
Nyt on pakko ajaa ikkuna auki, satoi tai paistoi, että kuulet putket riittävän hyvin...
Ainakin mun 06 hiljeni merkittävästi tuon suojauksen tuloksena.
Nyt on pakko ajaa ikkuna auki, satoi tai paistoi, että kuulet putket riittävän hyvin...

'06 Ford Mustang GT 280 cid

Mä vaihdan öljyt itse parin kolmen tonnin välein. 5W30. Noilla kilometreillä ja ahtamattomana ei kannata huolehtia mistään muusta, jos ei ylimääräisiä ääniä konetilasta kuulu. 3V modularin huolto-ohjelmaan ei kuulu suurempia tehtäviä pitkään aikaan. Mä voin jeesaa sua jos apua kaipaat.
Renkaista/vanteista... kannattaa kiertää kaukaa noi replicavanteet. Painaa tonnin ja on varmasti epäbalanssissa. Osta alkuperäiset bulletit tai jotkut performance putkan vastaavat (Steeda, Techco tai sitten kerralla jotkut aftermarket superleggerat)... mulla oli jenkeissä kaks viikkoa alla 20" rinkulat, mutta profiili meni sen verran pieneksi että pito loppu ku seinään. Mä olen digannut Nitton 555/R kumeista, kolme sarjaa ajettu, nyt oli takarenkaat loppu taas, vaihdoin Pirelli PZero Rosso 275/45/18 kumit alle... edessä NT555 255/45/18. Nyt on pitoa eri lailla taas kun profiili kasvaa. Harrilta saa kuulemma Nittojakin?!
Alusta. Jos bemariin vertaa niin onhan S197 alusta aika ameriikasta... mutta kuitenkin jo vakiona parempi kuin moni SN-95 duunattuna (niin ne sanoo)... ton tohon keulimiseen vaikuttaa kaikki osat yhtälönä. Jouset/vaimentimet, LCA:t, UCA. Mulla on Saleen Racecraft alusta jouset/iskarit/vakaimet, CHE LCA:t, CHE Axle Brace, CHE K-member Brace + TQ limiters jne... oikeastaan kaikki muu kumipusla on vaihdettu paitsi UCA (Lakewoodin säädettävä on paketissa ja menee paikalleen kun vien Harrille auton välitysten vaihtoon (3.31 -> 3.73)... samalla vaihdetaan konvertterikin TCI Multiplate 3000 rpm stalliksi.
Renkaista/vanteista... kannattaa kiertää kaukaa noi replicavanteet. Painaa tonnin ja on varmasti epäbalanssissa. Osta alkuperäiset bulletit tai jotkut performance putkan vastaavat (Steeda, Techco tai sitten kerralla jotkut aftermarket superleggerat)... mulla oli jenkeissä kaks viikkoa alla 20" rinkulat, mutta profiili meni sen verran pieneksi että pito loppu ku seinään. Mä olen digannut Nitton 555/R kumeista, kolme sarjaa ajettu, nyt oli takarenkaat loppu taas, vaihdoin Pirelli PZero Rosso 275/45/18 kumit alle... edessä NT555 255/45/18. Nyt on pitoa eri lailla taas kun profiili kasvaa. Harrilta saa kuulemma Nittojakin?!
Alusta. Jos bemariin vertaa niin onhan S197 alusta aika ameriikasta... mutta kuitenkin jo vakiona parempi kuin moni SN-95 duunattuna (niin ne sanoo)... ton tohon keulimiseen vaikuttaa kaikki osat yhtälönä. Jouset/vaimentimet, LCA:t, UCA. Mulla on Saleen Racecraft alusta jouset/iskarit/vakaimet, CHE LCA:t, CHE Axle Brace, CHE K-member Brace + TQ limiters jne... oikeastaan kaikki muu kumipusla on vaihdettu paitsi UCA (Lakewoodin säädettävä on paketissa ja menee paikalleen kun vien Harrille auton välitysten vaihtoon (3.31 -> 3.73)... samalla vaihdetaan konvertterikin TCI Multiplate 3000 rpm stalliksi.
//Miikka
Ei ole köyhällä varaa ostaa alkuperäisiä 20 tuumasia kromi bulletteja! Onko noita jossain? Eikä oikein mitään muitakaan merkkivanteita. Radalla en aja eli pitoa en nyt niin hirveesti kaipaa mutta ei kai se haitaksikaan olisi.
Täällä kävin auton tarkastuttamassa ja vaihdattamssa öljyt ja suodattimet: http://speceng.fi/.
Missäs mvon919 olet noita öljyjä itse vaihtanut? Näköjään asustelet kanssa täällä Helsingissä. Noista alustan osista mitä luettelit niin en kyllä ymmärrä yhtään mitään... CHE LCA:t, CHE Axle Brace, CHE K-member Brace + TQ limiters WTF?
Täällä kävin auton tarkastuttamassa ja vaihdattamssa öljyt ja suodattimet: http://speceng.fi/.
Missäs mvon919 olet noita öljyjä itse vaihtanut? Näköjään asustelet kanssa täällä Helsingissä. Noista alustan osista mitä luettelit niin en kyllä ymmärrä yhtään mitään... CHE LCA:t, CHE Axle Brace, CHE K-member Brace + TQ limiters WTF?
Muuralan Nesteellä on nosturi ja Tiksin Nesteella också.
18" taitaa olla maksimi OEM bullettikoko.mvon919 kirjoitti:Muuralan Nesteellä on nosturi ja Tiksin Nesteella också.
LCA=Lower Control Arm
UCA=Upper Control Arm
K-member=etu apurunko, kehto
Brace=tuki
Törmätään varmasti jossain kesän tapahtumissa tai stadissa. Katsotaan sitten tarkemmin mitä ne on.
//Miikka
- Jarvis
- Aktiivi
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
Mulla on varmaan tasmalleen nuo vanteet (kuvan perusteella) omassa ('07 GT CS). Takana on 295x30 ja edessa 255x35 ja ihan hyvin toimii normaaliajossa, radalla tai stripilla en ole kaynyt.Olisko antaa vinkkejä mitä tuolla alustalle kannattaa tehdä ja mistä ostaa ja mitkä palikat?
Entä sopivat renkaat ja vanteet?
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=MW46C+01
Halusisin tommoset vanteet ja niille 255/35/20 kumit.
Saako vastaavia jostain muualta kuin ameriikasta? Lentorahti maksaa 1700 euroa ja laivalla kestää 2 kuukautta... Ei oikein toimi!!
Mulla on myos Steedan jouset, iskarit ja kallistuksenvaimentajat (puslista en mene takuuseen), kaikki kun oli autossa kiinni jo ostaessa.
Muita viesteja sivuten; ei tunnu keula nousevan kiihdytyksessa ja muutenkin on melko tukeva, ellei jopa kova

Olen harkinnut etta menisin 19 tuuman vanteisiin ja hieman korkeamman profiilin renkaaseen, jos nain teen niin silloin nuo 20 vanteet jaisi myyntiin. Vanteet tosin on USA:ssa mutta ajallaanhan ne melko edullisesti saataisiin Suomeen, luulisin.
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

Jarvis kirjoitti:Mulla on varmaan tasmalleen nuo vanteet (kuvan perusteella) omassa ('07 GT CS). Takana on 295x30 ja edessa 255x35 ja ihan hyvin toimii normaaliajossa, radalla tai stripilla en ole kaynyt.Olisko antaa vinkkejä mitä tuolla alustalle kannattaa tehdä ja mistä ostaa ja mitkä palikat?
Entä sopivat renkaat ja vanteet?
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=MW46C+01
Halusisin tommoset vanteet ja niille 255/35/20 kumit.
Saako vastaavia jostain muualta kuin ameriikasta? Lentorahti maksaa 1700 euroa ja laivalla kestää 2 kuukautta... Ei oikein toimi!!
Mulla on myos Steedan jouset, iskarit ja kallistuksenvaimentajat (puslista en mene takuuseen), kaikki kun oli autossa kiinni jo ostaessa.
Muita viesteja sivuten; ei tunnu keula nousevan kiihdytyksessa ja muutenkin on melko tukeva, ellei jopa kovaalusta. Ohjeus on tosi nopea ja tunnokas. Olen kylla tykannut, koeajoin muutamaa vakio GT:ta ja ero on melkoinen nailla muutoksilla. Tama GT on mulle ensimmainen jaykkaakselinen ja sen ominaisuudet valille viela tuntuvat vahan oudoilta, mutta pikkuhiljaa totuttelen perstuntumaan.
Olen harkinnut etta menisin 19 tuuman vanteisiin ja hieman korkeamman profiilin renkaaseen, jos nain teen niin silloin nuo 20 vanteet jaisi myyntiin. Vanteet tosin on USA:ssa mutta ajallaanhan ne melko edullisesti saataisiin Suomeen, luulisin.
Voisin ehkä ostaa noi gummit ja vanteet.
Laitoin privaa sulle.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
oho, tilasin itse 255/295 proxes 4 renkailla uudet alumiinivantet ja ne olivat n. 1350e kotipihalla!!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tuliko jossain kontissa muiden kamojen mukana vai suoraan itse tilattuna?Fastback kirjoitti:oho, tilasin itse 255/295 proxes 4 renkailla uudet alumiinivantet ja ne olivat n. 1350e kotipihalla!!!!
Mach1 -71
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Mitenkäs noihin 20 x 9 vanteisiin ja (P275/285)/40Z/R20 renkaisiin löytyy katulaillisia rata renkaita ? En löytänyt toyolta,yokohamalta,nittolta kokoja ?
Pitääkö ostaa 18 vanteet et saa mieleiset renkaat ?
Olikos se pulttijako jako muuten 5x114,3 ja mikä keski reijän halkasija ?
FBFIN65 kirjoitti:Mitenkäs noihin 20 x 9 vanteisiin ja (P275/285)/40Z/R20 renkaisiin löytyy katulaillisia rata renkaita ? En löytänyt toyolta,yokohamalta,nittolta kokoja ?
Eikös tuolta nittolta juuri löydy? Eräässä jenkkilehdessä ainakin hehkuttivat jo jonkin aikaa sitten että ekat 20" katu/rata renkaat.
Sivulta toisiks alin koko
275/40/r20
http://www.nittotire.com/#index.tire.nt555r.sizes
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
No niinpä näkyy, elikkäs 1 löytynyt,vaihtoehtoja saisi olla kuitenkin lisää