Avon rättikaton käsittely
- Make_O
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
- Auto: Ford Galaxie XL -68
- Paikkakunta: Siuntio
Avon rättikaton käsittely
Milläs aineella kannattais "lervata" tommosen -95 Mussen räpykkä ku olis tarkoitus ajella sillä talvellakin? yks työkaveri sanoi että jollain mehiläisvahalla mutta onko kellään parempaa tietoa?
- Make_O
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
- Auto: Ford Galaxie XL -68
- Paikkakunta: Siuntio
Täytyy käydä pikimmiten kattelemas venetarvike liikkeestä sekä myös Autoglymin tuotteita, alkaa olla semmoset kelit että rätti vetää kaiken p....n itteensä kuin pesusieni...Kiitoksia vaan vinkistä ja lisää hoitovinkkejä saa laittaa jos tulee mieleen semmosia... ja yleensä ottaen kaikki viisaudet on tervetulleita mitkä koskee talviajoa räpykkäpelillä..
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
En suosittelisi talviajoa avolla. Lahinna huolestuttaa nuoskakelit ja auton katolle kertyva painava lumi, joka voi venyttaa kangasta. Toinen pointti on tietty mahdollisesti viileat kyydit, mutta sitavartenhan on lammitin ja kunnon pipa...Make_O kirjoitti:Kiitoksia vaan vinkistä ja lisää hoitovinkkejä saa laittaa jos tulee mieleen semmosia... ja yleensä ottaen kaikki viisaudet on tervetulleita mitkä koskee talviajoa räpykkäpelillä..

Kuitenkin seuraan mielenkiinnolla extreme-avoautoilun kulkua (ja varmaan moni muukin), joten kertoile taalla kokemuksista, kunhan ensimmaiset lumet ovat tulleet!
- Make_O
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
- Auto: Ford Galaxie XL -68
- Paikkakunta: Siuntio
Jeps,kyllä kertoillaan ja täytyyhän sitä talviajoa kokeilla kun on saanut vihdoin semmosen kärryn alle mistä on haaveillu..Ei kai tänne etelä-suomeen niin kurjia kelejä tuu enää mitä oli viime talvena...No täytyy vaan pitää autoa yöt sateen suojassa ja välillä sulatella ja pestä kunnolla niin eiköhän tässä talven yli selvitä kunnialla.. Tähän mennessä oon kylläkin huomannu että lämmityslaite on pirun tehokas ja alkaa puhaltaa lämmintä tosi nopeasti,melkein vois sanoa että paras lämppäri mitä mun autois on ollu ikinä..
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Prkl kun jäi tuo kirjautuminen.Anonymous kirjoitti:Autoglym myy tuotepakettia jossa puhdistus -ja suoja-aine rätille erikseen.
Oma rättini on onneksi vielä uutta vastaava, ja olenkin sitä yrittänyt varjella että säilyisikin hyvänä.
Kesäisin olen vetänyt auton päälle sellaisen hopeanvärisen talvipuolipeitteen ettei UV -säteily korvenna kangasta turhaan.
Talveksi avaan lukot ja pönkään rätin etuosan n.30cm auki että kangas löystyy seisonta-ajaksi.
Säätöpuolella olisi hommaa kun tuo apukuskin puolen (tuulilasia kohti mentäessä) viimeinen nivel ei oikea suoraksi asti.
Käytännössä apukuljettajan ovilasia ei voi nostaa ihan ylös asti ja tuulilasinpilarin ikkunatiivisteen väliin jää kiusallinen rako.
Toiseksi, jos lasin veivaa ihan ylös ja pamauttaa oven kiinni, niin lasin yläreuna pääsee lyömään rätin metallirunkoon tuon vajaasti oienneen nivelen kohdalta ja lasi särkyy varmasti.
Ei jummarus riitä että mistä mekanismia pitäisi säätää.
Stoppariruuveja on pyöritelty ja kangasta löysäilty huonoin tuloksin.
Puslissa ja tapeissa on tietenkin löysää, mutta kuljettajan puolella on sama määrä ja silti rätti sulketuu tismalleen oikeaan asentoon.
Olisko kellään idiksiä?
Prkl kun en omista edes shop manuaalia, oliskohan siinä ohjetta.
Ni ja autohan oli -69 sähkörätillä.

Onko autoglymin tuottella hyvä puhdistava vaikutus? Omassa autossa kun on valkoinen rätti ja muutama tummenpi läikkä. Rätti on uusittu suomessa n.5-6v sitten.
Säätämisestä olisi kiva kuulla vinkkejä/linkkejä.
Omastani olen vain kiristellyt väljiä pois ja muutamalla uudella pultilla saanut määrättyjä riesoja poistettua. Tosin etulukkojen linkut ovat melko väljät.
Säätämisestä olisi kiva kuulla vinkkejä/linkkejä.
Omastani olen vain kiristellyt väljiä pois ja muutamalla uudella pultilla saanut määrättyjä riesoja poistettua. Tosin etulukkojen linkut ovat melko väljät.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
[quote="Mussemaan
Prkl kun jäi tuo kirjautuminen.
Pitäiskö laittaa suosikisi toi kirjautumissivu, niin ei pääsis unohtumaan.
Itelläni on eikä ol unohtunu. Aina itte itteni oon kehunu ja aina oon kehutuksi tullu. 
Prkl kun jäi tuo kirjautuminen.
Pitäiskö laittaa suosikisi toi kirjautumissivu, niin ei pääsis unohtumaan.



Viimeksi muokannut Homer65, 11 Marras 2004, 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Kirjautuminen hoituu näppärästi, kun laitat ruksin että kirjaa sut automaattisesti kun tuut forumiin.Homer65 kirjoitti:[quote="Mussemaan
Prkl kun jäi tuo kirjautuminen.
Pitäiskö laittaa suosikisi toi kirjautumissivu, niin ei pääsis unohtumaan.![]()
Itelläni on eikä ol unohtunu. Aina itte itteni oon kehunu ja aina oon kehutuksi tullu.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Huomenna vissiin täytyy laittaa avoon talvirenkaat alle?veekoo kirjoitti: En suosittelisi talviajoa avolla. Lahinna huolestuttaa nuoskakelit ja auton katolle kertyva painava lumi, joka voi venyttaa kangasta. Toinen pointti on tietty mahdollisesti viileat kyydit, mutta sitavartenhan on lammitin ja kunnon pipa...![]()
Kuitenkin seuraan mielenkiinnolla extreme-avoautoilun kulkua (ja varmaan moni muukin), joten kertoile taalla kokemuksista, kunhan ensimmaiset lumet ovat tulleet!
Alkaa olla kesäkumit oleen sen verran finaalissa ja liukastakin meinaa olla.
-Jukka-