06 mussen rekisteröinti
Valvoja: Ville K
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: 06 mussen rekisteröinti
Uudessa AutoBild Suomen numerossa 13-14 (11.7.2008) onkin juttu tuosta uuden Mustangin rekisteröinnistä Suomeen!
Re: 06 mussen rekisteröinti
Oon nyt kattonu noita 05- mustangeja Saksastakin mutta mites tää hinta nyt oikein menee?
Tässä esimerkki ilmotuksen hinnottelusta:
Netto 15.546,- EUR
MwSt 19 % 2.954,- EUR
18.500,- EUR
Export-Preis 13.700,- EUR
Jos ton tuolta suomeen uitan niin paljonko tosta nyt pitää maksaa??
Mikä toi Export hinta on? pitääkö siihen päälle sitte maksaa muutakin kuin autovero ja alvi autoverosta? Siis joudunko maksamaan ton 18500 ja siihen autovero ja alvi autoverosta? Vai miten tää menee??
Tässä esimerkki ilmotuksen hinnottelusta:
Netto 15.546,- EUR
MwSt 19 % 2.954,- EUR
18.500,- EUR
Export-Preis 13.700,- EUR
Jos ton tuolta suomeen uitan niin paljonko tosta nyt pitää maksaa??
Mikä toi Export hinta on? pitääkö siihen päälle sitte maksaa muutakin kuin autovero ja alvi autoverosta? Siis joudunko maksamaan ton 18500 ja siihen autovero ja alvi autoverosta? Vai miten tää menee??
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: 06 mussen rekisteröinti
Olen itte ostamassa talven aikana kans tollasta ja mun laskelmien mukaan halvin auto tulee suoraan aameriikasta,tällä hetkellä perus käytetty gt V8 2005- 15000 taalaa hinta PYYNTI
Ihan samat verot ja muutokset joudut kuitenkin tekemään jos ostat eu maasta ja jenkkilässä ne tekee ne eu(lue suomi) muutokset paremmin ja halvemmalla n 1000 taalaa,lasit ei kuulu tohon, ne joudut itte sumplimaan,kokonais hinnaksi oon laskenu n 30000-35000€
Ihan samat verot ja muutokset joudut kuitenkin tekemään jos ostat eu maasta ja jenkkilässä ne tekee ne eu(lue suomi) muutokset paremmin ja halvemmalla n 1000 taalaa,lasit ei kuulu tohon, ne joudut itte sumplimaan,kokonais hinnaksi oon laskenu n 30000-35000€
Re: 06 mussen rekisteröinti
The price are as below
With German 19% VAT EUR 18.500
Netto Export incl. Custom EUR 15.550
Custom Free EUR 14.100
Tämmösen vastauksen sain tuolta. Mikä näistä nyt on se hinta mikä mun pitää maksaa? Eikö ton alvin joudu kuitenki maksaa joko saksaan tai suomeen? eli siis se hinta on ton 18.500 euroa?
Jos näin on niin auto ameriikasta, vaikka dollarin kurssi onki noussu mukavasti kesästä. (1.6>1.35 FAK!! Mustin hinta noussu melkein 2000euroa))
With German 19% VAT EUR 18.500
Netto Export incl. Custom EUR 15.550
Custom Free EUR 14.100
Tämmösen vastauksen sain tuolta. Mikä näistä nyt on se hinta mikä mun pitää maksaa? Eikö ton alvin joudu kuitenki maksaa joko saksaan tai suomeen? eli siis se hinta on ton 18.500 euroa?
Jos näin on niin auto ameriikasta, vaikka dollarin kurssi onki noussu mukavasti kesästä. (1.6>1.35 FAK!! Mustin hinta noussu melkein 2000euroa))
Re: 06 mussen rekisteröinti
Näkyykö siitä uudesta tuulilasista sitten paremmin läpi vai miksi se pitää vaihtaa?
Ihmiset kyselee täällä paljon, miten uuden mussen rekisteröinti onnistuisi ja paljonko siitä joutuisi veroa maksamaan. Olin viime vuoden Saksassa opiskelemassa ja tässä esitän erään "helpon" mahdollisuuden tuoda uusi musti Suomeen.
Yksi vaihtoehto olisi ostaa uusi mustangi Saksasta ja hommata siihen kahdeksi vuodeksi punaiset siirtokilvet( hinta oli joku 120/kk). Muistaakseni 2v oli maksimiaika Zulassungs-siirtokilville. Tämän jälkeen auto on "tullattu" pois Saksasta ja sen saa tuoda vaikka lautalla Suomeen. Suomessa mustilla saa sitten normaalisti ajella seuraavat 2 vuotta saksalaisen liikennevakuutuksen ollessa normaalisti EU-alueella voimassa.
Kahden vuoden kuluttua ostaja voi itsekseen pohtia tekeekö hän autostaan autoveroilmoituksen ja maksaa siitä kalliin autoveron, menettää hermonsa hommatessaan autoon uutta tuulilasia tai jotain yhtä järjetöntä.
Toinen mahdollisuus on ajaa mustangi viroon ja myydä se siellä.
Virossahan ei ole mitään autoverosysteemiä, että auton saa kilpiin heti.
Autojen hintataso oli mielestäni ihan samaa luokkaa kuin Saksassa. Vaikkakin autot huonommassa kunnossa huonopien teiden takia.
Asia tuli mieleen silloin, kun ostin omaan meseeni siirtokilvet neljäksi kuukaudeksi ja ajelin niillä koko sen ajan Suomessa. Sen jälkeen tein autostani autoveroilmoituksen ja sain sen Suomessa kilpiin.
Saa esittää kritiikkiä ja mielipiteitä


Ihmiset kyselee täällä paljon, miten uuden mussen rekisteröinti onnistuisi ja paljonko siitä joutuisi veroa maksamaan. Olin viime vuoden Saksassa opiskelemassa ja tässä esitän erään "helpon" mahdollisuuden tuoda uusi musti Suomeen.

Yksi vaihtoehto olisi ostaa uusi mustangi Saksasta ja hommata siihen kahdeksi vuodeksi punaiset siirtokilvet( hinta oli joku 120/kk). Muistaakseni 2v oli maksimiaika Zulassungs-siirtokilville. Tämän jälkeen auto on "tullattu" pois Saksasta ja sen saa tuoda vaikka lautalla Suomeen. Suomessa mustilla saa sitten normaalisti ajella seuraavat 2 vuotta saksalaisen liikennevakuutuksen ollessa normaalisti EU-alueella voimassa.
Kahden vuoden kuluttua ostaja voi itsekseen pohtia tekeekö hän autostaan autoveroilmoituksen ja maksaa siitä kalliin autoveron, menettää hermonsa hommatessaan autoon uutta tuulilasia tai jotain yhtä järjetöntä.

Toinen mahdollisuus on ajaa mustangi viroon ja myydä se siellä.
Virossahan ei ole mitään autoverosysteemiä, että auton saa kilpiin heti.
Autojen hintataso oli mielestäni ihan samaa luokkaa kuin Saksassa. Vaikkakin autot huonommassa kunnossa huonopien teiden takia.
Asia tuli mieleen silloin, kun ostin omaan meseeni siirtokilvet neljäksi kuukaudeksi ja ajelin niillä koko sen ajan Suomessa. Sen jälkeen tein autostani autoveroilmoituksen ja sain sen Suomessa kilpiin.
Saa esittää kritiikkiä ja mielipiteitä


Re: 06 mussen rekisteröinti
Ja telkän pöntöille voit näyttää sentteriä.cCZz kirjoitti:Näkyykö siitä uudesta tuulilasista sitten paremmin läpi vai miksi se pitää vaihtaa?![]()
Ihmiset kyselee täällä paljon, miten uuden mussen rekisteröinti onnistuisi ja paljonko siitä joutuisi veroa maksamaan. Olin viime vuoden Saksassa opiskelemassa ja tässä esitän erään "helpon" mahdollisuuden tuoda uusi musti Suomeen.![]()
Yksi vaihtoehto olisi ostaa uusi mustangi Saksasta ja hommata siihen kahdeksi vuodeksi punaiset siirtokilvet( hinta oli joku 120/kk). Muistaakseni 2v oli maksimiaika Zulassungs-siirtokilville. Tämän jälkeen auto on "tullattu" pois Saksasta ja sen saa tuoda vaikka lautalla Suomeen. Suomessa mustilla saa sitten normaalisti ajella seuraavat 2 vuotta saksalaisen liikennevakuutuksen ollessa normaalisti EU-alueella voimassa.
Kahden vuoden kuluttua ostaja voi itsekseen pohtia tekeekö hän autostaan autoveroilmoituksen ja maksaa siitä kalliin autoveron, menettää hermonsa hommatessaan autoon uutta tuulilasia tai jotain yhtä järjetöntä.![]()
Toinen mahdollisuus on ajaa mustangi viroon ja myydä se siellä.
Virossahan ei ole mitään autoverosysteemiä, että auton saa kilpiin heti.
Autojen hintataso oli mielestäni ihan samaa luokkaa kuin Saksassa. Vaikkakin autot huonommassa kunnossa huonopien teiden takia.
Asia tuli mieleen silloin, kun ostin omaan meseeni siirtokilvet neljäksi kuukaudeksi ja ajelin niillä koko sen ajan Suomessa. Sen jälkeen tein autostani autoveroilmoituksen ja sain sen Suomessa kilpiin.
Saa esittää kritiikkiä ja mielipiteitä![]()

Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: 06 mussen rekisteröinti
"Ja telkän pöntöille voit näyttää sentteriä."
Näytetään...
Näytetään...
Re: 06 mussen rekisteröinti
Jokos Suomen laki on muuttunut että Suomen kansalainen saa ajella ulkomaahan rekisteröidyllä autolla? Jos ei, niin näin saa tehdä, kunhan (tässä tapauksessa) asuu Saksassa vähintään 185 päivää vuodessa ja hakee autolle tulliluvan.cCZz kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi ostaa uusi mustangi Saksasta ja hommata siihen kahdeksi vuodeksi punaiset siirtokilvet( hinta oli joku 120/kk). Muistaakseni 2v oli maksimiaika Zulassungs-siirtokilville. Tämän jälkeen auto on "tullattu" pois Saksasta ja sen saa tuoda vaikka lautalla Suomeen. Suomessa mustilla saa sitten normaalisti ajella seuraavat 2 vuotta saksalaisen liikennevakuutuksen ollessa normaalisti EU-alueella voimassa.
Re: 06 mussen rekisteröinti
Miksei sais jos on esim sotu tms saksaan, töitä tms. Ainakin ruotsin sotu:lla saa ajaa svenssonikilpisiä autoja.Lauri kirjoitti:Jokos Suomen laki on muuttunut että Suomen kansalainen saa ajella ulkomaahan rekisteröidyllä autolla? Jos ei, niin näin saa tehdä, kunhan (tässä tapauksessa) asuu Saksassa vähintään 185 päivää vuodessa ja hakee autolle tulliluvan.cCZz kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi ostaa uusi mustangi Saksasta ja hommata siihen kahdeksi vuodeksi punaiset siirtokilvet( hinta oli joku 120/kk). Muistaakseni 2v oli maksimiaika Zulassungs-siirtokilville. Tämän jälkeen auto on "tullattu" pois Saksasta ja sen saa tuoda vaikka lautalla Suomeen. Suomessa mustilla saa sitten normaalisti ajella seuraavat 2 vuotta saksalaisen liikennevakuutuksen ollessa normaalisti EU-alueella voimassa.
Go tell Alice....
Re: 06 mussen rekisteröinti
No juu siinä tapauksessa saa. Kaikilla meillähän sellainen löytyyAku_81 kirjoitti:Miksei sais jos on esim sotu tms saksaan, töitä tms. Ainakin ruotsin sotu:lla saa ajaa svenssonikilpisiä autoja.

Re: 06 mussen rekisteröinti
Höh, eikö muka sulla ooLauri kirjoitti:
No juu siinä tapauksessa saa. Kaikilla meillähän sellainen löytyy.


Go tell Alice....
Re: 06 mussen rekisteröinti
Pois se minusta, mie oon vaan käyny ruottis tekemäs töitä.JXA26Wosu kirjoitti:Aku, tunnustaksää olevas RANTAHURRI?
![]()
Shjäääääwle, takas kaappiin!
Go tell Alice....
Re: 06 mussen rekisteröinti
"Jokos Suomen laki on muuttunut että Suomen kansalainen saa ajella ulkomaahan rekisteröidyllä autolla? Jos ei, niin näin saa tehdä, kunhan (tässä tapauksessa) asuu Saksassa vähintään 185 päivää vuodessa ja hakee autolle tulliluvan."
En tarkoittanut noita saksalaisia D-kilpiä, vaan punaisia Export -kilpiä http://www.kennzeichen-guide.de/schilder/Exportk.htm
Itse ajelin noilla kilvillä Suomessa reilu 4kk ja kaveri omalla autollaan 7kk. Ainoa asia mikä selvitettiin oli, että Saksalainen liikennevakuutus on Suomessa voimassa. Ei kukaan tuommoisesta 185 päivän rajasta mitään puhunut
tai sitä mitenkään kontrolloinut.
Ja näyttää olevan 1v maksimiaika kuitenki noille kilville.
No.. ei voi kaikkea muistaa/ tietää
En tarkoittanut noita saksalaisia D-kilpiä, vaan punaisia Export -kilpiä http://www.kennzeichen-guide.de/schilder/Exportk.htm
Itse ajelin noilla kilvillä Suomessa reilu 4kk ja kaveri omalla autollaan 7kk. Ainoa asia mikä selvitettiin oli, että Saksalainen liikennevakuutus on Suomessa voimassa. Ei kukaan tuommoisesta 185 päivän rajasta mitään puhunut

Ja näyttää olevan 1v maksimiaika kuitenki noille kilville.
No.. ei voi kaikkea muistaa/ tietää

Re: 06 mussen rekisteröinti
No minä en noista eri kilvistä tiedä hölkäsen pöläystä, muutakun että kai ne jotain alumiiniseosta on. Nuo omat kirjoitukseni pohjaa Tuulilasin Turbo-liitteeseen parin vuoden takaa, missä he hakivat Italiasta Alfan mikä rekisteröitiin Viroon. Tästä seurasi se ettei Suomen kansalainen, edes auton omistaja saanut ajaa autolla Suomessa jos ei kyydissä istunut auton papereihin merkitty Virolainen vastuuhenkilö.cCZz kirjoitti:En tarkoittanut noita saksalaisia D-kilpiä, vaan punaisia Export -kilpiä http://www.kennzeichen-guide.de/schilder/Exportk.htm
Re: 06 mussen rekisteröinti
Selailin Musseja Nettiautossa ja sielta loytyi todellinen "syyshinta" uusikoppaiselle; http://www.nettiauto.com/2291881
Tuohan nayttaisi veroineen olevan vain 33ke eli noin 17ke vahemman kuin muut myynnissa olevat GT:t. Toimitusaika nakojaan 1vk joten ei tuo taalta Amerikasta ainakaan siina ajassa tule, Saksasta ennemminkin. Lasien vaihdoista ei mainita mitaan joten ehkapa naita saa nyt tuotua jo Euroopasta ilman suurempia hommia? Tai sitten ostajalle on tarjolla yllari
Tuohan nayttaisi veroineen olevan vain 33ke eli noin 17ke vahemman kuin muut myynnissa olevat GT:t. Toimitusaika nakojaan 1vk joten ei tuo taalta Amerikasta ainakaan siina ajassa tule, Saksasta ennemminkin. Lasien vaihdoista ei mainita mitaan joten ehkapa naita saa nyt tuotua jo Euroopasta ilman suurempia hommia? Tai sitten ostajalle on tarjolla yllari
