välitykset
välitykset
Mitkä on -96 cobra mustangin vaihteisto välitykset?? Sais vähän laskettua välityksiä. Ajattelin että jos lopultakin saisi tihennettyä tuota aavikko perävälitystä....nyt on 3:27
Onko kokemuksia mikä ois sopiva välistys katukäyttöön?
Onko kokemuksia mikä ois sopiva välistys katukäyttöön?
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Re: välitykset
hiljaista....vitos vaihteen välitys ois melkein tärkein.....ettei matkavauhdin kierrokset menis liian korkealle.
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Re: välitykset
Ihan passeli välitys katu/maantie ajoon vielä. Sulla varmaan 8.8" perä autossasi
et olisko 3.25 lähinnä mitä on saatavana, 3.55 on ainakin saatavana
ja automaatti loikkari laatikolla vielä maantie kelpoinen.
et olisko 3.25 lähinnä mitä on saatavana, 3.55 on ainakin saatavana
ja automaatti loikkari laatikolla vielä maantie kelpoinen.
Re: välitykset
Tremec T-45
1. 3,37
2. 1,99
3. 1,33
4. 1,00
5. 0,67
R 3,22
Mullon samanmoisessa Cobrassa 4,30 perävälitys. Hyvin laulaa kaupungissa ja maantiellä, eikä näytä huonosti vaikuttavan kulutukseenkaan. DOHC-moottori tykkää kierroksista ja välitystä vaihtamalla niitä saa. Kyllä 4,11 välitykselläkin taitaisi pärjätä.
Tänä kesänä saan tarkempia kulutuslukemia, kun saan mittarin näyttämään oikein sähköisellä korjaimella. Rattaita vaihtamalla noin korkealla välityksellä mittaria ei saa kohdalleen eikä kannata yrittääkään, sillä 7-hampainen drive ja 23-hampainen driven yhdistelmä tunnetusti ei kauaa kestä.
Ja rattaat tietenkin Ford Racing niin ovat hiljaiset.
1. 3,37
2. 1,99
3. 1,33
4. 1,00
5. 0,67
R 3,22
Mullon samanmoisessa Cobrassa 4,30 perävälitys. Hyvin laulaa kaupungissa ja maantiellä, eikä näytä huonosti vaikuttavan kulutukseenkaan. DOHC-moottori tykkää kierroksista ja välitystä vaihtamalla niitä saa. Kyllä 4,11 välitykselläkin taitaisi pärjätä.
Tänä kesänä saan tarkempia kulutuslukemia, kun saan mittarin näyttämään oikein sähköisellä korjaimella. Rattaita vaihtamalla noin korkealla välityksellä mittaria ei saa kohdalleen eikä kannata yrittääkään, sillä 7-hampainen drive ja 23-hampainen driven yhdistelmä tunnetusti ei kauaa kestä.
Ja rattaat tietenkin Ford Racing niin ovat hiljaiset.
Re: välitykset
Mimmonen Sami toi neljä'kolmekymppinen peräruuvi on? Voiko sillä ajaa pikatiellä mukavasti ja pystyykö sillä ajamaan yli 200 nopeuksia? Ootko kokeillu paljonko se tolla välityksella kulkee huippuja?SamiM kirjoitti:Tremec T-45
1. 3,37
2. 1,99
3. 1,33
4. 1,00
5. 0,67
R 3,22
Mullon samanmoisessa Cobrassa 4,30 perävälitys. Hyvin laulaa kaupungissa ja maantiellä, eikä näytä huonosti vaikuttavan kulutukseenkaan. DOHC-moottori tykkää kierroksista ja välitystä vaihtamalla niitä saa. Kyllä 4,11 välitykselläkin taitaisi pärjätä.
Tänä kesänä saan tarkempia kulutuslukemia, kun saan mittarin näyttämään oikein sähköisellä korjaimella. Rattaita vaihtamalla noin korkealla välityksellä mittaria ei saa kohdalleen eikä kannata yrittääkään, sillä 7-hampainen drive ja 23-hampainen driven yhdistelmä tunnetusti ei kauaa kestä.
Ja rattaat tietenkin Ford Racing niin ovat hiljaiset.
Pitäs joskus päästä kyytiin misä tuommonen välitys on. Oon monasti miettinyt perävälityksiä, mutta kun ajotyylini ei oikeen sovi tuollasille jokkis-välityksille. Kivahan se Ahvenistolla on tikata aina vaan isompaa, mutta mites sitten kun lähdetään kotiin...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: välitykset
Rapiat 3 000 kierrosta pikatiellä kun todellista nopeutta on 135. Huippuja ei ole tarvinnut kokeilla, vielä. Tiedän kyllä ettei kulje kovin huimia nopeuksia, mutta sinne pääsee nopeammin, mikä mulle merkkaa enemmän kuin huippunopeus jota ei tule käytettyä. Hurisee moottori ihan kivasti noissa pikatienopeuksissa, mutta muistelisin ettei häiritsevästi. Ja kiihtyy napsakasti kun on jo valmiiksi kierroksia.MouTine kirjoitti: Mimmonen Sami toi neljä'kolmekymppinen peräruuvi on? Voiko sillä ajaa pikatiellä mukavasti ja pystyykö sillä ajamaan yli 200 nopeuksia? Ootko kokeillu paljonko se tolla välityksella kulkee huippuja?
Pitäs joskus päästä kyytiin misä tuommonen välitys on. Oon monasti miettinyt perävälityksiä, mutta kun ajotyylini ei oikeen sovi tuollasille jokkis-välityksille. Kivahan se Ahvenistolla on tikata aina vaan isompaa, mutta mites sitten kun lähdetään kotiin...
Sulle varmaan passais sitten 3,90 välitys, niin riittäis nopeus.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: välitykset
Rapiat 6000 kierrosta olisi sitten todellista 270 km/h (jos voima riittää viemään sinne asti). Useimmillehan tuo riittää...SamiM kirjoitti:
Rapiat 3 000 kierrosta pikatiellä kun todellista nopeutta on 135.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: välitykset
Nyt ois vielä kaks vaihto ehtoa 4.11 tai 3.73... eipä tiijä kumman laittais. Ehkä 3.73 vaikka tuntuu aika pieneltä ero vakioon verrattuna.
Onko muuten kaikki 8,8" perät sisus kaluiltaan samallaisia riippumatta missä foordissa on kiinni?
Onko muuten kaikki 8,8" perät sisus kaluiltaan samallaisia riippumatta missä foordissa on kiinni?
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Re: välitykset
Nopeasti laskettuna noin.65HT kirjoitti:Rapiat 6000 kierrosta olisi sitten todellista 270 km/h (jos voima riittää viemään sinne asti). Useimmillehan tuo riittää...SamiM kirjoitti:
Rapiat 3 000 kierrosta pikatiellä kun todellista nopeutta on 135.
Ai niin 3,90 taisikin olla 9" välitys. Saattaa 3,73 tuntua paperilla pieneltä erolta entiseen, mutta käytännössä tulet huomaamaaan eron hyvinkin selvästi. Kuten todettua, DOHC-moottori tykkää kierroksista. Itse laittaisin varmaan 4,11 jos pitäisi valita.arttu kirjoitti:Nyt ois vielä kaks vaihto ehtoa 4.11 tai 3.73... eipä tiijä kumman laittais. Ehkä 3.73 vaikka tuntuu aika pieneltä ero vakioon verrattuna.
Onko muuten kaikki 8,8" perät sisus kaluiltaan samallaisia riippumatta missä foordissa on kiinni?
Taitaapi olla 8,8" perät samanlaisia kaikki, mikä kyllä Fordia tuntien vaikuttaa oudolta.
Re: välitykset
Thunderbirdin 8.8" :ssa on isommat poskilaakerit , kaverin murikassa ainakin kun
kaverin sierraan sitä asennettiin, välitys-(3.73) on kuitenkin sama kaikkiin.
jos vakio välkkä ,ainakin joissain cobrissa 2.76 tms niin 3.73 on tuntuva ero
100 km/t 1500 rpm / 2500 rpm
tiuhalla välkällä pääsee kyllä kovaakin tarvittaessa mutta motin pitää olla
kierroksia sietävä . itse päätyisin kompromissi välkkä 3.73
jos ajelee normi katunopeuksia ja vain silloin tällöin käy motariilla
onko autosi automaatti vai manuaali ?
tositiuhalla perällä ykkkösvaihde muuttuu vaan ryömintä vaihteeksi.
kaverin sierraan sitä asennettiin, välitys-(3.73) on kuitenkin sama kaikkiin.
jos vakio välkkä ,ainakin joissain cobrissa 2.76 tms niin 3.73 on tuntuva ero
100 km/t 1500 rpm / 2500 rpm
tiuhalla välkällä pääsee kyllä kovaakin tarvittaessa mutta motin pitää olla
kierroksia sietävä . itse päätyisin kompromissi välkkä 3.73
jos ajelee normi katunopeuksia ja vain silloin tällöin käy motariilla
onko autosi automaatti vai manuaali ?
tositiuhalla perällä ykkkösvaihde muuttuu vaan ryömintä vaihteeksi.
Re: välitykset
Manuaali peli on.... hyvää kiihtyyttä haen. matka ajossa sais olla max 2400rpm
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: välitykset
Lasketaas sulle sopiva välitys. Mikä on käytettävä rengasprofiili taka-akselilla ja mikä on vaihteistosi 5:s vaihteen välitys. Onko se tuo Samin mainitsema 0,67 ?
-----
jos sulla on 275/40-17 takarenkaat, 0,67 vitos välitys ja nopeutta 100 km/h tulee kierrosluvuksi:
3,73 rattaat => 2120 rpm
4,11 rattaat => 2340 rpm
4,30 rattaat => 2440 rpm
-----
Sami, mikäs sun on rengasprofiili taka-akselilla niin pääsen tarkastamaan toleranssin laskuissani. Oman autoni kohdalla laskuni osui ~50 rpm päähän lasketun ja todellisuuden välillä - loppu siitä mittari/tulkintavirhettä...
-----
jos sulla on 275/40-17 takarenkaat, 0,67 vitos välitys ja nopeutta 100 km/h tulee kierrosluvuksi:
3,73 rattaat => 2120 rpm
4,11 rattaat => 2340 rpm
4,30 rattaat => 2440 rpm
-----
Sami, mikäs sun on rengasprofiili taka-akselilla niin pääsen tarkastamaan toleranssin laskuissani. Oman autoni kohdalla laskuni osui ~50 rpm päähän lasketun ja todellisuuden välillä - loppu siitä mittari/tulkintavirhettä...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: välitykset
5 vaihde 0,67. Renkaat 255/40-17
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: välitykset
255/40-17 ja 0,67 vitonen
100 km/h
3,73 rattaat => 2170 rpm
4,11 rattaat => 2400 rpm
4,30 rattaat => 2500 rpm
120 km/h
3,73 rattaat => 2610 rpm
4,11 rattaat => 2880 rpm
4,30 rattaat => 3010 rpm
Muista sitten että jos joskus vaihdat vanteita tms, niin renkaan kasvanut kokonaishalkaisija tiputtaa matkakierroksia ja madaltuva rengas nostaa matkakierroksia.
100 km/h
3,73 rattaat => 2170 rpm
4,11 rattaat => 2400 rpm
4,30 rattaat => 2500 rpm
120 km/h
3,73 rattaat => 2610 rpm
4,11 rattaat => 2880 rpm
4,30 rattaat => 3010 rpm
Muista sitten että jos joskus vaihdat vanteita tms, niin renkaan kasvanut kokonaishalkaisija tiputtaa matkakierroksia ja madaltuva rengas nostaa matkakierroksia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: välitykset
Itse tein muutama viikko sitten havainnon Hml motarilla... Matkanopeus asetettu crusella 150 (GPS) ja kierrokset vitosella 2750 (OBD-II luettuna) ja 265/35x18" rengastuksella.
Jatkokysymys... Mikä on korkein välitys johonka myydään mittarianturin ratas-sarjaa laatikkoon?
Jatkokysymyksen jatkokysymys... Mitä kaikkea pitää purkaa jotta setin saa asennettua laatikkoon? Muistikuva olisi että pitää koko häntä pultata auki.
Jatkokysymys... Mikä on korkein välitys johonka myydään mittarianturin ratas-sarjaa laatikkoon?
Jatkokysymyksen jatkokysymys... Mitä kaikkea pitää purkaa jotta setin saa asennettua laatikkoon? Muistikuva olisi että pitää koko häntä pultata auki.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6