67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Löytyykö noihin 67-73 Mustangeihin mm. sisustan verhoiluja, listoja yms. pisteosaa/nippeliä kuinka hyvin esim. jälkituotantona? Mites hinnat?

Mustikuume yltyi taas kerran aika pahaksi...Kunhan saa noita nykyisiä harrastevehkeitä realisoiduksi, niin laitetaan sitten 67-73 luiskaperse hakuun. Ehkä isolohkoakin tekisi mieli... :oops: ...stroukattuna...tai olishan tuossa tuo valmis käyntikuntoinen 5.0 twinturbomotti T5 lootineenkin, katotaan nyt.

edit. muutin otsikkoa
Viimeksi muokannut 302TT, 17 Loka 2008, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mach1 -71
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eiköhän noita osia vähintäänkin yhtä vähällä vaivalla löydy kuin twin- turboja tai oikein stroukattuja isolohkojakin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja stangrider »

95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Puhun nyt 1971-1973 korimallista. Sisustan osia kuten hattuhyllyn verhoiluita ei ole saatavilla, muuten oman kokemuksen perusteella suuri osa osista on saatavilla. Viimeistään e-baylta löytää kaikkea herkkua jota ei ehkä uustuotantona ole. Pari isokoppaista kriteereihisi sopivaa Mach 1:stä löytyy lahden toiselta puolelta.

Tässä aito J-koodi, tosin ei alkuperäisellä 429 SCJ moottorilla. Pellin alla luuraa 514 cid alsakansilla. Autolla hintaa n. 35.000e. Tuota edullisemmin tuskin saa noin alkuperäistä ja hyvännäköistä (kuvien perusteella) 429 SCJ autoa. Itse tekemällä ei välttämättä riitä käytetyistä osista riippuen. MR kilpiin vaihtamalla rautaiset CJ/SCJ kannet ja oikeinlainen ilmanputsari/imusarja - alakertana isohko 514 ci. Kuvista kannattaa huomata aidot CJ/SCJ venakopat. Entisöinti käyttöön sopivia 429CJ/SCJ moottoreita löytyy tarvittaessa.

http://www.blocket.se/vi/17903304.htm?ca=11_s

Tässä hieman kalliimpi orggiksella voimalinjalla. 429 SCJ+4spd. n. 50.000e.

http://www.blocket.se/vi/12137514.htm?ca=11_s
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

isokopassa ainakin,monesta vanhasta osasta saa vähintään uuden veroisen,jotkut uustuotanto osat laitti versioita.mutta kaikki löyty -71 machiin lopulta ja joka ikinen nippeli läpi,aikanaan.jotain speciaali osaa kuten B.B koneen kiinikkeet pikkasen vaivan näön takana.mutta kaikkea sai,kanavat pitää kuitenkin löytyä.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja Fastback »

paltant.ponitalli kirjoitti:isokopassa ainakin,monesta vanhasta osasta saa vähintään uuden veroisen,jotkut uustuotanto osat laitti versioita.mutta kaikki löyty -71 machiin lopulta ja joka ikinen nippeli läpi,aikanaan.jotain speciaali osaa kuten B.B koneen kiinikkeet pikkasen vaivan näön takana.mutta kaikkea sai,kanavat pitää kuitenkin löytyä.
Kumityynyjä on montaa erilaista versiota bb versioon ja niissä kulmat ja korkeudet ovat alkuperäisistä poikkeavia. Mä löysin säkällä alkuperäiset CJ/SCJ tyynyt - kiitos Ouluun, ei tarvinnut tapella ylimääräistä (normaalia) enempää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

toi oli hjyvä toi normaalia enempää ! näissä luki kans ihan -71 mustang & goucar CJ.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

on se joillain helppoo kun saa ostettua niitä osia :nenu:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

jaa jaa !mitäs se siellä.me -61 malliset ollaan niin vankkaa tekoa et kestetään kyl tosi pitkään.terveisiä auranlaakson aabeeceeltä.siellä melko perinteistä toimintaa makkaran paistoa pakosarjallla aurinkovarjon alla pick-nik tyyliin sekä pärekatto letukan katon tervausta,hyvä tuli taas kestää syys keliä.vielä katsastus ja yks harraste meetinki täs kuusssa sit alkaa olla hiljasempaa.talven projectorit odottaa jo ovella.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kiitos tähän asti tulleista vastauksista :D

Alkaa olla nuo nykyiset romut pääosin vaihtaneet omistajaa, niin kohta voi todenteolla alkaa etsimään mussea. Jollain tapaa on entistä enemmän alkaneet isokoppaiset kiinnostamaan ja väripuolella vuosimallista riippumatta valkoinen vähän tuohon malliin:

http://www.classicmusclecars.com/cgi-bi ... e;;sb-year

Tuolla malliesittelyissä on mainittu, että isokoppaisessa olisi merkittävästikin parantuneet ajo-ominaisuudet aiempiin vuosimalleihin verrattuna. Jollain kokeneemmalla lienee tähän painavaa sanottavaa...?
Mach1 -71
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Voi voi, tuo linkin Mussehan on kuin miun oma Mussukain ennenkuin siitä väri raa'asti poies riivittiin :lol: Tuo valkoinen mustilla aksenteilla on kyllä ylevä kombinaatio, kasvattaa vielä kopan kokoakin silmän lumeeksi.

Ei ole kokemusta juurikaan pikkukoppaisista saatikka heidän ajotuntumastaan, mutta ainakin isokoppa on on ihan kohtalaisen asiallinen ajettava kun vaan on pyöränkulmat ja alusta muutenkin kunnossa. Olen ajanut kymmeniä vuosia tuoreempia autoja, joiden ajo-ominaisuudet ovat säädöissäänkin heikommat. Pyöränkulmissa ei kyllä tarvitse olla suurtakaan heittoa kun alkaa vaatimaan lisää kaistanleveyttä :wink:

Hyvä hyvä, hommatkaa vaan lisää isokoppia Suomen liikenteeseen :jippii:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Jaa-a, piti kaikessa rauhassa katsella talven aikana sopiva musti, ehkä jopa ajokuntoinen ja menin sitten ostamaan ensimmäisen vastaan tulleen projektin... :oops: -71 429CJ Mach1:stä nyt sitten harrastellaan tulevaisuudessa ja näinköhän joutuu sujauttamaan vielä pussihousutkin jalkaan...? On aika lailla toista luokkaa nuo CJ-kansien kanavat verrattuna eurokinnereihin :shock:
Mach1 -71
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

:mrgreen: onnea hyvän valinnan johdosta !
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

302TT kirjoitti:Jaa-a, piti kaikessa rauhassa katsella talven aikana sopiva musti, ehkä jopa ajokuntoinen ja menin sitten ostamaan ensimmäisen vastaan tulleen projektin... :oops: -71 429CJ Mach1:stä nyt sitten harrastellaan tulevaisuudessa ja näinköhän joutuu sujauttamaan vielä pussihousutkin jalkaan...? On aika lailla toista luokkaa nuo CJ-kansien kanavat verrattuna eurokinnereihin :shock:
Katos!!! Onnitteluni! Ei tuommoisen aidon C-koodin kanssa voi muuta tehdä kuin vetää pussihousut jalkaan ja entisöidä. Korkeintaan up-deitata alustaa bolt-on muutoksin alustaan, jarruihin tms. Katsohan muuten lohkon kansitasosta, onko siellä stanssattuna auton VIN-koodi, jos löytyy niin olisi matching numbers moottori kaikenkukkuraksi. Oliko auto muuten C6 vai toploader vaihteistolla.

Onnea!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 67-73 Mussen osien saatavuudesta ja vähän muutakin yleistä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kiitos kiitos! Emäntä koetti viimeiseen asti taivutella 64-68 HT-malleihin, kuulemma tykkäisi enemmän "ihanista körkötiköö-mallin mustangeista". :lol:

Pitääpä tutkia tarkemmin lohkoa. Lohko on koneistettu 0.030 ylikokoon (ei ajettu), nokkalaakerit vaihdettu yms. mutta männät jääneet jenkkilään. Kampurakin kaipaa koneistusta, joten ei kai auta muu kuin tilata samantien stroukkisarja...kai noilla CJ-rautakansillakin jonnekin asti pääsee, ainakin aluksi? Ehkäpä myös rullanokkaa, sytkäpuolta paremmaksi jne. perinteiset jutut.

Koriltaan ei loppujen lopuksi ole edes paha, mutta hieman rujon näköistä on jenkkipojan hitsiräkimiset. Mutta onhan tuossa tekemistä mm. sisusta kokonaan uusiksi, kaikki tiivisteet, maali, alustan palikat, putkisto yms. yms., mutta onpahan sitten uutta/läpikäytyä rojua iso kasa kiinni.

C6:lla alunperin ja tulee aika varmasti olemaan jatkossakin. Lootaa ei ollut auton mukana, joten hankintaan menee sekin.
Mach1 -71
Vastaa Viestiin