Early HT:n tyyppivika?

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Early HT:n tyyppivika?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Korin kunnostus on lähtenyt liikkeelle. Ruostepaikkauksia ei tarvitse tehdä, mutta ihmettelen poikittaista murtumaa katon takatolpassa
ikkuna-aukosta taaksepäin. Edellinen omistaja sanoi murtuman olleen siinä jo auton ostaessaan -78. Olen päätellyt että painava ovi ja tolpaton ikkuna-aukko on ajan saatossa saanut halkeaman aikaiseksi? En ole kerinnyt tutkia muita yksilöitä varsinkin nyt kun ponit on työnnetty talviunille. Mitä mieltä?
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Tuo kuuluu aiheeseen, kun katselee muita early HT:ta niin voi sanoa, että joka toisessa se näkyy ja joka toisessa se on korjattu(piilotettu).
-Janne
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joissakin on joissakin ei se asetuu kun purkaa ikkuna mekanismin pois ja laittaa vahvikkeen ja hitsaa läpi kunnolla olen joitakin korjannut muunmuassa omastani 22vuotta sitten.
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Se on ihan normaalia että siihen kohtaan tulee murtuma koska katon liitossauma on just sillä kohtaa, mulla tuli 64 puolikkaaseen murtumat myös a-pilareihin, ilmeisesti 380 hp teki tehtävänsä.. :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Liitos sauma ei murtumaa tee vaan raskas ovi kun sitä tyrkitään kiinni kun ei ole pilaria tukemassa ja a pilarissa varmaan ylä osassa on lyijjytina mössöt pettänyt ja ratkenneet jos saumat olisi kunnolla läpi hitsattu ei tulisi murtumia.
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Mä luulen taas,että murtumat johtuu korin vääntymisestä ja elämisestä. Tommosen earlyn kopan velttouden huomaa hyvin siinä ,kun se on tasaisella lattialla pukkien päässä,ei tarvi pahasti nostaa yhdestä nurkasta enemmän ,niin alkaa ovet takerrella lukoista..Ei oo ihme vaikka näitä korin vahvistuksia suositellaan jos on vähänkään sporttisempaa käyttöä... Just tämän b-pilarin puuttuminen aiheutaa sen että kori on veltto...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Joustaa

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Voihan sillä olla oma osansa asiaan mutta runkopalkkien uupuminen on suurin syy koko hommassa p pilari ei ole koko syy se murtuisi vuorostaan kun olen näitä peltejä korjaillut jo 31vuotta siinä on nähnyt monen moista viimmeksi kuukaus sitten oioin uutta e sarjan mersua 2000km ajettu niissä käytetään suurlujuus terästä ova tiukkoja oijottavia joustaa nekin korit kun nostaa toisesta kulmasta jo ovi panttaa lukolla samoin kun oli robotissa kiinni keula roikuu ei etuovet toimi normaalisti panttaa lukkoihin että se siitä teoriasta :!: sori taas tää pötkö.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Murtumia muissakin

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Unehtui muuan asia katelkaapa kulkiessanne kylillä vanhempia 2ovisia eskortteja sieroja tojotia ynnä muita autoja monessakin on murtuma p pilarin ala kulmassa se iso ovi tärskyttää ja antaa alun murtumalle.
Vastaa Viestiin