BENSAPUMPPU

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

BENSAPUMPPU

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Heivasin tossa ton Holleyn punasen mekkaloivan pumpun, mietintä et laitanko tilalle hiljasemman sähkösen? vaiko mekaanisen hiperfin ?? tuskin tuo mek.ratikaalisti tehoja syö. kattelin vaan tossa overdrivessä käytyjä höpinöitä asiasta,niin kovin mekaanisen puolella oltiin. lineekö ollut luotettavuus onkelmia sähkösten kanssa ??
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Ainakaan mekaaninen ei puske polttoainetta konetilaan koneen pyörimisen loputtua. :-o
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tosi on, jos vaikka sattuu äksidentti.

Jokos oot Make tempassu lootan irti??
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Taitaa nyt käydä niin että siirretään manuaaliprojektia eteenpäin kunnes tuo avo on sopivassa kunnossa. Eli ei hötkyillä.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ihmeellinen "must" -asia tuo sähöpumppu:

Omaa autoa kun värkkäsin läjään niin lähes kaikki uutta konetta ja sen kyljessä sojottavaa malloryn mekaanista pensapumppua katselevat kysyivät että mikset laittanut sähköpumppua?

Kysymykseen kysymyksellä vastaten heitin "vastapalloon" että miksi olis pitänyt?

En kertaakaan saanut mitään järkevää vastinetta kysymykseen.
Kuva
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo ehkä siitä on mielikuva et mekaaninen vie herkkyyttä ja tehoa.. tuskin käytännössä huomaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Anonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissa :)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

:lol: joo ei mun 65 voortisa oo eec:tä eikä wc:tä :shock:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

musse67 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissa :)
Juu,eikä välttämättä varhaisissa Foxeissakaan.
Tuosta on omakohtainen kokemus. :oops:
-Jukka-
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ajattelin laittaa 2 mitsubaa rinnan ( hyllyssä on jo yksi ). Paine on matala 0,3 ja tuotto yhdessä riittävä. Suodatin on sisällä. Ääni oli jopa Austin Minissä nipin napin havaittava. Kivaa on se että kun virta pannan päälle on kaasarissa heti pinta kohdallaan,. Kun avaimeen koskee niin kone pärähtää heti. Hyvä ominaisuus kylmällä ja/tai kovalla puristussuhteella
1966 HT 347 Stroker
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kyselin tos pumpuista, racersplace myis Jimmy Carteria 90e (Sähkö) kuulemma hiljaisempi huomattavasti mitä holleyn pumppaaja.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

speedy kirjoitti:Kyselin tos pumpuista, racersplace myis Jimmy Carteria 90e (Sähkö) kuulemma hiljaisempi huomattavasti mitä holleyn pumppaaja.
Malloryn comp sarjan pummuja kehutaan tehokkaiksi ja ovat huomattavan hiljaisia. Summitilla hintaa 130 - 270 Taalaa, mukana tulee paketista riippuen regulaattori.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Olen täysin mekaanisen pumpun kannalla kun kyseessä on kaasari kone. Sähköpumppu kun siirrytään ruiskukoneisiin.
Mekaaniset pumput melko edullisia 60 - 70 $ ja helposti asennettavissa. Street pumput toimivat yleensä hyvin ilman regulaatoria tuottaen noin 5,5 - 6,5 bis paineen ja vapaan tuoton olessa noin 120 gph (gallonaa tunnissa) luulisi riittävän jo hieman piristettyynkin koneeseen. Strip pumpuissa sama tuotto mutta korkeampipaine, vaatii yleensä regulaatorin.
Sähköpumput vaatii yleensä aina ylimääräisiä sähköasennuksia. Harva harrastelia viitsii tehdä ne asjanmukaisesti ja tästä seuraa ajanmittaan vain ongelmia. Samoin sähköpumpujen kanssa on syytä käyttää regulaatoria ja paluulinjaa tankiin tai välisäiliöön.
On kai sittenkin helpompi ja vaivattomampi tapa tyytyä mekaaniseen pa-pumppuun.
Tehohukasta kai se sähköpumppukin jonkin verran tehoa tarvitsee?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Olen mekaanisen pumpun kannalla, jos sellainen on alkuperäisestikin ollut.
Monttu esitti kyllä hyvän ajatuksen sähköisen pumpun puolesta: kaasarissa on bensapinnat kohdallaan heti kun startataan. Auttaa myös silloin, kun auto on seissyt useita päiviä tai viikkojakin, kuten harrastepelit usein ovat. :)
Vastaa Viestiin