BENSAPUMPPU
BENSAPUMPPU
Heivasin tossa ton Holleyn punasen mekkaloivan pumpun, mietintä et laitanko tilalle hiljasemman sähkösen? vaiko mekaanisen hiperfin ?? tuskin tuo mek.ratikaalisti tehoja syö. kattelin vaan tossa overdrivessä käytyjä höpinöitä asiasta,niin kovin mekaanisen puolella oltiin. lineekö ollut luotettavuus onkelmia sähkösten kanssa ??
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Ihmeellinen "must" -asia tuo sähöpumppu:
Omaa autoa kun värkkäsin läjään niin lähes kaikki uutta konetta ja sen kyljessä sojottavaa malloryn mekaanista pensapumppua katselevat kysyivät että mikset laittanut sähköpumppua?
Kysymykseen kysymyksellä vastaten heitin "vastapalloon" että miksi olis pitänyt?
En kertaakaan saanut mitään järkevää vastinetta kysymykseen.
Omaa autoa kun värkkäsin läjään niin lähes kaikki uutta konetta ja sen kyljessä sojottavaa malloryn mekaanista pensapumppua katselevat kysyivät että mikset laittanut sähköpumppua?
Kysymykseen kysymyksellä vastaten heitin "vastapalloon" että miksi olis pitänyt?
En kertaakaan saanut mitään järkevää vastinetta kysymykseen.

Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissaAnonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Juu,eikä välttämättä varhaisissa Foxeissakaan.musse67 kirjoitti:Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissaAnonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Tuosta on omakohtainen kokemus.

-Jukka-
Ajattelin laittaa 2 mitsubaa rinnan ( hyllyssä on jo yksi ). Paine on matala 0,3 ja tuotto yhdessä riittävä. Suodatin on sisällä. Ääni oli jopa Austin Minissä nipin napin havaittava. Kivaa on se että kun virta pannan päälle on kaasarissa heti pinta kohdallaan,. Kun avaimeen koskee niin kone pärähtää heti. Hyvä ominaisuus kylmällä ja/tai kovalla puristussuhteella
1966 HT 347 Stroker
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Malloryn comp sarjan pummuja kehutaan tehokkaiksi ja ovat huomattavan hiljaisia. Summitilla hintaa 130 - 270 Taalaa, mukana tulee paketista riippuen regulaattori.speedy kirjoitti:Kyselin tos pumpuista, racersplace myis Jimmy Carteria 90e (Sähkö) kuulemma hiljaisempi huomattavasti mitä holleyn pumppaaja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Olen täysin mekaanisen pumpun kannalla kun kyseessä on kaasari kone. Sähköpumppu kun siirrytään ruiskukoneisiin.
Mekaaniset pumput melko edullisia 60 - 70 $ ja helposti asennettavissa. Street pumput toimivat yleensä hyvin ilman regulaatoria tuottaen noin 5,5 - 6,5 bis paineen ja vapaan tuoton olessa noin 120 gph (gallonaa tunnissa) luulisi riittävän jo hieman piristettyynkin koneeseen. Strip pumpuissa sama tuotto mutta korkeampipaine, vaatii yleensä regulaatorin.
Sähköpumput vaatii yleensä aina ylimääräisiä sähköasennuksia. Harva harrastelia viitsii tehdä ne asjanmukaisesti ja tästä seuraa ajanmittaan vain ongelmia. Samoin sähköpumpujen kanssa on syytä käyttää regulaatoria ja paluulinjaa tankiin tai välisäiliöön.
On kai sittenkin helpompi ja vaivattomampi tapa tyytyä mekaaniseen pa-pumppuun.
Tehohukasta kai se sähköpumppukin jonkin verran tehoa tarvitsee?
Mekaaniset pumput melko edullisia 60 - 70 $ ja helposti asennettavissa. Street pumput toimivat yleensä hyvin ilman regulaatoria tuottaen noin 5,5 - 6,5 bis paineen ja vapaan tuoton olessa noin 120 gph (gallonaa tunnissa) luulisi riittävän jo hieman piristettyynkin koneeseen. Strip pumpuissa sama tuotto mutta korkeampipaine, vaatii yleensä regulaatorin.
Sähköpumput vaatii yleensä aina ylimääräisiä sähköasennuksia. Harva harrastelia viitsii tehdä ne asjanmukaisesti ja tästä seuraa ajanmittaan vain ongelmia. Samoin sähköpumpujen kanssa on syytä käyttää regulaatoria ja paluulinjaa tankiin tai välisäiliöön.
On kai sittenkin helpompi ja vaivattomampi tapa tyytyä mekaaniseen pa-pumppuun.
Tehohukasta kai se sähköpumppukin jonkin verran tehoa tarvitsee?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.