392 -430 hp motti
392 -430 hp motti
Mitä mieltä kyseisestä pannusta. Tekis mieli heivata vanha ja painava 390
ja korvata tuollaisella ja hintakin on us-partsissa kohallaan.
ja korvata tuollaisella ja hintakin on us-partsissa kohallaan.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 392 -430 hp motti
351w kone 0,030 ylikoossa, hydrauli rulla, rullakeinut, takomännät ja 9.7 puristus. 460 johdannaisten moottorien kanssa SVO & FRPP:llä on ollut luotettavuusongelmia johtuen kasausvaiheen heittelevistä toleransseista ja momenteista. En tiedä päteekö sama pikkulohkoihin. Tietääkö joku tulevatko pikkulohkot samalta linjalta kuin isolohkot? Jos englanti taipuu, niin kannattaa kysellä samaa jenkkipalstoilta, sinne konetta myyty jokunen kappale enemmän kuin Suomeen. Ei us-partsi siitä liikaa pyydä - vanha koneistettu lohko ja loppu tavarasta uutta kiiltävää ford racing herkkuva. Tuskin koneen kanssa kovin pitkälle metsään menee jos sellaisen hankkii. Laatuongelmista kannattaisi selvitellä lisää.hemi kirjoitti:Mitä mieltä kyseisestä pannusta. Tekis mieli heivata vanha ja painava 390
ja korvata tuollaisella ja hintakin on us-partsissa kohallaan.
Valukampura ja 3,85 isku -> sama kuin ford 460, joka on tunnetusti vääntömoottori. Eiköhän tuolla koneella auto kuin auto liikahda.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Täällä samat systeemit (351w tulossa) ja kun koneistat vielä sen akselin ja lohkon, ei tosiaan olla kaukana tuosta valmiista paketista.juha kirjoitti:Moi
Jos uutta konetta kaipaat niin suosittelen tota vaihtoehtoa. Olen nyt itse rakentamassa 351w:tä rullanokalla ja muilla systeemeillä ei jää hinta kauas tosta koska projekti moottorista jää jäljelle vain kampi ja lohko!
Jos nyt aloittaisin niin tilaisin valmiin koneen uspartsista!
On itserakentamisessa kuitenkin se pointti, että joudut vähän vaivaan päätäsi, ottamaan selvää monista asioista ja tiedät tasan tarkaan mitä koneesi sisältää ja miten se on kasattu.
"perse edellä puuhun", vaikeimman kautta

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Valmis kone tulee taatusti edullisemmaksi, mutta pointti oli, että jos 392w koneiden toleranssit & momentit ovat nenillään, niin kone kannattaisi purkaa heti ja kasata ammattilaisen kanssa tai toimesta oikeilla välyksillä ja toleransseilla. Osa frpp:n koneista kasataan alihankkijoiden toimesta, esim. moparin crate koneet teki cummins ja vastaavia vikoja oli riesaksi asti. Jos em. frpp:n 392w on saanut positiivista palautetta eikä kasaus virheitä ole todettu, niin keulille vaan. Jos rahaa on kerta investointiin, niin ilman muuta valmis kone.
Tässä linkki ford musclen testiin frpp crate 460 cid koneen kanssa;
http://www.fordmuscle.com/archives/2001 ... ndex.shtml
Tässä leike lontoon murteella mitä tapahtui.
"Pulling the timing chain cover led to the piece of evidence we were looking for -a broken timing gear bolt. It looked as if the bolt had been over torqued, and sheared due to fatigue. In either case, we knew it wasn't out fault since we had never so much as removed a valve cover on this crate motor.
A call was placed to FRPP's tech line, where we explained the problem. Eventhough FRPP products do not have a warranty, we were pleased that they were willing to resolve the problem. In fact they were so accommodating, we got the suspicion they have gone through this before! "
Liian tiukkaan jyräytetty pultti hajoitti koneen. FRPP kyllä korjautti koneen, mutta kone lähetettiin FRPP:lle. Siinäpä melko souvi kelkkoa konetta ylös alas konehuoneesta ja ennenkaikkea lähtettää se jenkkilään korjattavaksi. Korjaus voisi onnistus Suomessakin? Ehkä sovittavissa oleva asia FRPP:n kanssa, esim. SCE Vanhanen, HI-car Ikävalko & Someroja jne. Uutta konetta ei tee mieli rikkoa, joten siksi varovaisuuteni.
Overdrivellä myynnissä oleva 408w ei olisi pölhempi lähtökohta, mäntien ja kepin vaihdolla voisi tulla oiva katukone. Osat pelkkaa ford hard corea ja edullinen osiin nähden. http://www.hinta.net/sites/fhra/phpBB2/ ... .php?t=310
Tässä linkki ford musclen testiin frpp crate 460 cid koneen kanssa;
http://www.fordmuscle.com/archives/2001 ... ndex.shtml
Tässä leike lontoon murteella mitä tapahtui.
"Pulling the timing chain cover led to the piece of evidence we were looking for -a broken timing gear bolt. It looked as if the bolt had been over torqued, and sheared due to fatigue. In either case, we knew it wasn't out fault since we had never so much as removed a valve cover on this crate motor.
A call was placed to FRPP's tech line, where we explained the problem. Eventhough FRPP products do not have a warranty, we were pleased that they were willing to resolve the problem. In fact they were so accommodating, we got the suspicion they have gone through this before! "
Liian tiukkaan jyräytetty pultti hajoitti koneen. FRPP kyllä korjautti koneen, mutta kone lähetettiin FRPP:lle. Siinäpä melko souvi kelkkoa konetta ylös alas konehuoneesta ja ennenkaikkea lähtettää se jenkkilään korjattavaksi. Korjaus voisi onnistus Suomessakin? Ehkä sovittavissa oleva asia FRPP:n kanssa, esim. SCE Vanhanen, HI-car Ikävalko & Someroja jne. Uutta konetta ei tee mieli rikkoa, joten siksi varovaisuuteni.
Overdrivellä myynnissä oleva 408w ei olisi pölhempi lähtökohta, mäntien ja kepin vaihdolla voisi tulla oiva katukone. Osat pelkkaa ford hard corea ja edullinen osiin nähden. http://www.hinta.net/sites/fhra/phpBB2/ ... .php?t=310
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Overdrivellä on vastaavaa pohdintaa Moparin 360ci/380hv koneesta. Kannattaa käydä lukemassa, sivuilla puhutaan juurikin alihankkijana toimineen cumminssin laatuongelmista, alihankkijan vaihdos muutti tilanteen. 351w forumilta voisi kysäistä ko. moottoreista;
http://www.network54.com/Forum/119417
Luulisi löytyvän omakohtaisia kokemuksia frpp:n 392 koneista.
http://www.network54.com/Forum/119417
Luulisi löytyvän omakohtaisia kokemuksia frpp:n 392 koneista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Moro!
Oon rakentamassa kanssa Mustiin nyt uutta konetta. 351w pohaisena on suunnittelilla 393cid pumpulla.
Pohdintaa aiheuttaa se kun ihan täysin puhtaalta pöydältä lähtee, että mitä kannattaisi tehdä.. Ostaakko short block jostain Jenkkilstä valmiina vai tyhjä 351w lohko ja alkaa etsimään osia siihen ja knoeistaa lohko. Pumpun ja kannet käytän olemassa olevista osista, mutta kaikki muu olis tulossa uutta. Käytännössä tähän mottiin trvitaan varmaan custom männät ja nokka.
Mitäs suosittelette?
Oon rakentamassa kanssa Mustiin nyt uutta konetta. 351w pohaisena on suunnittelilla 393cid pumpulla.
Pohdintaa aiheuttaa se kun ihan täysin puhtaalta pöydältä lähtee, että mitä kannattaisi tehdä.. Ostaakko short block jostain Jenkkilstä valmiina vai tyhjä 351w lohko ja alkaa etsimään osia siihen ja knoeistaa lohko. Pumpun ja kannet käytän olemassa olevista osista, mutta kaikki muu olis tulossa uutta. Käytännössä tähän mottiin trvitaan varmaan custom männät ja nokka.
Mitäs suosittelette?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jos valmista alakertaa katselet, niin täältä alakertaa;
http://www.bennettracing.com/products/3 ... locks.html
---------------
SPORTSMAN 351 TO 418 CID SHORTBLOCK $4595
The Sportsman 351 Shortblock is a solid choice for anyone wanting to make 900 or less horsepower. This shortblock is available in any cubic inch between 351 and 418 cid. The most popular versions we sell are 382 and 408 cid.
FRPP 6010-A351 SPORTSMAN BLOCK PRO MACHINED
SCAT FORGED STEEL CRANKSHAFT-BALANCED
SCAT H BEAM FORGED STEEL CONNECTING RODS
CUSTOM ROSS or CP PISTONS & HD PINS
CLEVITE H SERIES BEARINGS
SPEEDPRO MOLY OR HI TEMP RING SET
FELPRO REAR MAIN SEAL
PRO ASSEMBLED
*ADD $325 FOR MAIN SUPPORT SYSTEM & MAIN STUDS
*ADD $459 FOR CUSTOM GRIND ROLLER CAM,ARP CAM BOLT,TIMING CHAIN,ROLLER CAM RETAINER, and CAM DEGREED
---------------
http://www.bennettracing.com/products/3 ... locks.html
---------------
SPORTSMAN 351 TO 418 CID SHORTBLOCK $4595
The Sportsman 351 Shortblock is a solid choice for anyone wanting to make 900 or less horsepower. This shortblock is available in any cubic inch between 351 and 418 cid. The most popular versions we sell are 382 and 408 cid.
FRPP 6010-A351 SPORTSMAN BLOCK PRO MACHINED
SCAT FORGED STEEL CRANKSHAFT-BALANCED
SCAT H BEAM FORGED STEEL CONNECTING RODS
CUSTOM ROSS or CP PISTONS & HD PINS
CLEVITE H SERIES BEARINGS
SPEEDPRO MOLY OR HI TEMP RING SET
FELPRO REAR MAIN SEAL
PRO ASSEMBLED
*ADD $325 FOR MAIN SUPPORT SYSTEM & MAIN STUDS
*ADD $459 FOR CUSTOM GRIND ROLLER CAM,ARP CAM BOLT,TIMING CHAIN,ROLLER CAM RETAINER, and CAM DEGREED
---------------
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3