S-197 tankkausongelmaan ratkaisu
S-197 tankkausongelmaan ratkaisu
Ainakin 2005 ja 2006 malleissa esiintyy ajoittain tankkausongelmia, pistooli laukeaa....
Tankin höyryjen kierrätysputkessa on suodatin joka saattaa olla tukossa.
Tuolta löytyy ohjeet kuinka se löydetään ja voidaan putsata.
En ole itse vielä kuitenkaan kokeillut
http://ratstangrestoration.com/05_mustang_tank.htm
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Re: S-197 tankkausongelmaan ratkaisu
Eiköhän yhteen 05:een tehdä kyseinen testihuolto tällä viikolla.FINGT kirjoitti:Ainakin 2005 ja 2006 malleissa esiintyy ajoittain tankkausongelmia, pistooli laukeaa....
Infotaan onko apua.
Eilen oli mullakin ongelmia tankkauksen kanssa mutta tänään kun kävin ponin
juottamassa niin meni tankki täyteen ongelmitta. Ota noista sitten selvää, vikuroivatkin vielä
Tuossa vielä lisää keskustelua asiasta
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... ution.html
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... lling.html
juottamassa niin meni tankki täyteen ongelmitta. Ota noista sitten selvää, vikuroivatkin vielä

- hannu
- Aina äänessä
FINGT kirjoitti:Eilen oli mullakin ongelmia tankkauksen kanssa mutta tänään kun kävin ponin
Jep, näkyypä olevan jenkkien päässä samat ongelmat. Ei muuta kuin tankkauspistooli ylösalaisin ja kahva kello yhdentoista asentoon

- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Saattaa olla vika kun olen yrittänyt tankata n. klo 15 asennolla.
Eipä vaan olen kyllä yrittänyt vaikka missä asennossa, eli nyt
koitetaan jos löytyy ratkaisua tähän onkelmaan. Perästä kuuluu
jos ratkaisu löytyy.
T. Vesa
Eipä vaan olen kyllä yrittänyt vaikka missä asennossa, eli nyt
koitetaan jos löytyy ratkaisua tähän onkelmaan. Perästä kuuluu

T. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
- Redfire06
- Aktiivi
- Auto: Mustang GT 2006
FunRun paluumatkalla alkaneet tankkausmurheet loppuivat Tampereella Lielahden Shell Express asemalla josta tankkasin no problem. Auto tosin seisoi siina valilla kaksi paivaa.
Ota tasta nyt selvaa.
Ota tasta nyt selvaa.
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988

- hannu
- Aina äänessä
Terve tuloa palstoille "Redfire06"Redfire06 kirjoitti:FunRun paluumatkalla alkaneet tankkausmurheet loppuivat Tampereella Lielahden Shell Express asemalla josta tankkasin no problem. Auto tosin seisoi siina valilla kaksi paivaa.
Ota tasta nyt selvaa.

No onko mitään järkevää ratkaisua löytynyt? Valtameren takana ovat kokeilleet ainakin kaikenlaista vaihtelevalla menestyksellä. Muutamalle ovat vaihtaneen tankin ja sekään ei ole kaikilla auttanut.
Eagle
- hannu
- Aina äänessä
Eipä nimimerkin CFR-759:n 2005:n kohdalla siitä pöntön putsauksesta ollut mitään hyötyä jos ei haittaakaan, oli kyllä aivan puhdas.Eagle kirjoitti:No onko mitään järkevää ratkaisua löytynyt? Valtameren takana ovat kokeilleet ainakin kaikenlaista vaihtelevalla menestyksellä. Muutamalle ovat vaihtaneen tankin ja sekään ei ole kaikilla auttanut.
- CFR-759
- Aina äänessä
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
Näin "alkutalvesta" havainnut että pakkasella huolii huomattavasti paremmin gasoliinit tankkiin.
Ota nyt tästäkin selvää????????? No aina paras varata n. 5 min. tankkausaikaa jos pönttö on tyhjissä.
Ota nyt tästäkin selvää????????? No aina paras varata n. 5 min. tankkausaikaa jos pönttö on tyhjissä.
+ yks -64 Fairlane
+ yks -64 Fairlane
onko edelleenkään kukaan ratkaissut tätä ongelmaa?
mulla on 08 ja kolme kertaa olen nyt ponin juottanut ja enkat on 30 litraa laariin, sitten meni hermot!
eri asemia ja pistoolin asentoja olen koittanut mutta ei auta.
on tää aika hanurista kun range on 200-300 kilsaa...
mulla on 08 ja kolme kertaa olen nyt ponin juottanut ja enkat on 30 litraa laariin, sitten meni hermot!
eri asemia ja pistoolin asentoja olen koittanut mutta ei auta.
on tää aika hanurista kun range on 200-300 kilsaa...
- Redfire06
- Aktiivi
- Auto: Mustang GT 2006
Ei ole esiintynyt tuon viime kesän Oulun keikan jälkeen.
Silloiseen tankkaukseen liittyi kaksi tavallisuudesta poikkeavaa tapahtumaa, tiedä sitten liittyivätkö asiaan vai ei:
1. FunRun yhteydessä tuli kokeiltua Slalomia ekaa kertaa, tosin parin virheen jälkeen se muuttui rälläämiseksi jossa auto heittelehti sitten tavallista enemmän ja bensa tankissa sekoittui paremmin.
2. Paluumatka Tampereelle meni leppoisasti, pysähtyessämme päätin sitten tankata samaan aikaan muiden kanssa. Tankissa oli muistaakseni jäljellä yli neljäsosa ja silloin tuli noita tankkausongelmia. Yleensä tankkaan vasta kun muutama kymmenen kilsaa jäljellä tyhjään tankkiin ja Suomessa ollessa ei ole ongelmia ollut.
Silloiseen tankkaukseen liittyi kaksi tavallisuudesta poikkeavaa tapahtumaa, tiedä sitten liittyivätkö asiaan vai ei:
1. FunRun yhteydessä tuli kokeiltua Slalomia ekaa kertaa, tosin parin virheen jälkeen se muuttui rälläämiseksi jossa auto heittelehti sitten tavallista enemmän ja bensa tankissa sekoittui paremmin.

2. Paluumatka Tampereelle meni leppoisasti, pysähtyessämme päätin sitten tankata samaan aikaan muiden kanssa. Tankissa oli muistaakseni jäljellä yli neljäsosa ja silloin tuli noita tankkausongelmia. Yleensä tankkaan vasta kun muutama kymmenen kilsaa jäljellä tyhjään tankkiin ja Suomessa ollessa ei ole ongelmia ollut.
'06 Ford Mustang GT 280 cid

- CFR-759
- Aina äänessä
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
Kyllä minäkin olen edelleen kokenut vaikeuksia tankkauksessa. Minun mielestä myös paras tankata vasta kun on alle neljännes
jäljellä tankissa, usein odotan sitä infoa että 80 km jäljellä soppaa (onkohan se 50 mailia USA malleissa). Sekä useimmiten
tankkaan aina samalta asemalta ja samalta mittarilta vain jos on mahdollista ilman hölskyttelevää ajoa ennen tankkausta.
Useimmiten onnistuu tätänykyä mutta kun tankkaa oudolta paikalta ei ikinä voi tietää kuinka huolii soppaa tankkiin.
Ilmeisesti tankin puoliskojen tasauksessa se vika piilee kun tankki on periaatteessa jaettu kahteen osaan kardaanin molemmin
puolin. Edelleenkin kyllä aina pitää muistaa tankata vain n. puolinopeudella, muuten tökkää nopeasti.
jäljellä tankissa, usein odotan sitä infoa että 80 km jäljellä soppaa (onkohan se 50 mailia USA malleissa). Sekä useimmiten
tankkaan aina samalta asemalta ja samalta mittarilta vain jos on mahdollista ilman hölskyttelevää ajoa ennen tankkausta.
Useimmiten onnistuu tätänykyä mutta kun tankkaa oudolta paikalta ei ikinä voi tietää kuinka huolii soppaa tankkiin.
Ilmeisesti tankin puoliskojen tasauksessa se vika piilee kun tankki on periaatteessa jaettu kahteen osaan kardaanin molemmin
puolin. Edelleenkin kyllä aina pitää muistaa tankata vain n. puolinopeudella, muuten tökkää nopeasti.
+ yks -64 Fairlane
+ yks -64 Fairlane
Se on Ford osannut tehdä auton jolla on oma sielu ja tahto, polle tietää itse millon janottaa
Mutta joo, kyllähän tuo ongelma aina ajoittain esiintyy ja taitaa olla ettei siihen ole ratkaisua.
Ongelma johtunee juuri tuosta tankin muodosta ja sille ei voi mitään.
Mutta itse myös huomannut että yleensä ei ole ongelmia kun ajaa tankin lähestulkoon kuivaksi ja tankkaa vasta sitten.

Mutta joo, kyllähän tuo ongelma aina ajoittain esiintyy ja taitaa olla ettei siihen ole ratkaisua.
Ongelma johtunee juuri tuosta tankin muodosta ja sille ei voi mitään.
Mutta itse myös huomannut että yleensä ei ole ongelmia kun ajaa tankin lähestulkoon kuivaksi ja tankkaa vasta sitten.
Usko poniin on palannut. Kolme ekaa tankkausta ei tosiaan onnistunut ja kyllä harmitti. Nyt olen saanut kaksi kertaa laarin täyteen!! Toinen Shellillä ja toinen ABC:llä. Mitään jippoja en käyttänyt mutta iloisesti otti reilu 50 litraa menovettä, eikä kertaakaan pyssy lauennut. Näköjäään välillä tämä sitten onnistuu ja välillä ei.